gardeshban.ir

پارک‌های تهران، تفرجگاه‌هایی ارزان و در دسترس برای دوری از روزمرگی‌ها هستند. بخصوص اگر زمان کمی برای استراحت و تفریح داشته باشید، می‌توانید با یک گردش کوتاه در بهترین پارک‌های این شهر خستگیتان را رفع کنید. ظرفیت بالای تهران برای مدرن شدن و روی آوردن مردم به زندگی صنعتی، باعث شده تا به همان اندازه احداث پارک‌ها در گوشه و کنار پایتخت بیشتر شود.
کد خبر: ۱۴۶۵۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸-1398 April 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
پارک‌های تهران، تفرجگاه‌هایی ارزان و در دسترس برای دوری از روزمرگی‌ها هستند. بخصوص اگر زمان کمی برای استراحت و تفریح داشته باشید، می‌توانید با یک گردش کوتاه در بهترین پارک‌های این شهر خستگیتان را رفع کنید.

 ظرفیت بالای تهران برای مدرن شدن و روی آوردن مردم به زندگی صنعتی، باعث شده تا به همان اندازه احداث پارک‌ها در گوشه و کنار پایتخت بیشتر شود. به طوری که هر خانواده در نزدیکی منطقه‌ی زندگیشان یک پارک برای تفریح کودکان یا قدم زدن خودشان دارند.

بیایید افکارمان را محدود به تعدادی پارک محلی نکنیم؛ چراکه پایتخت، بی شک پارک‌های بزرگ‌تر و معروف تری دارد که جزو مکان‌های تفریحی و گردشگری محسوب می‌شوند و بهار را برای مسافران نوروزی اش زیباتر می‌کنند. در این مطلب بهترین پارک‌های تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

پارک ملت تهران؛ فضای سبز با چشم اندازی بی نظیر

پارک ملت؛ فضای سبز با چشم اندازی بی نظیر

پارک ملت یکی از بهترین پارک‌های تهران برای لذت بردن از پیک نیک است. این پارک به واسطه‌ی ساخت اصولی و قرار داشتن در مکانی خوش آب و هوا، یکی از پرطرفدارترین پارک‌های گردشگری تهران محسوب می‌شود. وسعت بی نظیری از فضای سبز، چشم اندازی بی نظیر برای سپری کردن اوقات فراغت می‌سازد.

 در این پارک ۱۲۰ گونه گیاهی، درخت و درختچه وجود دارد که از مهمترین جاذبه‌های این پارک به شمار می‌آیند. از جمله این گونه‌های گیاهی می‌توان به انواع گل‌هایی تزیینی مانند گالانیا، کوکب، شمعدانی و کردئوپیس، انواع رز‌های مینیاتوری، پیوندی و درختان میوه‌ای نظیر: سیب، موز، زردآلو، توت، به، هلو، خرمالو، انجیر و همچنین درختان افرا، صنوبر، سپیدار، تبریزی، چنار، سرو، اقاقیا، کاج کاندیلا، سرو بادبزنی، نوئل نقره‌ای، توری، ختمی، ارغوان پیچ آبجویی، یاس شیروانی، شمشاد اناری، شمشاد پرتقالی و بسیاری درختان دیگر اشاره کرد.

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع نیایش

پارک ساعی تهران ؛ یادگاری از پدر جنگلداری ایران

پارک ساعی؛ یادگاری از پدر جنگلداری ایران

این پارک یکی از زیباترین طبیعت‌های بهار سر سبز را به شما نشان می‌دهد؛ البته پاییز آن هم بسیار دیدنی خواهد بود. جالب است بدانید که این شاهکار در سال ۱۳۲۹ توسط پدر جنگلداری ایران، مهندس کریم ساعی، خلق شد. این پارک در راستای توسعه‌ی فضای سبز تهران احداث گردید و هم اکنون به عنوان یکی از اصلی‌ترین پارک‌های تهران، میزبان گردش‌های پرشور مردم است. در فضای سبز پارک ساعی می‌توان گونه‌های متفاوتی از درختان کاج، سرو و چنار را دید.

آدرس: خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان وزرا

پارک لاله تهران؛ خاطرانگیز و قدیمی

پارک لاله؛ خاطرانگیز و قدیمی  

پارک لاله با وسعت ۳۵ هکتار در سال ۱۳۴۵ ساخته شد و هم اکنون به عنوان یکی از بوستان‌های خاطرانگیز و قدیمی پایتخت، جایگاه خود را در لیست تفرجگاه‌های محبوب تهرانی‌ها حفظ کرده است. پایتخت نشینان پارک لاله را به نام میدان اسب دوانی جلالیه هم می‌شناسند. گونه‌های مختلف گیاهی از زیبایی‌های این پارک بویژه در فصل بهار است و بهترین سوژه برای علاقه‌مندان به عکاسی می‌باشد. می‌دانیم که از تماشای گل و گیاهان رنگارنگ خسته نمی‌شوید، ولی بهتر است سری به جنوب شرقی پارک بزنید، چون ممکن است بهترین بخش این پارک را از دست بدهید.

 پارک‌هایی با سبک ژاپنی و آب روانی که از جویبار‌های مارپیچ می‌گذرد شما را هیجان زده خواهد کرد. آبنماها، مجسمه‌ها و تندیس‌های شاعران معروفی همچون خیام از جذابیت‌های دیگر این پارک به شمار می‌روند.

آدرس: خیابان کارگر شمالی، بلوار کشاورز

پارک سنگی جمشیدیه تهران؛ خاص با فضایی ویژه

 پارک سنگی جمشیدیه؛ خاص با فضایی ویژه

اگر می‌خواهید به یک پارک خاص با فضایی ویژه بروید، پارک سنگی جمشیدیه را انتخاب کنید. این پارک با فضای دلنشین کوهستانی، عنوان مرتفع‌ترین پارک تهران را به خود اختصاص داده است. مسیر‌های سنگ فرش این پارک شما را از میان دیواره‌های سنگی کوه کلک چال عبور می‌دهد و به سوی آبشار، دریاچه و آبنما‌های سنگی هدایت می‌کند. جمشیدیه محیطی دنج برای گردش‌های گروهی و کوهنوردی است و از امکانات و جاذبه‌های آن می‌توان به آمفی تاتر، نگارستان جمشیدیه، آلاچیق، برکه، قفس پرندگان و تندیس‌هایی با مفاهیم طبیعی، عرفانی و فرهنگی، رستوران و آبنما اشاره کرد.

آدرس: جماران، خیابان شهید باهنر، خیابان امیدوار، پارک جمشیدیه

پارک شهر؛ قدیمی‌ترین پارک تهران

پارک شهر؛ قدیمی‌ترین پارک تهران

عنوان قدیمی‌ترین پارک تهران، متعلق به پارک شهر می‌باشد. در سال ۱۳۳۹ تفرجگاهی زیبا و سرسبز در دل تهران ساخته شد و بیشتر به دلیل همجوار بودن با موزه ایران باستان، کتابخانه‌ی ملی و بنا‌های قدیمی دیگر، یکی از مراکز فرهنگی مهم در مرکز تهران محسوب می‌شود. جذابیت‌های پارک شهر به همین جا ختم نمی‌شود؛ موزه صلح، پارک پرندگان، کتابخانه قدیمی، نمایشگاه، آبنما‌ها و مراکزی در زمینه‌ی علوم زیستی و جانوری، پارک شهر را به یک پکیچ کامل برای گردش‌های روزانه تبدیل کرده است.

آدرس: میدان حسن آباد، خیابان سنگلج

پارک آب و آتش تهران؛ مدرن با مناظر زیبا

پارک آب و آتش تهران؛ مدرن با مناظر زیبا

پارک آب و آتش یکی از مجهزترین پارک‌های تهران است که با وجود رستوران‌های متعدد، محیطی دنج برای گردش‌های خانوادگی و انفرادی می‌باشد. این پارک با طبیعت کم نظیر وگل آرایی‌های خاص، یکی از زیباترین پارک‌ها در بهار است. در بیشتر ایام بویژه تعطیلات بهاری، گردشگران تهرانی هرکجا که باشند خودشان را به این پارک می‌رساند تا مناظر زیبای آن لذت ببرند.

آدرس: ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، بوستان آب‌وآتش

پارک طالقانی تهران؛ جنگل های شمال در تهران

پارک طالقانی تهران؛ جنگل های شمال در تهران

در سال ۱۳۶۰ این پارک را با نام "پارک جهان کودک" می‌شناختند. جالب است بدانید که این تفرجگاه در ابتدا یک زمین کشاورزی بود که در سال ۱۳۵۰ نوسازی شد. طراحی اولیه این پارک توسط یک شرکت اسپانیایی انجام گرفت و بعد‌ها توسط شهرداری تهران به مرحله‌ی اجرا در آمد و در سال ۱۳۶۱ افتتاح شد. اگر دلتان هوای جنگل‌های انبوه شمال را کرده و زمان کافی برای سفر ندارید، سری به پارک جنگلی طالقانی بزنید. طراحی این پارک به نوعی است که تا چشم کار می‌کند، جنگل و سرسبزی دیده می‌شود. قدم زدن در میان مسیر‌های پر پیچ و خم با پستی و بلندی‌های متفاوت، شما را از میان درختان عبور می‌دهد و در سکوت جنگل رها می‌کند.

آدرس: بوستان طالقانی منطقه سه، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس

پارک هنرمندان؛ همنشینی تاریخ و طبیعت

پارک هنرمندان؛ همنشینی تاریخ و طبیعت

اگر اهل هنر هستید و دلتان قدم زدن در پارکی آرام و سرسبز و بازدید از بنایی تاریخی می‌خواهد، پارک هنرمندان می‌تواند انتخابی عالی باشد. بنای تاریخی این پارک متعلق به دوره قاجاریان بوده و در حال حاضر مکانی برای نشست‌های هنرمندان کشورمان می‌باشد. یکی از بهترین بخش‌های این پارک که این روز‌ها به شدت طرفدار دارد، ارائه‌ی غذا‌های کاملا گیاهی رستوران پارک می‌باشد و پیشنهاد می‌کنیم حتما دقایقی را در آن سپری نمایید و غذا‌های سالم نوش جان کنید.

آدرس: تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، خیابان بهشهر

پارک نیاوران؛ زیباترین و سرسبز

پارک نیاوران؛ زیباترین و سرسبز

پارک نیاوران یکی از زیباترین و سرسبزترین پارک‌های تهران می‌باشد که به جای مانده از دوره پهلوی اول است. این پارک در فاصله‌ی بسیار کم با کاخ باشکوه مجموعه نیاوران واقع شده و با داشتن معماری خاص و پله‌های متعدد، در کنار درختان سربه فلک کشیده و آب نما‌هایی زیبا در هر گوشه از پارک به شهرت زیادی دست پیدا کرده است. این پارک انتخابی عالی برای پیاده روی در روز‌های بارانی بهار، مخصوصا اردیبهشت ماه می‌باشد.

آدرس: تهران، نیاوران، انتهای شمالی خیابان پاسداران

پارک‌های بانوان؛ ایده آلی برای ورزش و استراحت

پارک‌های بانوان؛ ایده آلی برای ورزش و استراحت

فصل بهار و آب و هوای مطلوب آن یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیاده روی و ورزش برای بانوان می‌باشد. خوشبختانه در بین پارک‌های تهران انتخاب‌های خوبی برای خانم‌ها وجود دارد و شرایط مطلوب و امنی در آن‌ها فراهم شده است. پارک بهشت مادران، بوستان بانوان ریحانه در مجموعه‌ی چیتگر، بوستان نرگس، پردیس بانوان و مجموعه شهربانو از معروف‌ترین پارک‌های تهران ویژه بانوان می‌باشد که شرایط ایده آلی برای ورزش و استراحت دارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار