gardeshban.ir

نخستین کاروان حجاج ایرانی صبح امروز دوشنبه وارد سرزمین وحی شد و در مدینه منوره با گل، خرما و شیرینی مورد استقبال مسئولان حج و زیارت ایران و عربستان قرارگرفت.
کد خبر: ۱۴۸۰۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
حجاج یادشده اعضای دو کاروان از استان یزد بودند که در محل اقامت خویش در هتل المدینه منازلی مورد استقبال قرار گرفتند.

ناصر هویزاوی رییس ستاد مدینه سازمان حج و زیارت، فرهمند رییس عملیات انتقال حجاج ایرانی و حاتم بالی رییس بخش ایرانی موسسه ادلاء عربستان از جمله مسئولان حاضر در مراسم استقبال از زایران ایرانی در مدینه منوره بودند.

موسسه ادلاء مسئولیت راهنمایی و ارایه خدمات به حجاج کشور‌های مختلف را در شهر مدینه منوره برعهده دارد و زیرنظر وزارت حج عربستان فعالیت می‌کند.

مسئولان حاضر در این مراسم در ورودی هتل المدینه منازلی که در نزدیکی مسجد النبی قرار دارد با سبد‌های گل، شیرینی، خرما و شاخه‌های گل رز و با لبخند به حجاج ایرانی خوشامد گفتند.

مسوولان عربستانی همچنین با گل محمدی زایران ایرانی را گلباران کردند و به آن‌ها بسته خرما به عنوان سوغاتی مدینه دادند.

یک جوان عرب با لباس محلی به نشانه خیرمقدم به مسافران ایرانی، جرعه‌های آب را از کوزه‌ای که بر دوش داشت، تقدیم زائران می‌کرد و گروهی نیز با آواز‌های محلی مقدم ضیوف الرحمان را به شهر پیامبر، گرامی داشتند.

حاج علی فراهانی مداح اهل بیت (ع) هم در این مراسم از تریبونی که با پرچم جمهوری اسلامی ایران مزین شده بود با خواندن اشعاری در ستایش پیامبرگرامی اسلام (ص)، فضای معنوی هر چه بیشتری به این مراسم داد.

کارکنان زن و مرد این هتل نیز که لباس‌های محلی عربی بر تن داشتند با شوق و لبخند از نخستین کاروان ایرانی حج تمتع ۹۸ استقبال کردند و عکس و فیلم یادگاری از مراسم گرفتند.

پیش از ورود حجاج ایرانی، هویزاوی رییس ستاد مدینه و حاتم بالی رییس بخش ایرانی موسسه ادلاء مصاحبه کوتاهی با خبرنگاران عربستانی انجام دادند.

هویزاوی در این مصاحبه از همکاری و مشارکت مسئولان عربستانی با دست اندرکاران امور حج در ایران در زمینه فراهم ساختن شرایط و امکانات مناسب برای حجاج ایرانی قدردانی و ابراز امیدواری کرد خدمات کاملی در مدینه و مکه به ضیوف الرحمان ارایه شود.

مسئول موسسه ادلاء نیز در این مصاحبه گفت: روز ورود حجاج ایرانی به مدینه منوره برای ما روز مبارکی است و از اینکه در مراسم استقبال از آنان حضور داریم بسیار خرسندیم.

وی در این مراسم، سلام‌های گرم سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به عنوان خادم حرمین شریفین و دیگر مقام‌های سعودی را به زایران ابلاغ کرد.

حاتم بالی همچنین نخستین شاخه گل سرخ را به هویزاوی رییس ستاد مدینه سازمان حج و زیارت ایران اهدا کرد و از تلاش‌ها و خدمات او به زایران تجلیل به عمل آورد.

به گفته فرهمند رییس عملیات انتقال حج، امروز و در نخستین روز ورود حجاج ایرانی در مجموع دو هزار زایر کشورمان وارد خاک عربستان می‌شوند.

قرار است امسال در مجموع هشتاد و شش هزار و پانصد زایر ایرانی برای شرکت در مراسم حج تمتع وارد مدینه و مکه شوند.

آخرین کاروان حجاج ایران هفدهم شهریور خاک عربستان را ترک خواهد کرد.

تمامی پرواز‌های زایران ایرانی از نوزده فرودگاه کشور توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران – هما انجام می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار