gardeshban.ir

دسترسی به دیتای موبایل در سفرهای خارجی معمولا پیچیده، گران‌قیمت یا سرعت‌های پایین‌تر از نیاز است. بنابراین نرم‌افزارهای آنلاین عملا کاربردی ندارند.
کد خبر: ۱۴۶۳۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
در کشورهای پیشرفته‌ای مانند آمریکا نیز دسترسی به اینترنت به‌صورت محدود است، از جمله محدوده می‌توان به مترو اشاره کرد. خوشبختانه برنامه‌های کاربردی وجود دارد که بی‌نیاز از اینترنت می‌تواند در سفر کمک‌های فراوانی به ما برسانند. این نرم‌افزارها زمانی که به وای‌فای یا دیتا دسترسی داشته باشند، مجموعه‌ای از اطلاعات که در زمان آفلاین بودن لازم خواهند شد را ذخیره می‌کنند تا شما بتوانید در زمان‌های عدم دسترسی به دیتا از آن‌ها استفاده کنید. در اینجا یازده اپلیکیشن پرکاربرد که در سیستم‌عامل‌های اندرویدی و IOS قابل اجرا هستند، معرفی خواهد شد.

نقشه گوگل (Google Maps)

در حالت آفلاین پیاده‌رو و مسیرهای دوچرخه را مشاهده نخواهید کرد

نقشه گوگل در نسخه‌های قبلی محل‌هایی که کاربر یک‌بار از آن عبور کرده بود یا از نقشه گوگل در آن نقاط استفاده کرده بود به‌صورت شطرنجی نمایش می‌داد، ولی در نسخه اخیر به کاربر این امکان داده شده است که نقشه نقاط نامحدودی را به‌صورت آنلاین دانلود کند و به‌صورت آفلاین از آن استفاده کند. شما کافی است که نقشه شهرها، استان‌ها و مناطق موردنظر خود را در گوگل مپ جستجو کرده و سپس آن را دانلود کنید و حتی در زمان حالت پرواز هم از آن به هنگام رانندگی و پیاده‌روی استفاده کنید (نیازی به اینترنت ندارید). شما در حالت آفلاین پیاده‌رو و مسیرهای دوچرخه را مشاهده نخواهید کرد، ولی باز سایر مسیرها برای شما به‌صورت کامل نمایش داده خواهد شد.


Here WeGo

در این نرم‌افزار در حالت آفلاین، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هم نمایش داده می‌شود
این برنامه توسط کمپانی نوکیا توسعه داده شده است؛ Here WeGo به احتمال زیاد یکی از بهترین نرم‌افزارهای ناوبری در میان نرم‌افزارهای موبایل است. برخلاف گوگل مپ، در این نرم‌افزار در حالت آفلاین، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هم نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید در حالت آنلاین، نقشه نقاط مختلف را به سادگی دانلود کنید. مسیرها به‌صورت دقیق ذخیره می‌شود و زمانی که آفلاین باشید، آدرس دقیق شما به‌صورت کامل برای شما نمایش داده خواهد شد. برای دانلود نقشه چند شهر و کشور نیاز به حجم زیادی روی دستگاه خودتان خواهید داشت.


تریپیت (Tripit)

این سرویس قادر است برای شما یک برنامه سفر ترتیب دهد

تریپیت سال‌های زیادی است که در مارکت نرم‌افزارهای موبایل حضور دارد و هم‌اکنون هم جزئی از بهترین‌های مدیریت مسیر به‌صورت آنلاین و آفلاین است. این نرم‌افزار می‌تواند برای شما از طریق ایمیل هتل موردنظرتان را رزرو کند. هنگامی که دستگاه به اینترنت متصل می‌شود، برنامه سفر شما به‌صورت خودکار روی دستگاه آپدیت می‌شود. همچنین از دیگر ویژگی‌های این برنامه توانایی اجاره هتل‌ها، اتومبیل‌ها و پروازها است که همگی در یک برنامه جمع شده‌اند. این سرویس قادر است برای شما یک برنامه سفر ترتیب دهد. هزینه استفاده از این امکانات رایگان است، اما در صورت تمایل به استفاده از امکانات پیشرفته باید مبلغی پرداخت کنید.


ایکس کارنسی (XE Currency)

این برنامه به شما کمک می‌کند که در عرض چند ثانیه بتوانید ارزهای موردنظر خودتان را به یکدیگر تبدیل کنید. کافی است قبلا ارز موردنظر را وارد کنید که برنامه در زمان اتصال به اینترنت به‌روزرسانی‌های لازم را انجام دهد و هر زمانی که شما در حالت آفلاین بخواهید تبدیل ارزی انجام دهید، این تبدیل را با تغییرات اخیر بازار انجام دهد. کاربرد این نرم‌افزار، زمانی است که در صف پرداخت هستید و نیاز دارید که پول خودتان را به مقدار لازم تبدیل کنید. کافی است مبلغ را وارد کنید که برنامه‌ این کار را برای شما انجام دهد.


تریبپوسو (Triposo)

این نرم‌افزار می‌تواند تمامی اطلاعات موجود در ویکی‌پدیا، ویکی تراول و دیگر پایگاه‌های اطلاعاتی را در زمان آنلاین بودن، دریافت کند و زمانی که شما به‌صورت آفلاین در آن منطقه هستید، در اختیار شما قرار دهد. اگر به دنبال راهنمای سفر هستید، Triposo را فراموش نکنید. قبل از خروج از منزل بسته‌های اطلاعاتی مربوط به منطقه‌ای که می‌خواهید سفر کنید را دریافت کنید، هر چند ممکن است حجم زیادی از اطلاعات روی گوشی شما بارگذاری شود. اسامی هتل‌ها، مسیرها، نقشه و اسامی رستوران‌ها از جمله این اطلاعات هستند. دیگر ویژگی جالب این نرم‌افزار دستیار صوتی آن، تبدیلات ارز و موارد دیگر است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.


پاکت (Pocket)

پاکت  یک نرم‌افزار بر روی گوشی موبایل است. زمانی که روی مرورگر خودتان صفحه‌هایی مربوط به مکان‌های موردنظر، نقشه‌ها و اطلاعات مفید را جستجو می‌کنید، دوست دارید که آن‌ها را زمانی که آفلاین هستید هم داشته باشید، این نرم‌افزار به شما کمک خواهد کرد. پاکت می‌تواند صفحات ذخیره ‌شده شما را از وب به روی گوشی‌تان انتقال دهد تا در زمان‌های آفلاین بودن از آن استفاده کنید. در صورتی ‌که گوشی و لپ‌تاپ شما هرکدام جداگانه به یک وای‌فای وصل شده باشند، این انتقال به‌صورت خودکار صورت خواهد گرفت و نیازی به اینترنت نخواهید داشت.


مترجم گوگل (Google Translate)

زمانی که سخن از ترجمه به میان می‌آید، مترجم گوگل اولین مورد برای عرضه است. این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد بیش از ۵۰ زبان زنده دنیا را به هم تبدیل کنید. همچنین قادر است در حال حرکت از روی دیوار و آگهی‌ها برای شما متن را ترجمه کند. در زمانی که آفلاین هستید، کافی است کلمه‌ای را تایپ، ضبط یا به‌صورت عکس به این برنامه بدهید تا به زبان دلخواهی که قبلا آن را دانلود کرده‌اید، ترجمه کند.


نقشه وای فای (Wifi Map)

برنامه آفلاینی وجود دارد که به شما کمک می‌کند آنلاین شوید

برنامه آفلاینی وجود دارد که به شما کمک می‌کند آنلاین شوید. این برنامه پولی به شما نقشه‌ای می‌دهد که می‌توانید در آن تمامی نقاطی که وای‌فای رایگان در اختیار مشتریان و مردم قرار می‌دهند را شناسایی و نمایش می‌دهد. زمانی که از خانه دور هستید می‌توانید با استفاده از این نقشه خودتان را به نزدیک‌ترین منطقه اینترنت‌دار برسانید. در برخی از این نقاط پسورد و کلمه عبور نیز فراهم شده است تا شما به‌صورت امن از اینترنت استفاده کنید. متأسفانه این برنامه رایگان نیست.


صلیب سرخ آمریکا (The American Red Cross)

صلیب سرخ آمریکا برنامه‌ای برای کمک‌های اولیه هنگام حوادث ارائه کرده که تقریبا برای همه افرادی که در سفر هستند، ضروری است. این برنامه از طریق ویدیو به شما کمک‌های لازم را آموزش می‌دهد و راهنمای گام‌به‌گامی در هنگام بروز حادثه همانند دستیار کمک‌های اولیه در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برای اطمینان از یادگیری کمک‌های اولیه آزمون‌هایی تعبیه شده است تا خودتان را به چالش بکشید.


تریپ ادویزور (TripAdvisor)

این برنامه، همانند نقشه گوگل است، اما دارای امکانات به مراتب بیشتر است. برای یک سفر ساده آخر هفته نیاز به خرید این برنامه نخواهید داشت. ولی اگر بخواهید سفری طولانی به نقاطی که هیچ آشنایی با آن ندارید بروید، بهتر است این برنامه که نقشه ۳۰۰ شهر محبوب دنیا را به‌صورت کامل در خود دارد، دانلود و استفاده کنید.


اسپاتیفای (Spotify)

گوش دادن آهنگ یکی از لذت‌های زندگی و سفر است. راه اصلی گوش دادن ما به موسیقی، از راه اینترنت است، اما زمانی که اینترنت در دسترس نداشته باشید، باید هدفون‌تان را مخصوصا اگر گوشی آیفون داشته باشید، درون جیب‌تان بگذارید؛ اما نرم‌افزار Spotify توانسته است با یک قابلیت منحصر به فرد تمامی موسیقی‌هایی را که در زمان آنلاین بودن گوش داده‌اید، ذخیره کند و زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید و آفلاین هستید، برای شما پخش کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار