gardeshban.ir

سرفصل‌های برنامه های کلان مؤسسه ورزش و تفریحات ورزش جزیره کیش در سومین کارگروه اجتماعی، فرهنگی و گردشگری در دفتر مرکزی سازمان منطقه آزاد کیش در تهران بررسی و تصویب شد.
کد خبر: ۱۴۸۵۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸-1398 April 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این جلسه پس از بررسی و ارزیابی ظرفیت ها و برنامه های ورزشی جزیره کیش؛ حفظ استقلال مؤسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، ارتقاء فنی اماکن ورزشی، برنامه ریزی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار در بخش ورزش این جزیره، به تصویب شرکت کنندگان در سومین کار گروه اجتماعی، فرهنگی، گردشگری رسید. این منبع جزئیاتی بیشتر در خصوص برنامه های کلان ورزشی منطقه آزاد کیش ارائه نکرد.

این کارگروه با حضور بهرام افشارزاده مشاور ورزشی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فرشاد امیری سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم، وجمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در تهران برگزار شد.

توسعه و رونق گردشگری ورزشی و بهره بردار از ظرفیتهای بخش ورزش بوِیژه برگزاری مسابقات ملی و بین المللی از جمله سیاستگذارهای منطقه آزاد اعلام شده است.

در جزیره گردشگری کیش، علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی شاخص، و سلسله ای از مناظر جذاب و دیدنی در طول ۵۱ کیلومتر نوار ساحلی، مجموعه ای از رشته ها و جاذبه متنوع ورزشی و تفریحی با استفاده از وضعیت بی بدیل جغرافیای این منطقه ایجاد شده که از آن به عنوان یکی از مهمترین حلقه های زنجیره گردشگری این منطقه می توان نام برد.

امکانات ورزشی و تفریحی که با بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی در جزیره کیش ایجاد شده، اکنون به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده و حلقه ای مهم و جذاب از زنجیره حوزه گردشگری در این جزیره مرجانی است.

تقویت هرچه بیشتر گردشگری بویژه تفریحات ورزشی و دریایی با نگرش به استانداردهای بین اللملی و بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی به عنوان محور توسعه جزیره کیش مورد تاکید مدیریت سازمان منطقه آزاد قرار داد و در روزهای آغازین سال ۹۸ با بهر برداری از اولین کشتی پیشرفته مسافری و گردشگری تولید داخل گامهای عملی در زمینه برداشته شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در سخنرانیهای و مصاحبه های خود، بطور مکرر توسعه گردشگری سلامت و رشد گردشگری ورزشی را از مهمترین اولویت کاری اعلام کرده است.

غلامحسین مظفری معتقد است" از ظرفیت های گسترده و ارزشمند گردشگری بویژه گردشگری دریایی خیلی استفاده نشده است لذا در این خصوص باید به همت نیروهای توانمند و خلاق و تکیه بر موسسه های دانش بنیان، گام های اساسی در تقویت بخش گردشگری دریایی برداریم و از مواهب و سرمایه های فراوان دریا بهره ببریم".

همچنین سرپرست مؤسسه ورزش و تفریحات سالم کیش سال گذشته در آیین تودیع و معارفه مدیران ورزشی کیش گفت: جزیره کیش به پشتوانه ظرفیت های طبیعی، امکانات ورزشی و قوانین مناطق آزاد می تواند به قطب ورزش کشور و منطقه تبدیل شود و با توجه به اینکه تردد ورزشکاران به این منطقه آزاد کشور، نیاز به اخذ ویزا ندارد توسعه گردشگری ورزشی به عنوان یکی از راه های کسب درآمد پایدار در دستور کار مؤسسه ورزش و تفریحات سالم کیش قرار دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار