gardeshban.ir

یک پل طنابی قدیمی به نام پل Q'eswachaka که با دست بافته می‌شود و حداقل قدمت ۶۰۰ ساله دارد، بر روی رود آمپوریماک پرو آویزان است که هر سال بهار مردم دور هم جمع می‌شوند و آن را از نو می‌سازند.
کد خبر: ۱۴۷۹۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستائیان دو طرف رودخانه با هم همکاری می‌کنند و طناب ضخیمی می‌سازند که بیش از ۳۰ متر طول دارد. بالاخره بعد از سه روز کار، دعا و جشن، پل جدید بافته می‌شود.

پنج قرن است که این پل دائما ساخته و بازسازی می‌شود. این پل صدها سال تنها راه ارتباطی روستائیان دو طرف رودخانه در این منطقه بوده و تنها یکی از پل‌های معلقی است که در زمان امپراطوری اینکا ساخته شده است.

روش ساخت پل نسل به نسل بین مردم بومی منتقل شده و در این سال‌ها فقط کمی تغییر کرده است. این فرآیند با جمع کردن علف‌های بلندی شروع می‌شود که به شکل طناب و کابل‌های محکم به هم بافته شده و بعد روستائیان برای کشیدن طناب‌ها و آماده کردن آن‌ها برای نصب جمع می‌شوند. 

این کابل‌ها به پایه‌های سنگی محکم و تنومند بسته شده و سازندگان مجرب پل شروع به ساخت آن از کناره‌ها به وسط پل می‌کنند و وقتی در مرکز پل به هم می‌رسند، پل کامل می‌شود. قبلا هر سه سال یک بار این پل ساخته می‌شد، اما به دلیل افزایش رفت و آمد و گردشگری اکنون هر سال ساخته می‌شود.


پل ۶۰۰ ساله‌ای که با علف بافته می‌شود!/تصاویر

پل ۶۰۰ ساله‌ای که با علف بافته می‌شود!/تصاویر

پل ۶۰۰ ساله‌ای که با علف بافته می‌شود!/تصاویر

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار