gardeshban.ir

یکی از نگرانی هایی که در مورد سفر هوایی داریم به موقع رسیدن به فرودگاه است. امیدواریم تا به حال از پرواز جا نمانده باشید، اما اگر این اتفاق برایتان پیش آمده باشد می دانید که چقدر ناخوشایند است.
کد خبر: ۱۴۸۶۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸-1398 April 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این مطلب می خواهیم یک سوال بسیار بدیهی و ساده و در عین حال مهم را بررسی کنیم: چطور به موقع به فرودگاه برسیم؟! شاید در نگاه اول هرکسی این کار را بلد باشد، اما با توجه به تعداد بالای مسافرانی که دیر به فرودگاه رسیده و از پرواز جا می مانند متوجه می شویم که لازم است در این مورد صحبت کنیم.

یک مسافر حرفه ای مسافری است که قبل از سفر در مورد بلیط هواپیما، شرکت هواپیمایی، جزئیات و دیدنی های مقصد و … تحقیق کرده باشد. بنابراین یکی از نکات مهم برای به موقع رسیدن به فرودگاه بررسی شرایط ترافیک، تعطیل یا نبودن روز پرواز، شرایط آب و هوا و … است. با کسب اطلاعات کافی می توانید سفری راحت و بی دغدغه داشته باشید و از مسافرتتان لذت ببرید.  در ادامه این نکات را با هم مرور می کنیم:

چمدانتان را از روز قبل بچینید

این نکته از اهمیت زیادی در سفر و به ویژه سفر هوایی برخوردار است. ممکن است فکر کنید به سفری کوتاه می روید و وسایل زیادی لازم ندارید، اما گاهی در دقیقه نود یادتان می افتد که یک وسیله ضروری را خریداری نکرده اید! پس بهتر است از روز قبل چمدانتان را بچینید؛ در این صورت اگر به وسیله ای نیاز داشته باشید متوجه می شود و فرصت کافی برای خرید آن خواهید داشت. بهتر است یک لیست از وسایلی که برای سفر نیاز دارید تهیه کنید و با قرار دادن آن ها در چمدان جلوی آن تیک بزنید. با این کار مطمئن خواهید شد که همه چیز را همراهتان آورده اید و سفری لذتبخش و بی دغدغه خواهید داشت.


ساعت پرواز را چک کنید

در صورتی که به صورت اینترنتی و آنلاین یا حضوری بلیط هواپیمایتان را خریداری کرده اید می توانید ساعت پرواز را روی بلیط ببینید. اگر بلیط رفت و برگشت تهیه کرده باشید مشخصات نام فرودگاه مبدا و مقصد و زمان پروازها روی بلیط درج شده است. اما برای اطمینان بیشتر چند ساعت مانده به پرواز یا شب قبل مستقیما با ایرلاین یا شرکت صادر کننده بلیط تماس بگیرید و ساعت پرواز را مجددا چک کنید.

آب و هوا را چک کنید

پیش بینی آب و هوا را در مورد فرودگاه مبدا و مقصد چک کنید.  آب و هوای بارانی و برفی، طوفان، مه غلیط و مانند آن ممکن است منجر به کنسل شدن یا تعویق پرواز شود. در صورتی که در فصل زمستان یا آب و هوای بارانی سفر می کنید مدام گزارش هواشناسی را چک کنید و در صورت لزوم با فرودگاه یا ایرلاین تماس بگیرید.

 

مدت زمان کنترل امنیت فرودگاه را بررسی کنید

هر فرودگاه برای کنترل امینتی ممکن است قوانین متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است قبل از پرواز در مورد مدت زمان لازم برای کنترل امنیت فرودگاه تحقیق کنید. در برخی فرودگاه ها این زمان کوتاه تر و در برخی فرودگاه های بزرگ و بین المللی این زمان طولانی تر خواهد بود.

جای پارک پیدا کنید

اگر با اتومبیل شخصی به فرودگاه می روید یا دوستی قرار است شما را برساند به فکر محل پارک اتومبیل هم باشید. گاهی همین پیدا کردن جا پارک و پارک کردن ماشین باعث اتلاف وقت و جا ماندن از سفر می شود. بنابراین در مورد امکانات پارکینگ فرودگاه مبدا تحقیق کنید. پارکینگ فرودگاه چقدر ظرفیت دارد؟ آیا امکان رزرو پارکینگ وجود دارد؟ اگر در آخر هفته سفر می کنید احتمال ترافیک بالا و کمبود جای پارک را در نظر داشته باشید. اگر می خواهید اتومبیلتان را چندین روز در فرودگاه قرار بدهید تمام شیشه ها را بالا بکشید و مطمئن شوید که اشیاء قیمتی و با ارزش را در اتومبیل نگذاشته باشید.

گیت پروازتان را پیدا کنید

به محض اینکه به فرودگاه رسیدید محل چک-این و گیت پروازتان را پیدا کنیدو در اولین فرصت ممکن نیز چک-این انجام دهید و کارت پروازتان را بگیرید. شماره گیت پرواز معمولا روی کارت پرواز نوشته شده است، حتی اگر مدت ها تا زمان پرواز باقی مانده هم بهتر است ابتدا گیت پروازتان را پیدا کنید. در فرودگاه های بزرگ و بین المللی معمولا فاصله گیت ها از هم زیاد است و مسافت زیادی را باید تا گیت مورد نظر پیاده بروید. پس قبل از هرچیز گیت پرواز را پیدا کنید و در همان حوالی به گشت و گذار در فرودگاه بپردازید.


بلیط و کارت شناساییتان را دم دست داشته باشید

در مراحل مختلف سوار شدن به هواپیما لازم است بلیط و کارت شناساییتان را نشان دهید. این قبیل مدارک را دم دست و در کیف دستی همراهتان قرار دهید تا سریع به آن دسترسی داشته باشید. مطمئنا کسی دوست ندارد مدت طولانی در صف معطل شود و بلیط و کارت شناسایی اش را از کف کوله یا چمدانش دربیاورد. پس برای اینکه سریع تر از مراحل چک-این و امنیتی فرودگاه عبور کنید این قبیل مدارک را همراه داشته باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار