gardeshban.ir

به طور عمومی، رویدادهای MICE، رویدادها و فعالیت هایی هستند که شامل شرکت کنندگانی می شوند که علاقه مشترکی دارند و در یک مکان جمع شده اند.
کد خبر: ۱۴۷۱۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸-1398 April 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
 این نوع از گردشگری، از سرواژه 4 کلمه Meeting، Incentive، conference یاConvention و Exhibition یا Event برداشت شده است؛ ملاقات و جلسه (Meeting) برای مثال سمینارهای مالی برای سرمایه گذاری، انگیزش (Incentive) برای سفرهای برنامه ریزی شده به عنوان یک پاداش برای کارمندان، گردهمایی (Convention) شامل مجمع های عمومی و کنفرانس های آکادمیک میزبانی شده از سوی سازمان های بین المللی آکادمیک مانندAPEC,COP10 کنگره جهانی معماری و کنفرانس های سالانه IBA، رخدادهای فرهنگی و ورزشی (Event) و نمایشگاه های تجاری (Exhibition) مانند فستیوال بین المللی فیلم توکیو و جام های جهانی در رشته های مختلف ورزشی.

محل اجتماع برای این نوع از گردشگری لازم است یک محل درست و برنامه ریزی شده باشد و سهولت های مورد نیاز برای افراد شرکت کننده را فراهم سازد. مسافرانی که در فعالیت های MICE شرکت می کنند هدفی فراتر از وقت گذرانی دارند و در واقع مسافران تجاری هستند. این گردشگران به بخش های مختلفی از صنعت توریسم به وسیله فعالیت های MICE مرتبط هستند. به مسافری فکر کنید که به یک شهر برای شرکت در یک نمایشگاه سفر می کند. او نیازمند غذا، نوشیدنی، خرید، سرگرمی، حمل ونقل و ... است و از این رو باید خدماتی در این حوزه ها برای افراد شکل گیرد.

افرادی که در فعالیت های MICE شرکت می کنند بیشتر به دنبال انگیزش و ایده های جدید؛ بازاریابی و آشنایی با دیگران شامل همکاران، مشتریان، فروشندگان و افراد هم سلیقه؛ ادامه تحصیل و یادگیری مهارت های جدید؛ به روز شدن اطلاعات از محصولات و فهمیدن درباره محصولات جدید موجود؛ منتشر کردن اطلاعات جدید و انتقال اطلاعات و مفاهیم نو؛ و در نهایت برنامه ریزی استراتژیک هستند. در واقع قلب MICE، ارتباطات است. MICE یک فرصت بی نظیر برای توسعه تجارت ایجاد می کند. این می تواند یک گفت وگوی آگاهی بخش با شرکای قدیمی و نشست هایی با سرمایه گذاران یا مبادله یا معرفی تکنولوژی های جدید باشد. صنعت MICE به طور وسیع و سریعی در حال رشد است و به طور عمده با سفر برای اهداف تجاری مشخص می شود. صنعت MICE یک مجموعه ترکیب کننده خدمات است؛ با ترکیبی از تجارت، انتقال، سرمایه گذاری و سفر.

تاریخچه MICE

ملاقات ها در زمان قدیم پیرامون علایق مشترک شکل می گرفتند و شهرها به عنوان نقطه کانونی این ملاقات ها بودند. روم، برای مثال کمیته و انجمن خود را داشت. در صنعتی سازی های قرن 19 تا ابتدای قرن 20، نیاز به ملاقات تجاری افزایش پیدا کرد. همچنین ملاقات هایی در زمینه سیاسی و مسائل اعتقادی نیز وجود داشت و انجمن ها ملاقات هایی سالانه برگزار می کردند. اما در اروپا، تاریخچه انجمن ها با کنگره وین در سال 15-1814 آغاز شد. فعالیت های انجمنی کمی در قرن 20 وجود داشت؛ تا اینکه در سال 1950 به علت تاثیرات جنگ های جهانی صنعت انجمن ها شروع شد. این تاثیرات به توسعه در سازمان های دولتی، رشد آژانس ها و شرکت های چند ملیتی، پیشرفت علایق انجمن ها و گروه های متخصص، تغییرات در تکنیک های فروش شامل استفاده از ملاقات های فروش و افتتاحیه های محصولات، نیاز به آموزش مدیریت درون شرکتی، ادامه توسعه شرکت در ملاقات های حرفه ای و در نهایت پیشرفت موضوع تخصص گرایی با کنفرانس هایی که یک متخصص اطلاعات زیادی به همکاران خود می داد، انجامید.

در 1902، اولین برنامه رسمی انگیزشی مسافرتی از سوی NCR یک شرکت آمریکایی برگزار شد. در دهه 1960 سفرهای طولانی انگیزشی به وجود آمد. شهرها و کشورها بر سرمایه گذاری های کلان در توسعه زیرساخت ها برای حمایت از توسعه این صنعت تاکید داشتند. انجمن های ملی و محلی برای تبدیل کردن شهرها به مقصد مسافران در تلاش بودند و با تاسیس سازمان هایی مانند PCMA و MPI و ... به توسعه صنعت می پرداختند. مثلا در ایالات متحده، دیترویت اولین انجمن را در سال 1896 تاسیس کرد که یک متصدی دولتی در ترویج و مدیریت قرارداد ها بود. این مساله از سوی دیگر شهرها نیز در دهه 1900 پس از مشاهده فواید انجمن ها برای شهرها دنبال شد. انجمن بین المللی «انجمن» IACB در سال 1914 تاسیس شد و در سال 1974 به انجمن بین المللی «انجمن و توریست» (IACVB) و از سال 2004، به انجمن بین المللی بازاریابی مقصد تبدیل شد. تعداد این انجمن ها در سال 1920بالغ بر 28 عدد بود. امروزه تقریبا 600 انجمن در 25 کشور وجود دارد. این روزها، انگیزش ها شامل رویدادهای جهانی به منظور ترغیب مردم برای رسیدن به یک هدف مشخص است. گاهی، به دلیل مسائل مالی فعالیت های تمرینی به چرخه اقتصادی وابسته است. شرکت هایی که درآمد خوبی به دست می آورند می توانند سفرهای طولانی تری با هزینه های بیشتر را فراهم سازند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار