gardeshban.ir

مونسان/
«علی اصغر مونسان» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران به دنبال «موافقت هیات دولت با لغو یک‌طرفه ویزای ایران برای اتباع چین» در گفت و گو با رادیو بین المللی چین اظهار امیدواری کرده است ظرف چهار پنج سال آینده یک میلیون گردشگر چینی به ایران سفر کنند.
کد خبر: ۱۴۶۷۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸-1398 April 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش رادیو بین المللی چین، مونسان در این مصاحبه،دلایل «موافقت هیات دولت با لغو یک‌طرفه ویزای ایران برای اتباع چین» را اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور و تعداد عظیم گردشگران خروجی چین دانست و گفت: جمعیت زیاد چین و افزون بر ۱۵۰ میلیون گردشگر خروجی چین که به اقصی نقاط دنیا سفر می‎کنند ما را بر آن داشت که چین را در کشورهای هدف خود قرار دهیم و به همین منظور در تلاش هستیم تا تسهیلات خوبی را برای کشورهای هدف مهیا کنیم تا بتوانند به راحتی به ایران سفر کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته با یکی از این کشورها لغو روادید انجام دادیم و امسال هم با پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و موافقت وزارت خارجه، دولت لغو روادید با چین را تصویب کرد اکنون سفارتخانه ما در چین باید این را به اجرا بگذارد و اتباع چینی بدون اخذ روادید و به راحتی بتوانند به ایران سفر داشته باشند و از جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور ما بازدید کنند هدف‎گذاری کردیم که به سرعت و در یک بازه ۴ تا ۵ سال این عدد را به یک میلیون نفر برسانیم و هدف گذاری در گام بعدی رسیدن به ۲ میلیون گردشگر چینی در ایران هست.

مونسان با اشاره به اینکه دولت ایران به توسعه صنعت گردشگری اهمیت می دهد و این صنعت به زودی نیز به محرک جدید رشد اقتصادی ایران تبدیل می شود افزود: ایران برای جذب گردشگران خارجی از سال های پیش تدابیر جدید مانند صدور روادید الکترونیکی را اتخاذ کرده است.

او تاریخ هزاران ساله و حال و هوای تاریخی و فرهنگ غنی ایران را جزو جذابیت های اصلی ایران برای گردشگران خارجی عنوان کرد و گفت: بیشترین گردشگرانی که از اروپا، آسیا و آمریکا در حال حاضر به ایران سفر می کنند عمدتاً موضوعات فرهنگی و تاریخی را دنبال می‎کنند و بزرگ‎ترین مزیت ما تاریخی بودن کشور است.

معاون رییس جمهوری افزود: موزه‎های بی‎نظیر با غنای بسیار، تعداد بالا و موضوعات متنوع؛ سایت‎های تاریخی بی‎نظیر کشور و وجود شهرهای تاریخی مثل یزد، اصفهان، شیراز، کاشان و مرودشت ایران را جزو ده کشور اول به لحاظ ثبت جهانی در یونسکو قرار داده است و اکنون با ۲۳ ثبت جهانی در یونسکو رتبه دهم را داریم.

وی افزود: به لحاظ پتانسیل های گردشگری و تفریحی سازمان جهانی گردشگری ما را جزو ۱۰ کشور اول دنیا می‎داند تنوع زیست محیطی و طبیعی که در کشور هست شامل دریا در شمال و در جنوب، که به خاطر آنها گردشگری ساحلی و تفریحات آبی با تنوع خیلی زیادی وجود دارد گردشگری سلامت ما به لحاظ امکانات بیمارستانی و تجهیزات پزشکی بسیار بالایی که داریم و همین طور به لحاظ پزشکان بسیار خوبی که ما در کشور داریم ما در سطح منطقه جزو دو کشور اول به لحاظ پزشکی هستیم و همه این موارد می‎تواند گردشگران خارجی را به سوی خود بطلبد و خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

مونسان در واکنش به تنش میان ایران و آمریکا و تحریم های این کشور علیه ایران و احتمال نگرانی گردشگران خارجی در ایران گفت: ایران امن است و حتی می توان گفت جزو امن ترین کشورهای خاورمیانه است.

او افزود: خیلی از مشکلات و درگیری‎های که اکنون در سطح دنیا وجود دارد ناشی از عدم شناخت است و گردشگری بهترین نقطه ای است که هر کشوری می تواند فرهنگ غنی خود را به دیگران معرفی کند ملت و کشور ایران با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی خود و تمدن کهنی که دارد می تواند با استفاده از فرصت گردشگری خودش را به جهان معرفی کند و به ویژه در فضای تبلیغات منفی و دروغینی که وجود دارد گردشگران می توانند با سفر به ایران از نزدیک مردم ما را ببینند.

معاون رییس جمهوری ایران با اشاره به تمایل تهران با همکاری با چین در زمینه گردشگری در چارچوب ابتکار کمربند و جاده گفت: ما علاقه داریم که در طرح کمربند - یک جاده نقش پر رنگ تری داشته باشیم و در بخش گردشگری نقش جدی تری را ایفا کنیم و به همین دلیل در حال افزایش مراوادت خود با بخش گردشگری چین هستیم.

او تصریح کرد: به زودی سفری به چین خواهیم داشت تا با امضای یک تفاهمنامه مسیر حرکت و توسعه کشور مشخص تر شود و روی آن تمرکز بیشتری انجام بگیرد بنابراین طرح یک کمربند و یک جاده می تواند بسیار مهم باشد ایران و چین از نظر تجاری و سیاسی روابط بسیار خوبی دارند اما با توجه به ظرفیت های بسیار خوب گردشگری که بین دو کشور وجود دارد، آمارهای گردشگری ما خوب نیست و به این بخش شاید کمتر توجه شده است و جزو اهداف جدی ما به شمار می رود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار