gardeshban.ir

​​​​​​​پلیس اتریش دو مرد، سه زن، یک نوجوان و پنج کودک ایرانی را در حالی که در یخچال‌های یک قطار باری بودند و کمک می‌خواستند، نجات داد و آن‌ها را به کمپی موقت فرستاد.
کد خبر: ۱۴۷۸۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
دویچه وله نوشت: ۱۱ ایرانی که در یخچال‌های یک قطار باری مخفی شده بودند قصد داشتند از صربستان به آلمان بیایند. این ۱۱ ایرانی در ایستگاه قطار فورنیتس در کرنتن اتریش کشف شدند، آنها پس از آنکه حدود ۴۰ ساعت را در قطار باری پلمب شده سرکرده بودند با زدن و کوبیدن قطار باعث جلب توجه ماموران پلیس شدند.

پلیس اتریش گزارش داد که دو مرد و سه زن ۳۲ تا ۳۹ ساله، یک پسر ۱۷ ساله و پنج کودک ۴ تا ۱۲ ساله را در واگن قطار یافته است.

به گفته پلیس اتریش، ایرانی‌ها گفته‌اند که قاچاقچیان به دنبال آن‌ها در یکی از کمپ‌های پناهندگان در صربستان آمدند و آن‌ها را به ایستگاه قطار آوردند. قاچاقچیان برای بردن هر یک از آنان به آلمان یک هزار یورو دریافت کرده‌اند.

صربستان به مدت یکسال با هدف رشد گردشگری در این کشور مسافران ایرانی را از داشتن ویزا برای سفر به صربستان معاف کرده بود، اما از اکتبر ۲۰۱۸ معافیت ایرانیان از داشتن ویزا برای سفر به این کشور را لغو کرد. مقامات صرب اعلام کردند که شمار مهاجران غیرقانونی از ایران که به صربستان سفر کرده و سپس کوشیده‌اند به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا بروند طی یک سال نبود شرط ویزا بسیار افزایش یافته است.

تعداد قابل توجهی از ایرانیانی که به عنوان گردشگر به صربستان سفر کردند در آنجا درخواست پناهندگی کردند تا از این کشور به عنوان پلی برای رفتن به اروپا استفاده کنند. اما بسیاری از آنها مجبور به اقامت در کمپ‌های پناهندگی شده و از کمبود شدید امکانات رنج می‌برند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار