gardeshban.ir

زمان های تلف شده در فرودگاه معمولا بیشتر از حد انتظار است. طبق تحقیقات، از ژوئن ۲۰۱۵ تا مدت مشابه ۲۰۱۶ بیش از ۱ میلیون پرواز با تاخیر روبرو شده پس می توان به خوبی تصور کرد که چه تعداد مسافر چشم انتظار این پروازها بوده اند.
کد خبر: ۱۴۸۴۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸-1398 April 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
زمان های تلف شده در فرودگاه معمولا بیشتر از حد انتظار است. طبق تحقیقات، از ژوئن ۲۰۱۵ تا مدت مشابه ۲۰۱۶ بیش از ۱ میلیون پرواز با تاخیر روبرو شده پس می توان به خوبی تصور کرد که چه تعداد مسافر چشم انتظار این پروازها بوده اند. اتلاف وقت و تاخیر در فرودگاه زیاد اتفاق می افتد که گاهی می تواند بسیار کلافه کننده باشد اما خوشبختانه فرودگاه ها امروز سرگرمی های زیادی دارند که می تواند حسابی شما را سرگرم کنند. 

بسته به اینکه چه مدت در فرودگاه معطل هستید باید برنامه ریزی کنید تا با انجام سرگرمی های متنوع حوصله تان سر نرود. مطمئنا غافلگیر می شوید اگر بدانید چه راه های متنوعی در فرودگاه برای سرگرمی شما وجود دارد پس به جای اینکه به خاطر این تاخیر احساسی از ناامیدی شما را فرا گیرد دست به کار شوید و از زمان خود بیشترین استفاده را ببرید. بسته به اینکه باید یک شب کامل را در فرودگاه بگذرانید یا چند روز، برنامه ریزی شما متفاوت خواهد بود. همه ترمینال ها، سرگرمی ها و امکانات رفاهی یکسانی ندارند و ترمینال های جدید نسبت به قدیمی ها از امکانات مدرن تری برخوردارند. باید همیشه سعی کنید که بهترین استفاده را از هر موقعیتی ببرید پس اگر به مدت دو ساعت هم معطل شوید تجربه مثبتی خواهید داشت. متاسفانه بسیاری از تعطیلات در بهترین شرایط ایجاد نمی شود تاخیراتی که در هنگام پرواز اتفاق می افتد می تواند حسابی شما را کلافه کند اما اگر بدانید که چطور از این زمان استفاده کنید کاملا سرگرم می شوید.

به ورزش رو بیاورید

نظرتان با ورزش قبل از پرواز چیست؟ حالا که پرواز تاخیر دارد فرصت مناسبی است تا به مراکز تناسب اندام بروید تا با تمرینات سبک به میزان بالایی از انرژی برسید و سرزنده شوید. خوشبختانه امروز بیشتر فرودگاه ها مجهز به مراکز تناسب اندام هستند و فرصت مناسبی را برای مسافران ایجاد کرده اند. حتی اگر لباس ورزشی ندارید باز هم به راحتی می توانید به داخل این مراکز ورزشی بروید و با تمرینات سبک از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را ببرید. مطمئنا با انجام تمرینات ورزشی در مدت پرواز هم سرحال تر هستید و پرواز بهتر و آسان تری را تجربه خواهید کرد.



به سالن های استراحت بروید

اگر پرواز شما از نوع فرست کلاس است می توانید از سالن های مخصوص استراحت استفاده کنید. بیشتر پروازهای فرست کلاس امکاناتی مثل سالن استراحت برای مشتریان خود در نظر می گیرند که البته شاید قیمت آن ها کمی بالا باشد اما امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهند. این امکانات در هر فرودگاهی متفاوت و متنوع است.

به تماشای مردم مشغول شوید

در فرودگاه مسافران زیادی در حال رفت و آمد هستند که تماشای آن ها در نوع خود جالب توجه است. آدم هایی که به سرعت از یک سو به سویی دیگر می روند و در تلاش برای رسیدن به پرواز هستند.

از فروشگاه ها دیدن کنید

مغازه گردی و دیدن ویترین رنگارنگ فروشگاه یکی از هیجان انگیز ترین بخش های سفر است مخصوصا اگر عاشق خرید باشید. خوشبختانه بیشتر فرودگاه ها فروشگاه های زیادی دارند که می توانند مدت ها شما را سرگرم کنند. خرید از این فروشگاه ها کمی گران تمام می شود اما اگر مضیقه مالی ندارید می توانید چیزهایی مثل سوغاتی و خوراکی بخرید.

به میان طبیعت بروید

اگر در جنوب شرقی آسیا هستید به میان طبیعت بروید مثلا در فرودگاه بین المللی کوالالامپور جنگل بارانی هست که تماشای آن واقعا هیجان انگیز است. بدون شک این فرصت پیش آمده زمان مناسبی برای لذت بردن از طبیعت است.

به سفرهای کوتاه بروید

شاید زمان تلف شده شما بسیار طولانی باشد در این صورت می توانید به جای اینکه در فرودگاه وقت گذرانی کنید به یک تور کوتاه روزانه بروید. بسته به فرودگاهی که در آن هستید ممکن است امکانات مختلفی برای شما گذاشته شود مثلا تورهای چند ساعته شهری و رایگان. حتی اگر فرودگاه این امکانات را نداشت با وسایل حمل و نقل به مرکز شهر بروید و ساعاتی متفاوت را برای خود ایجاد کنید.

به رستوران بروید

شاید از غذای هواپیما خوشتان نمی آید و طعم آن اصلا مطابق با سلیقه تان نیست در این صورت نظرتان با امتحان غذای فرودگاه چیست؟ کیفیت غذاهای فرودگاه خارق العاده است چون در این مکان ها معمولا رستوران های شیکی هست که زیر نظر سرآشپزهای ماهر اداره می شوند. پس به رستوران های لاکچری فرودگاه بروید و مطمئن باشید که با غذاهای خوشمزه از شما پذیرایی خواهد شد.


از فرصت پیش آمده لذت ببرید

بیشتر فرودگاه ها دارای اتاق کوچک یا نمازخانه هایی اند که برای استراحت و رسیدن به آرامش می توانید روی آن ها حساب کنید.

به سراغ بازی های مهیج بروید

به مرکز اطلاعات بروید و از امکانات رفاهی فرودگاه مطلع شوید. در بیشتر فرودگاه ها به ویژه فرودگاه های بین المللی امکاناتی مثل کارگاه های صنایع دستی و غرفه هایی برای تماشای فیلم هست که بدون هیچ مشکلی می توانید از آن ها استفاده کنید. خدمات فرودگاه های معروف دنیا روز به روز در حال افزایش است تا رفاه حال مشتریان فراهم شود. می توانید به بخش هایی از فرودگاه بروید که وای فای رایگان دارند در این صورت می توانید فیلم های آنلاین ببینید و یا مجله های اینترنتی بخوانید. می توانید فرصت را غنیمت بشمارید و فیم نگاه کنید.

آهنگ گوش دهید

می توانید از روزهای قبل مجموعه ای از آهنگ های ورد علاقه خود را جمع آوری کنید و در فرصت پیش آمد ه با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود را سرگرم کنید.

با مردم حرف بزنید

یکی دیگر از کارهایی که می تواند حسابی شما را سرگرم کند حرف زدن با افراد دیگر است، کسانی که مثل شما مسافر همان هواپیما هستند و مقصد مشترکی با شما دارند. این گفت و گوها گاهی آنقدر سرگرم کننده است که در طول آن حتی گذر زمان را هم احساس نخواهید کرد. در این گفت و گو ممکن است به ایده های جذابی برای سفر و جاذبه های دیدنی مقصدتان هم بگیرید و در آخر هم سرگرم شوید و هم به نکات مثبت زیادی برسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار