gardeshban.ir

یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان لنجن در استان اصفهان که بسیار جذاب است، آبشار شاهلولاک می‌باشد که در فاصله‌ی ۵ کیلومتری شهر چرمهین قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۸۵۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸-1398 April 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
میزان آب دهی این آبشار در فصل‌های مختلف متفاوت است اما در کل سال روان است. در پیشنهاد ایرانگردی امروز، قصد داریم سری به این آبشار زیبا بزنیم، پس همراهمان باشید تا اگر راهی اصفهان شدید، بازدید از این معجزه‌ی طبیعت را از دست ندهید که ماجرای جالبی هم دارد.

آبشار شاهلولاک در زمان‌ بارندگی، پر آب‌تر می‌شود و یک آبشار فصلی به نام «هلکی» نیز از دل دیواره‌ی سنگی مجاور این آبشار، جاری می‌شود. بنابراین در ابتدای بهار و با شروع بارندگی‌های فصلی، شاهد دو آبشار زیبا در منطقه هستیم. آبشارهای شاه‌لولاک و هلکی از جهات مختلف منحصربه‌فرد هستند؛ این آبشارها به صورت چشمه‌ی پر آب و خروشان از دل دیواره‌‌ی بلند و مرتفع کوه با شیب منفی سرازیر می‌شوند و به پایین می‌ریزند، درصورتی‌که آب اغلب آبشارهای ایران، به صورت جوی روان از روی سطح سرازیر می‌شود.

قسمتی از آبشار شاهلولاک به چهل دختران معروف است که حفره‌ای سنگی در زیر آبشار هولوکی بوده که به شکل یک غار کوچک است و یک چشمه دائمی دارد که درختی در آن روییده‌ است. براساس داستانی محلی، چهل دختر معصوم از ترس جان خود به این مکان پناه می‌آورند و در آن از صاحب لولاک عاجزانه می‌خواهند که جانشان را از خطر محفوظ دارد، به همین خاطر کوه آنها را در خود جای می‌دهد و از آن پس این مکان بسیار محترم و مقدس شمرده می‌شود.


آبشار شاهلولاک و غاری که در باور مردم مقدس است!/تصاویر

آبشار شاهلولاک و غاری که در باور مردم مقدس است!/تصاویر

آبشار شاهلولاک و غاری که در باور مردم مقدس است!/تصاویر

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار