gardeshban.ir

گزارش/
تورگردانان بین المللی به رغم عقبگردها، نسبت به رشد درازمدت گردشگری در ایران امیدوار و خوشبین هستند که در سال‌های اخیر تلاش‌هایش را برای جذب گردشگر بین المللی با هدف جلب ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۵ تشدید کرده است.
کد خبر: ۱۴۸۳۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸-1398 April 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش گردشبان؛ تارنمای گردشگری «اسکیفت» که دفتر مرکزی آن در نیویورک است نوشت: به رغم این واقعیت که برخی از گردشگران آمریکایی با مقصد ایران با اوجگیری ستیز میان دولت ترامپ و ایران، در برنامه‌هایشان برای دیدار از این کشور تجدیدنظر می‌کنند، اما تورگردانان بین المللی، این کشور را با وجود تشدید فعالیت‌های نظامی در منطقه خلیج فارس، مقصدی امن و میهماندوست حتی برای شهروندان ایالات متحده می‌دانند.

با افزایش تنش در روابط ایالات متحده و ایران که حتی به تهدید جنگ نیز کشیده شده است، شرکت‌های مسافرتی و گردشگری می‌گویند که تقاضای آمریکاییان برای خرید تورهای ایران که در سالیان گذشته روند صعودی یافته بود، در حال کاهش است و حتی برخی برنامه‌هایشان را برای دیدارهای آتی لغو کرده‌اند. هر چند به نظر می‌رسد تقاضای گردشگران نقاط دیگر جهان برای دیدار از ایران در حال افزایش است.

به گفته "جنت مور” مالک شرکت "دیستنت هورایزنز” که از ۲۰ سال پیش تورهای برنامه ریزی شده به ایران ارائه می‌دهد؛ از ما همیشه درباره امور سیاسی و امنیت ایران پرسیده می‌شود که به نظر می‌رسد این بار جدی تر از پیش است. مشتریان نگران رجزخوانی‌ها و خط و نشان کشیدن‌های (دونالد) ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) و (جان) بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا هستند. مردم نمی‌خواهند به جایی بروند که در آن فعالیت‌های نظامی وجود دارد.

"رابین پولاک” رئیس شرکت "جرنی اینترنشنال” که از سال ۲۰۱۵ تورهای گردشگری ایران را عرضه می‌کند، نیز گفته است که در چند ماه گذشته شاهد کاهش شدید شمار مشتریانش بوده که عمدتاً آمریکایی هستند.

به گفته "کیم مک کیب” مدیر روابط عمومی "جی ادونچرز”؛ ذخیره و خرید جا در میان آمریکاییان در سال جاری به میزان ۱۴ درصد برای دیدار از ایران کاهش یافته، اما میزان رزرو جا برای دیدارکنندگان دیگر کشورهای جهان از ایران به همین اندازه بالا رفته است.

این تارنما در ادامه با طرح این پرسش که آیا دیدار آمریکاییان از ایران امن است، می‌نویسد: پاسخ رسمی دولت آمریکا به این پرسش منفی است، زیرا وزارت امور خارجه آمریکا از سال ۱۹۷۹ به شهروندان این کشور به علت خطر ربوده شدن، دستگیر شدن و بازداشت، در باره سفر به ایران هشدار داده است.

اما تورگردانان در تماس با تارنمای اسکیفت به شدت با این تصور دولت آمریکا از ایران مخالفت کرده و می‌گویند: جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده که مقصد مسافرتی امن و به میزان قابل توجهی میهمان نوازی برای همگان به ویژه آمریکاییان است. به نظر گردانندگان تورهای بین المللی، بزرگ‌ترین مانع در مسیر گردشگری در ایران، تصور گسترده در باره ناامنی این کشور و احتمال روبه رو شدن گردشگران بیگانه با احساسات غیردوستانه است.

به گفته گری؛ ایران اغلب به صورت کشوری وانمود می‌شود که از میهمانان و گردشگران استقبال نمی‌کند، اما واقعیت کاملاً برعکس است و ایرانیان مردمی خون گرم، میهمان نواز و مشتاق به نشان دادن کشورشان به بیگانگان هستند و بازخورد دریافتی از گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند، اثبات کننده این واقعیت است.

پولاک افزود: روند طولانی مدت صدور روادید ایران برای آمریکاییان که هویت درخواست کنندگان روادید را بررسی می‌کند و مستلزم مدارکی درباره خریدن تور معتبر برای دیدار از ایران است، به تضمین یک تجربه امن در این کشور کمک می‌کند.

وی افزود: هنگامی که صلاحیت گردشگران برای ورود به ایران اثبات می‌شود، با گرمی استقبال می‌شوند و ما هیچ گاه با مشکلی یا حتی بی اعتنایی روبرو نبوده‌ایم. مردم ایران درباره محیط فرهنگی گردشگران که برای آنان ممنوع است، بسیار کنجکاو هستند و درک می‌کنند که دیدارکنندگان آمریکایی، نماینده آمریکایی نیستند که دولت ایران به آنان می‌نمایاند.

تورگردانان بین المللی به رغم عقبگردها، نسبت به رشد درازمدت گردشگری در ایران امیدوار و خوشبین هستند که در سال‌های اخیر تلاش‌هایش را برای جذب گردشگر بین المللی با هدف جلب ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۵ تشدید کرده است. با اینکه شهروندان آمریکا، کانادا و بریتانیا باید پیش از ورود به ایران درخواست روادید کنند، اما این کشور به صورت مداوم شمار کشورهایی را که شهروندانشان می‌توانند در هنگام ورود به ایران روادید دریافت کنند و شامل بسیاری از کشورهای اروپایی و خاورمیانه نیز می‌شود، افزایش داده است.

پولاک بر اساس آنچه ایرنا گزارش کرده است می‌گوید: ایران به رشد گردشگری بسیار متعهد است و به نظر من ظرفیت بالقوه زیادی (برای جلب جهانگرد) حتی از ایالات متحده وجود دارد البته به شرطی که روابط متشنج میان ۲ کشور به کلی از مسیر خود خارج نشود. به طور کلی ما تمایل و علاقه بیشتری به گردشگری در مکان‌های کمتر شناخته شده می‌بینیم و ایران کاملاً برای این منظور مناسب است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار