gardeshban.ir

ساختن دوچرخه در دهه‌های گذشته در تجارت به دلیل مزیت‌های خوب آن نظیر: ارزان بودن، سالم بودن، سازگار با محیط زیست و ... مورد توجه بوده است. رفت و آمد با دوچرخه نه تنها باعث صرفه جویی در بسیاری از هزینه‌ها می‌شود بلکه به تناسب اندام شما هم کمک می‌کند. سیاستمداران و برنامه ریزان برای شهر در صدد افزایش مسیر‌های امن برای دوچرخه سواری و یا درست کردن محیطی که کاملا به این امر تعلق داشته باشد
کد خبر: ۱۴۶۲۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
 ساختن دوچرخه در دهه‌های گذشته در تجارت به دلیل مزیت‌های خوب آن نظیر: ارزان بودن، سالم بودن، سازگار با محیط زیست و ... مورد توجه بوده است. رفت و آمد با دوچرخه نه تنها باعث صرفه جویی در بسیاری از هزینه‌ها می‌شود بلکه به تناسب اندام شما هم کمک می‌کند.

سیاستمداران و برنامه ریزان برای شهر در صدد افزایش مسیر‌های امن برای دوچرخه سواری و یا درست کردن محیطی که کاملا به این امر تعلق داشته باشد، هستند تا مردم را بیشتر به استفاده از دوچرخه علاقه مندسازند. در اینجا ۱۰ شهر دوستدار دوچرخه را معرفی می‌کنیم:

آمستردام، هلند

آمستردام، هلند

آمستردام، مترادف با فرهنگ دوچرخه است.شهری که دوچرخه سواری را ترویج و میان مردم جای می دهد.این حالت حمل و نقل انتخابی و ثابت می کند که به مراتب در کوچه های باریک یا مسیرهای پر تردد مؤثرتر از ماشین است.

شرکت های تعمیر دوچرخه و اجاره ی دوچرخه در هر جای شهر به چشم می خورد و سال به سال هم بیشتر می شود. هیچ شهری سازگارتراز آمستردام با امر دوچرخه سواری وجود ندارد.

برلین، آلمان


برلین، آلمان


فرهنگ دوچرخه سواری در برلین فراتر از خبرهاست،این تنها راهی است که مردم برای رفت و آمد انتخاب کرده اند.اکثریت ساکنان شهر خودروی شخصی ندارند و حدود نیم میلیون از مردم روزانه برای سرکار رفتن از دوچرخه استفاده می کنند.در سطح شهر مسیرهای مخصوص و ایمن فقط برای دوچرخه سواران،در نظر گرفته شده است.مردم در برلین در رابطه با امکاناتی نظیر اجاره دوچرخه یا اجاره دوچرخه ارزان هیچوقت دچار مشکل نخواهند شد.

بریستول، انگلستان


بریستول، انگلستان


بریستول شهری با ابتکارات سازگار با محیط زیست است.شهری پر از تپه که معمولا اخبار خوشایندی از دوچرخه سواران مخصوصا مبتدیان آن شنیده نمی شود.اما مسئولان همچنان در تلاش هستند که شرایط خوبی را برای دوچرخه سواری فراهم آورند. بیشتر مردم در حال حاضر از سه چرخه استفاده می کنند. در دهه ی گذشته ،استفاده کنندگان از دوچرخه دو برابر شده و انتظار می رود در پنج سال آینده این روند افزایش قابل توجهی داشته باشد.


بوداپست، مجارستان


بوداپست، مجارستان


مردم بوداپست به دلیل اینکه این شهریک موزه است و زیر ساخت های آن باید حفظ شود،از مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری محروم هستند.اما چون جمعیت دوچرخه سواران این شهر زیاد است ،شهرداری را مجبور به رسیدگی به این موضوع کرده اند. امسال، هزاران نفر از دوچرخه سواران در یک تجمع مسالمت آمیز در سراسر رودخانه دانوب از طریق پل شرکت کردند.


کپنهاگ، دانمارک


کپنهاگ، دانمارک


جا افتادن فرهنگ دوچرخه سواری در کپنهاگ این مساله را اثبات می کند که نیاز ،مادر تمام اختراعات است. در طول بحران انرژی و رکود اقتصادی طرح اتومبیل رایگان در یکشنبه ها را به اجرا در آورد. مردم در این زمان  شروع به درک این مساله که دوچرخه سواری در اطراف شهر سریع، ارزان و سرگرم کننده بود، کردند. به مرور زمان سیستم دوچرخه سواری عملی و کاربر پسند شد. بنابراین برای گسترده کردن شبکه دوچرخه سواری، مسیر مخصوص و اجاره دوچرخه رایگان سرمایه گذاری هایی در نظر گرفته شد. آخرین پیشرفت در سیستم حمل و نقل سازگار با محیط زیست دانمارک یک ابتکار مشترک است که شامل شهرداری های محلی، شرکت مترو و برخی از استفاده هوشمندانه از فن آوری است.


دوبلین، ایرلند


دوبلین، ایرلند


دوبلین یکی از شهرستان های بزرگ در حال ظهور است که هر سال آمار استفاده کنندگان از دوچرخه ی آن بالا می رود.شهرستان نیز از طریق پارک های عمومی و افزایش خطوط ویژه ی دوچرخه سواری در مرکز شهر و حومه، مردم را بیش از پیش به دوچرخه سواری علاقه مند کرده است تا رانندگی!

پورتلند، ایالات متحده آمریکا


پورتلند، ایالات متحده آمریکا

پورتلند محلی خوش آب و هوا که توسط دامنه کوه‌های سرسبز احاطه شده است. استاندارد‌های پیشرفته سازگار با محیط زیست موجب شده که خانواده‌ها برای رفت و امد به جای اتوبوس از دوچرخه استقاده کنند که از هر نظر سلامت‌تر است. در این شهرستان بیش از ۳۰۰ مایل مسیر‌های دوچرخه سواری ساخته شده که حومه‌های بیرونی را به حوزه‌های تجاری مرکزی متصل می‌کند.

سیدنی، استرالیا


سیدنی، استرالیا


با توجه به اینکه بیش از 1میلیون استرالیایی کمتر از 5کیلومتر تا محل کارش رانندگی می کند،فاصله ای که پانزده دقیقه یا کمتر با ماشین طول می کشد،اما مسئولین در شهر و حومه ی آن برای خطوط دوچرخه سواری سرمایه گذاری بسیار کرده اند تا ابن امر ترویج یابد. جالب این است که هیچ پارکینگ در دسترس برای اتومبیل وجود ندارد - تنها دوچرخه.آب و هوای این شهرستان و معماری و مناظر آن همیشه قابل تحسین است.

توکیو، ژاپن


توکیو، ژاپن


دوچرخه در توکیو در حال حاضر فرار از یک دشمن مشترک به نام ترافیک است.جاده ها بسیار شلوغ،جمعیت زیاد،سرعت محدود باعث شده مردم به استفاده از دوچرخه رو آورند.به دلیل هجوم وسایل نقلیه در چند سال گذشته ،با راه اندازی ایستگاه های دوچرخه سواری تا حدوددی این کابوس قابل کنترل شده است.


ونکوور، کانادا


ونکوور، کانادا


کانادا همیشه در مسائلی که موجب ترقی آن شده ،پیشگام بوده است.این شهرستان دارای جمعیت رو به رشدی است،بنابراین مسیرهای دوچرخه سواری در اطراف شهر تعبیه شده است. ونکوور فوق العاده دوچرخه پسند است به همین دلیل خیابان های مسکونی دارای حجم سبک ترافیک هستند.یکی از طرح های شهردار ونکوور برای سال 2020 این است که هتلی مجلل در این شهرستان بسازند که مهمانان تماما از دوچرخه های رایگانی که در اختیار آنها قرار می دهند،برای گشت و گذار استفاده کنند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار