gardeshban.ir

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید میزان جیوه «خورموسی» در منطقه ماهشهر در جنوب خوزستان بالاتر از میانگین جهانی است و حتی ماهی‌ها و آبزیان این منطقه نیز به جیوه آلوده هستند.
کد خبر: ۱۴۷۷۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
احمدرضا لاهیجان زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز یکشنبه ۱۶ تیرماه در نشست مشترک با استادان فعال در حوزه محیط‌زیست دانشگاه شیراز با استناد به پژوهشی از دانشگاه شیراز، آلوده‌ترین منطقه به جیوه در دنیا را خور موسی در منتهی علیه شمال غربی خلیج فارس اعلام کرد و گفت: «رفع این آلودگی امکان‌پذیر است و سازمان حفاظت از محیط‌زیست نیز از اهرم قانونی آن برخوردار است.»

جاذبه گردشگری در ایران که آلوده‌ترین منطقه به جیوه است

«خور موسی» شاخه مثلث شکلی است در انتهای شمال غربی خلیج فارس، که در شمال آن بندر امام خمینی، بندر ماهشهر و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد. بیشترین پراکنش ماهی حلوا سفید (زبیدی) در خلیج فارس، در منطقه خور موسی و جزیره قشم است و مردم بومی زیادی با صیادی از این محل ارتزاق می‌کنند.

خور موسی با داشتن گونه‌های جانوری متفاوت از جمله دلفین‌های گوژپشت و پرندگان دریایی مانند فلامینگو‌ها، کفچه نوک‌ها، اگرت‌های ساحلی، سلیم‌های خرچنگ خوار، پرستوهای کاکلی، پرستوهای دریایی، پرستوهای پشت دودی، خرچنگ‌های کوچک، گلخورک‌ها و انواع ماهی‌ها جاذبه گردشگری خوبی برای دوستداران طبیعت است.

در خور موسی جزایر بکر تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و مناظر ساحلی زیبایی وجود دارند.

شهرداری بندر ماهشهر در حال ایجاد بازارچه ساحلی و مکان تفریحی با حدود ۹۰ آلاچیق و … است که در صورت تکمیل می‌تواند پذیرای گردشگران از سراسر کشور باشد.

هر ساله در ایام نوروز نیز کشتی تفریحی خور پیما در خور موسی قرار دارد که می‌تواند جاذبه گردشگری خوبی برای مسافران نوروزی باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار