gardeshban.ir

جزایر ناز قشم؛ حس ناب آرامش در قشم؛ اگر تابحال به قصد خرید و بازار گردی به قشم سفر می‌کردید، تجربه‌های فوق العاده‌ای را از دست دادید.
کد خبر: ۱۴۷۸۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر تابحال به قصد خرید و بازار گردی به قشم سفر می‌کردید، تجربه‌های فوق العاده‌ای را از دست دادید. بیایید کمی متفاوت‌تر به قشم نگاه کنیم. این جزیره یکی از پر مسافرترین جزایر خلیج فارس بعد از جزیره توریستی کیش است. تعریف جزایر ناز را بار‌ها شنیده ایم؛ اما وقت آن رسیده که سری به این جزایر بزنیم و قشم گردی را طور دیگری تجربه کنیم.


جزایر ناز، یکی از عجایب هفتگانه


اینکه چطور یک جزیره تبدیل به عجایب می‌شود کمی حس کنجکاویمان را قلقلک می‌دهد. شاید در تصورمان انتظار دیدن جزیره‌ی سرسبز با بومیان محلی و سواحل ماسه‌ای را داشته باشیم؛ اما اینجا نه خبری از سواحل ماسه ایست و نه فضای سبز. پس عجایب آن کجاست؟ جزایر ناز از پدیده‌های طبیعی و قابل توجه قشم است که با جزایر دیگر تفاوت زیادی دارد. این جاذبه‌ی معروف در ۲۲ کیلومتری قشم و در سواحل جنوبی آن قرار دارد.

جزایر ناز شامل سه صخره‌ی سنگی هستند که تنها در زمان جزر دریا قابل رؤیت می‌باشند و زمانی که آب بالا می‌آید در دریا غرق می‌شوند و خاطرات گردشگران را با خود زیر آب می‌برند. هنگام جزر که آب دریا پایین می‌آید جزایر صخره‌ای ناز فرصت خودنمایی را بدست می‌آورند. این جزیره‌ها در فاصله یک کیلومتری ساحل قرار دارند و برای دسترسی به آن‌ها باید منتظر اجازه‌ی دریا باشیم.
در هنگام جزر گذرگاه باریکی از سواحل شنی پدیدار می‌شود که شما را از ساحل قشم تا جزایر ناز هدایت می‌کند. کفش مناسب بپوشید، چون قرار است فاصله ۱۰۰۰ متری را تا جزایر ناز پیاده روی کنید.


قرار است کلی به شما خوش بگذرد؛ در جزایر ناز بر خلاف قشم خبری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نیست. اینجا فقط دریا هست و جزیره‌های صخره‌ای با کلی سرگرمی و امکانات تفریحی. از همان ابتدا که در پارکینگ ساحل قشم توقف می‌کنید، هیاهوی گردشگران را به وضوح حس می‌کنید. تعدادی مشغول تفریحات آبی، برخی مشغول سرگرمی‌های ساحلی و حتی ورزش‌های هوایی هستند. تماشای شور و شوق مسافران، شما را برای رسیدن به جزایر ناز سر ذوق می‌آورد.
روی دوتا از جزایر این مجموعه‌ی ناز، بنا‌هایی وجود دارد که به قول مردمان محلی محل استراحت ماهی گیران است. پیشنهاد می‌کنیم در ساحل صخره‌ای بایستید و از تماشای جنگ میان امواج خروشان و صخره‌های سرسخت لذت ببرید. کوبش امواج دریا، سواحل صخره‌ای را می‌پیماید و پاهایتان را خیس می‌کند. در این جزایر می‌توانید تصویر زیبای طلوع و غروب خورشید را در زوایای مختلف ببینید.

جزایر ناز، تفرجگاهی مهیج

در جزایر ناز سرگرمی‌های مهیجی وجود دارد که شما را بر سر ذوق می‌آورد. هر کدام از این تفریحات هیجان خاص خود را دارد؛ بنابراین از تک تک آن‌ها لذت ببرید. اگر اهل هیجان نیستید می‌توانید در سواحل زیبای جزایر ناز قدم بزنید و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. لحظه‌ای که امواج دریا به ساحل می‌زنند و مچ پایتان را خیس می‌کنند، حس خوب و آرامش بخشی را به ارمغان می‌آورند. در ادامه به سرگرمی‌های موجود در جزایر ناز اشاره می‌کنیم.

قایق سواری؛ ثبت لحظات هیجان انگیز

هرجا که آب باشد، قایق‌های تفریحی هم هست. قایق سواری رایج‌ترین تفریح در سواحل دریا است و از قدیم تا بحال طرفداران خودش را دارد. این وسیله تفریحی اغلب برای تفریحات خانوادگی استفاده می‌شود. خانواده‌هایی که تمایل دارند به صورت گروهی تفریح کنند، از میان سرگرمی‌های جزیره، قایق سواری را انتخاب می‌کنند. به هرحال ثبت لحظات خوش و هیجان انگیز به صورت گروهی، مزه‌ی خودش را دارد. در کنار ساحل چند قایق وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه کرایه، سوار شوید.

جت اسکی؛ یک تفریح مهیج آبی

اگر بدنبال یک تفریح مهیج آبی هستید، جت اسکی را امتحان کنید. این ورزش یکی از مفرح‌ترین ورزش‌های آبی است که بیشتر در میان نوجوانان و جوانان طرفدار دارد. هر جا که قایق و قایق سواری باشد، پای جت اسکی هم به میان می‌آید. جت اسکی در سواحل جزایر ناز، حس دیگری دارد. آنجا نسبت به سواحل دیگر خلیج فارس و دریای خزر بسیار خلوت‌تر و آب‌های آن شفاف‌تر است. با اسکی روی امواج دریا، حس شناور شدن در آب‌های اقیانوس را تجربه خواهید کرد. اگر بدنبال یک تفریح مهیج و متفاوت هستید، سوار جت اسکی شوید و از لحظات خود در جزایر ناز لذت ببرید.

آفرود؛ ماشین سواری در تپه‌های ساحلیآفرود؛ ماشین سواری در تپه‌های ساحلی

هیجان آفرود سواری را می‌توانید در سواحل جزایر ناز تجربه کنید. همانقدر که ماشین سواری در تپه‌های کویری لذت بخش است، آفرود سواری در ساحل هم هیجان انگیز است. در آفرود سواری جزایر ناز انواع ماشین‌های لوکس و اسپورت و حتی شاسی بلند کرایه داده می‌شوند. اگر می‌خواهید این ورزش مهیج را امتحان کنید سری به سواحل جزایر ناز بزنید.

سوارکاری؛ اسب یا شتر؟

اگر به آلبوم‌های خانوادگی نگاهی بیاندازید، حتما عکس‌های قدیمی پیدا می‌کنید که در آن یکی از اعضای خانوادتان سوار بر اسب است. اسب سواری یکی از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های ساحل دریا است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. از هر قشر و سنی که باشید دلتان برای اسب سواری در ساحل تنگ می‌شود. در جزایر ناز علاوه بر اسب، چندین شتر هم وجود دارد که بنا به انتخابتان می‌توانید از آن‌ها سواری بگیرید.

پاراگلایدر و سایر تفریحات هوایی 

پاراگلایدر یکی از مهیج‌ترین تفریحات جزایر ناز است که شجاعت زیادی را می‌طلبد. بر خلاف قایق سواری، این ورزش انفرادی می‌باشد و بیشتر مخصوص جوانانی است که در جست و جوی هیجان هستند. البته نمی‌توان از هزینه‌ی بالای این سرگرمی چشم پوشی کرد. توجه داشته باشید که پاراگلایدر یکی از ورزش‌های گران قیمت جزیره است؛ بنابراین اگر ترس از ارتفاع دارید از خرید بلیط صرف نظر کنید. کایت بورد، چتر بازی، پاراموتور و باد سواری از دیگر تفریحات هوایی جزایر ناز هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

در کنار تفریحات هیجان انگیز زمانی را به قدم زدن در جزیره و پیاده روی روی آب‌های زلال در سواحل زیبای خلیج فارس اختصاص دهید. البته اگر زمان کافی دارید می‌توانید در مدت زمان کم به سایر جزایر نزدیک مانند جزیره‌ی قرمز و زیبای هرمز بروید. فاصله کم بین جزایر در این منطقه فرصت خوبی برای کسب تجربیات جدید و بهتر می‌باشد.

بهترین زمان سفر به جزایر ناز

برای اینکه بتوانید از تمام زیبایی‌های جزیره ناز لذت ببرید و زیباترین چهره‌ی آن را ببینید، باید در انتخاب زمان سفر دقت کافی داشته باشید. با توجه به شرایط آب و هوایی جنوب ایران، روز‌های گرم تابستان زمان مناسبی برای سفر به این جزیره نیست. بهترین زمان ماه‌های ابتدایی بهار، پاییز و زمستان می‌باشد. البته دقت داشته باشید که جزر و مد دریا غافل گیرتان نکند. 

پیشنهاد می‌کنیم اگر با جزیره آشنایی ندارید، حتما از بومیان منطقه برای ساعت ورود به آن سوال بپرسید. چون معنای واقعی جزر و مد را در جزیره ناز درک خواهید کرد و جاده‌ی بین قشم تا این منطقه به طور کامل به زیر آب خواهد رفت.


از جزایر ناز قشم جه می دانید؟/تصاویر

از جزایر ناز قشم جه می دانید؟/تصاویر

از جزایر ناز قشم جه می دانید؟/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار