gardeshban.ir

اگر از علاقه‌مندان سفر به مناطق دنج و دورافتاده‌تر هستید، تنها نیستید. افراد زیادی در سراسر دنیا دنبال مقصدهای دنج می‌گردند. در این مطلب با یازده مقصد گردشگری خلوت و دورافتاده آشنا می‌شوید که کمتر کسی به آن‌ها سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۴۷۴۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸-1398 April 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفر کردن به یک مکان دنج و دورافتاده که کمتر کسی به آن‌ها سفر کرده است، تجربه جالبی است که زیاد در زندگی پیش نمی‌آید. البته پیدا کردن این مقصدها در دنیای امروزی بسیار سخت شده است. در ادامه دنج‌ترین و دورافتاده‌ترین و خلوت‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا را معرفی می‌کنیم که برای گردشگرانی که دنبال هیجان و ماجراجویی هستند، ایده‌آل است.
اگر دوست دارید سفر به مکان‌های دنج، خلوت و بدون گردشگر را تجربه کنید، برای سفر به این مقصدها برنامه‌ریزی کنید.

جزیره Socotra، یمن

بیشتر قسمت‌های این جزیره بخشی از جمهوری یمن است و در اقیانوس هند قرار دارد. این جزیره از تمدن‌های مدرن دور مانده است. حتی پوشش گیاهی و جانوری این منطقه نیز جذاب و خاص است. این جزیره در مجموع ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و سالانه ۳ هزار نفر به آنجا سفر می‌کنند.
فرودگاه این جزیره کار می‌کند؛ ولی پیدا کردن پرواز به دلیل جنگ در منطقه، سخت است. بهترین روش برای سفر به این جزیره این است که مجوز آن را از طریق امارات بگیرید و منتظر شرکت‌های اکوتوریسم بمانید تا تورهای سفر به این منطقه را ارائه کنند.

منطقه Nunavut، کانادا

در مناطق شمالی کانادا، منطقه Nunavut قرار دارد که وسعت آن اندازه مجموع مساحت نبراسکا، کلرادو، مونتانا، تگزاس و کالیفرنیا است. این منطقه جمعتی در حدود ۳۸ هزار نفر دارد و هیچ چراغ راهنمایی و رانندگی ندارد. یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های آن، جزیره Baffin است که دریاچه‌های کریستالی، خرس قطبی، آب‌دره‌های زیبا و... است.

جزیره Macquarie

این جزیره بین نیوزیلند و قاره قطب جنوب قرار دارد. این جزیره میزبان میلیون‌ها پنگوئن سلطنتی در آن زندگی‌ می‌کنند. این جزیره در سال ۱۹۹۷ وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شده است. این جزیره از طریق تورهای کروز قاره قطب جنوب از مبدا استرالیا و آسیا قابل دسترسی است.

غارهای مرمرین، پاتاگونیا، شیلی

غارها همیشه تاریک و مخوف نیستند. غارهای مرمرین مجموعه‌ای از غارهای دورافتاده یخچالی در مرز شیلی و آرژانتین هستند. دیواره‌های پر پیچ و تاب مرمرین حاصل ۶ هزار سال حرکت امواج و فرسایش سنگ است که تصویری چشم‌نواز با وجود آب‌های لاجوردی اطرافش ایجاد کرده است.

شهر Ittoqqortoormiit، گرینلند

این شهر در ساحل شرقی گرینلند قرار دارد. این شهر کوچک، یکی از دورافتاده‌ترین مناطق مسکونی گرینلند است. وقتی دمای هوا غیرقابل تحمل نباشد، تورهای فراوانی برای کمپینگ و سورتمه‌سواری برای سفر به این شهر برگزار می‌شود. اگر این فرصت برایتان پیش بیاید که به این شهر سفر می‌کنید می‌توانید از تماشای شفق‌های قطبی در ماه‌های زمستانی لذت ببرید.

جزیره Anegada، جزایر ویرجین بریتانیا

این جزیره را با نام جزیره غرق شده هم می‌شناسند. این جزیره با سواحل زیبایی احاطه شده است که به ندرت غیر از خودتان کسی را در آن پیدا می‌کنید. جمعیت این جزیره به ۲۸۵ نفر می‌رسد. صخره‌های ساحلی وسیع باعث شده که این جزیره سخت‌تر از سایر جزایر ویرجین بریتانیا قابل دسترسی باشد. این سواحل جذاب برای غواصی بسیار ایده‌آل است.

کوبر پدی، استرالیا

شهر جنوبی کوبر پدی حدود ۱۸۰۰ نفر ساکن دارد که ۸۰ درصد آن‌ها در خانه‌های زیرزمینی زندگی‌ می‌کنند. این منطقه دارای آب‌وهوای گرم و خشک است و ظاهراً متروکه به نظر می‌رسد.
زمین این منطقه، صاف و هموار و بدون درخت و هر نوع پوشش گیاهی است. آنچه در این شهر می‌بینید تعدادی خانه‌ پراکنده، تعدادی مهمانخانه، رستوران، پاسگاه پلیس، یک مدرسه و یک بیمارستان است که در سمت شمال این منطقه ساخته ‌شده‌اند.

جزیره دیسپشن، جنوبگان

این جزیره یک مقصد توریستی دورافتاده در جزایر شتلند جنوبی قاره قطب جنوب است. این منطقه را بیشتر به خاطر ایستگاه تحقیقاتی و ایستگاه شکار نهنگ می‌شناسند. ایستگاه شکار نهنگ بارها بین سال‌های ۱۹۳۱ تا ۱۹۶۹ به خاطر فوران‌های آتش‌فشانی، متروکه شده است. برای اینکه این منطقه را ببینید، باید در تورهای کروز قاره قطب جنوب شرکت کنید.

سوالبار، نروژ

سوالبار بین نروژ و قطب شمال قرار دارد و یکی از شمالی‌ترین مناطق مسکونی دنیا است. برای اینکه از تماشای شفق قطبی لذت ببرید، در زمستان به سوالبار سفر کنید و در فصل تابستان می‌توانید پدیده خورشید نیمه‌شب را ببینید. در این شهر بین ۲۰ آوریل تا ۲۲ آگوست، خورشید هرگز غروب نمی‌کند. فرقی نمی‌کند که چه فصلی از سال به سوالبار سفر کنید، در هر فصلی، از دیدن گونه‌های جذاب و خاص حیات وحش مثلا خرس قطبی، گراز دریایی و شبه‌نهنگ تک‌شاخ لذت می‌برید.
در نروژ هفته‌ای سه پرواز مستقیم از اسلو به Longyearbyen، بزرگ‌ترین سکونتگاه جزیره ارائه می‌شود.

پارک و منطقه حفاظت شده ملی دروازه‌های شمالگان، آلاسکا

پارک دروازه‌های شمالگان، دومین پارک ملی بزرگ آمریکا و شمالی‌ترین پارک ملی ایالات متحده آمریکا است. این پارک در سال ۲۰۱۸، فقط ۹۵۹۱ بازدیدکننده داشت در حالی که تعداد بازدیدکنندگان گرند کنیون ۶٫۳ میلیون نفر است. مسافرانی که این پارک را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، از دیدن زیباترین چشم‌اندازهای کوهستانی، رودخانه‌های زیبا، حیات وحش متنوع و... لذت می‌برید.

بهتر است که در فصل‌های تابستان و بهار به این پارک سفر کنید.

هیچ بزرگراهی به این پارک منتهی نمی‌شود؛ ولی بعضی از گردشگران از طریق بزرگراه دالتون خود را به نزدیکی پارک می‌رسانند و بقیه مسیر تا ورودی پارک را پیاده‌روی می‌کنند.

دروازه جهنم، ترکمنستان

دروازه جهنم یک دهانه در قلب بیابان Karakum در ترکمنستان است. این دهانه را به درستی دروازه جهنم نامیده‌اند چون دائما در حال سوختن است. زمانی که دانشمندان شوروی در سال ۱۹۷۱ در جست و جوی نفت در این منطقه بودند، به طور تصادفی ذخیره‌گاه متان را آسیب زدند که باعث خرابی سکوی حفاری شد و این دهانه را ایجاد کرد و گازهای خطرناکی را به هوا منتشر کرد. 

دانشمندان تصمیم گرفتند که این دهانه را آتش بزنند تا گاز متان بسوزد. این دهانه برای بیش از ۴۰ سال گذشته به طور دائم روشن بوده است. اخیرا این دهانه به فراتر از یک مقصد گردشگری تبدیل شده است؛ ولی هنوز هم یک مقصد عالی برای طرفداران ماجراجویی است.

دروازه جهنم هیچ جاده‌ای ندارد، مرز محافظ ندارد و هیچ بنایی اطراف آن نیست. فقط یک دهانه و دریچه در حال سوختن در قلب بیابان است. با وسایل آفرود می‌توانید خودتان را به این دهانه سر بزنید. البته بهترین روش این است که با تورهای همراه با راهنما به این منطقه سفر کنید.













مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار