gardeshban.ir

سوفله نوعی خوراک تهیه شده بر پایه تخم مرغ است که برای درست کردن آن زرده و سفیده تخم مرغ از هم جدا شده و پس از زدن، مجددا با هم مخلوط می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۸۲۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸-1398 April 18
گردشبان (gardeshban.ir) :

 تنوع مواد استفاده شده در تهیه این خوراک به حدی است که هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان دسر پس از غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. غذای سوفله از ترکیب انواع گوشت و سبزیجات تهیه شده و در دسر سوفله از انواع شکلات، میوه، مربا، ژله و سس میوه استفاده می‌شود. سوفله گیلاس یک نوع دسر خوشمزه و متفاوت است که می‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد تنوع باشد. در این مطلب قصد داریم به آموزش تهیه سوفله گیلاس بپردازیم.


سوفله گیلاس برای ۴ نفر؛ مدت زمان آماده سازی حدود ۳۰ دقیقه؛ مدت زمان انتظار حداقل ۴ ساعت
مواد لازم
ورق ژلاتین ۳ عدد
آب گیلاس ۲۰۰ میلی لیتر
شربت گیلاس ۲ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۴۰ گرم + ۱ قاشق غذاخوری
مربای گیلاس ۴ قاشق غذاخوری
خامه ۱۵۰ میلی لیتر
میوه گیلاس و برگ نعنا برای تزیین به میزان لازم

دستور تهیه

با استفاده از کاغذ روغنی، نواری که عرض آن بیشتر از قالب سوفله باشد، درست کنید و دور قالب بپیچید.
ورقه‌های ژلاتین را خرد کرده و در ظرفی بریزید، سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا نرم شود. ۳/۴ پیمانه آب به ژلاتین نرم شده اضافه کنید و با استفاده از روش بن ماری به آن حرارت دهید تا محلول صاف و شفافی حاصل شود.
آب گیلاس و شربت گیلاس را در شیرجوش یا قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید. صبر کنید تا مخلوط آب گیلاس و شربت گیلاس بجوشد و مقدار آن به نصف کاهش یابد.
سفیده و زرده تخم مرغ‌ها را از هم جدا کرده و در دو ظرف مختلف بریزید. یک قاشق غذاخوری شکر به زرده تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی حدود ۵ دقیقه آن را هم بزنید تا کرم رنگ و غلیظ شود.

مخلوط غلیظ شده آب گیلاس و شربت گیلاس را به صورت داغ به زرده تخم مرغ زده اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید؛ سپس مخلوط حاصل را به شیرجوش یا قابلمه برگردانید، روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود، سپس حرارت را خاموش کنید.
محلول ژلاتین را به مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود، سپس اجازه دهید خنک شود.
۴۰ گرم شکر به سفیده‌های تخم مرغ اضافه کرده و با همزن برقی هم بزنید تا سفیده پف کند و آهاری شود.

خامه را هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود، سپس مربای گیلاس، خامه زده شده و سفیده تخم مرغ پف کرده را با مخلوط زرده تخم مرغ خنک شده فولد کنید (هم نزنید بلکه به صورت دورانی از یک سمت مخلوط کنید). 
قالب‌های سوفله که قبلا آماده کردید با مخلوط سوفله پر کنید، یک جام خالی را در مرکز هر یک از سوفله‌ها فرو کنید و سوفله گیلاس را حداقل به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا آماده شود.
سوفله را از یخچال خارج کرده، کاغذ روغنی دور آن را جدا کنید و جام وسط سوفله را با شربت گیلاس پر کنید.

سوفله گیلاس را با قرار دادن چند عدد گیلاس و چند برگ نعنا روی آن تزیین کنید.

سخن آخر

گیلاس یکی از میوه‌های خوش طعم و پرطرفدار است که علاوه بر طعم دلپذیر، خواص زیادی دارد. این میوه سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها بوده، به کالری سوزی کمک می‌کند و می‌تواند جایگزین مواد غذایی پرکالری شود. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار