gardeshban.ir

تمامی زوج‌ها بعد از بدو بدو و خستگی مراسم عروسی، احتیاج به مسافرتی آرام و به دور از هیاهو دارند.
کد خبر: ۱۴۸۸۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
بعد از کلی فکر در مورد مراسم عروسی، ترتیب دادن نظم صندلی‌ها، دعوت کردن مهمان‌ها، پرداخت هزینه‌های سنگین به تالار عروسی و ... موردی که همه به آن نیاز دارند، تعطیلاتی آرامش‌بخش است. ماه‌عسل تجربه‌ای نو و کاملا متفاوت و مخاطره‌انگیز است. ماه عسل شروع زندگی مشترک است؛ بهترین فرصت برای قوی کردن رابطه با همسر خود در یک سفر خاطره‌انگیز که هیچگاه تکرار نخواهد شد.

برای زوج‌هایی که به دنبال محلی رمانتیک برای ماه عسل هستند، مطمئنا گزینه‌های گردشگری که کمتر شناخته شده‌اند، مناسب‌تر هستند. این جزایر که با ماسه‌های زیبا و تمیز پوشیده شده‌اند، دارای تعدادی هتل برای ماه عسل هستند. آب صاف و زلال اقیانوس و بستنی‌های خوشمزه و تزیین شده هدیه‌ای دلچسب برای ماه عسل خواهند بود.

جزایری مثل هاوایی و برمودا هم گزینه‌های خوبی هستند، ولی جزایر زیادی مانند آن‌ها در جهان وجود دارد که کمتر شناخته شده هستند و در نتیجه خلوت‌تر خواهند بود و برای ماه عسلی آرام مناسب‌تر هستند. وقتی دنبال جزیره‌ای برای ماه عسل هستید، لازم نیست که به فرهنگ و بناهای تاریخی آن مکان زیاد توجه کنید. اگر به این ۱۴ جزیره‌ای که در ادامه اشاره خواهد شد بروید، قادر خواهید بود ماه عسلی را که در رویاهای خود پرورانده‌اید، تجربه کنید.

۱. جزیره فیفی، تایلند

جزیره‌ی فیفی علاوه بر اینکه حسن دور بودن و کم بودن گردشگران را دارد، به راحتی از پوکت قابل دسترس است. اگر برنامه‌ی خود برای ماه عسل را به سمت آسیا ترتیب داده‌اید، حتما از این جزیره دیدن کنید. اگر به فیفی رفتید، به کوهنوردی رفته و به پارک ملی فیفی حتما سر بزنید. بعد از طوفان سال ۲۰۰۴ میلادی، این جزایر محبوب تایلند دوباره بازسازی شده‌اند. می‌توانید سوار قایق شده و اطراف جزیره را بگردید. بدون شک هیچ تفریحی مانند قایقی اختصاصی در ماه عسل فراموش‌نشدنی نخواهد بود.

14 جزیره عاشقانه برای سفر هنگام ماه عسل!+تصاویر

۲. ماوریتوس (Mauritius )، آفریقا

ماوریتوس یک جزیره‌ی ۶۰ در ۴۵ کیلومتری در آفریقا است. جدای از اینکه زیبایی ماوریتوس قلب انسان را گرم می‌کند، ترکیبی از فرهنگ‌ها را در این جزیره خواهید دید. مردم این منطقه فرهنگ، آفریقایی، هندی و چینی دارند و بیشتر مردم به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند. ماوریتوس که در اقیانوس هند واقع شده، محل مناسبی برای ماهیگیری هم است. شاید بسیاری برای ماه  عسل ترجیح ندهند که ماهیگیری کنند، ولی ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

14 جزیره عاشقانه برای سفر هنگام ماه عسل!+تصاویر


۳. جزیره شتلند (Shetland)، اسکاتلند

جزیره‌ی شتلند ۱۶۰ کیلومتر از اسکاتلند فاصله دارد و شامل بیش از ۱۰۰ جزیره است. این جزایر به نروژ نزدیک هستند و فرهنگ اسکاندیناوی در آن‌ها حاکم هستند. زمانی این مکان محل زندگی واکینگ‌ها بوده است. تپه‌های زیبایی برای گردش در این جزایر پیدا خواهید کرد. شاید این جزایر به تنهایی برای ماه عسل مناسب نباشد، ولی برای کسانی که مقاصدی اروپایی انتخاب کرده‌اند، محل مناسبی برای چند روز اقامت خواهد بود.


14 جزیره عاشقانه برای سفر هنگام ماه عسل!+تصاویر

۴. جزیره هینان (Hinan)، چین

هینان بزرگترین جزیره‌ی استوایی چین است که در دریای جنوب چین واقع شده است. قسمت جنوبی جزیره‌ی هینان، سواحل زیبا و هتل‌های لوکسی دارد. در این جزیره می‌توانید از جزیره‌ی میمون سانیا (Sanya Monkey Island) که ذخیره‌گاه طبیعی است، دیدن کنید.

14 جزیره عاشقانه برای سفر هنگام ماه عسل!+تصاویر

۵. جزیره گالاپاگوس (Galapagos)، اکوادور

جزیره‌ی گالاپاگوس اکوادور، جزیره‌ای آتشفشانی است که در اقیانوس آرام واقع شده است. تئوری تکامل بشر داروین از مطالعات او در این جزیره حاصل شده است. این جزیره حیوان شکارچی ندارد، به همین علت طبیعت آن برای انسان بسیار امن و دوستانه است. در این جزیره می‌توانید از نزدیک شیرهای دریایی، لاک‌پشت‌های غول‌آسا و سایر جانوران دریایی را ببینید. این جزیره بدون شک محل مناسبی برای ماه عسل دوستداران حیوانات است. برای گذراندن شبی در نزدیکی آتشفشان آلکدو (Alcedo volcano) می‌توانید در هتل تورتویس الچاتو (El Chato Tortoise) اقامت کنید که در ساحل سنگ‌های آتشفشانی قرار دارد.

14 جزیره عاشقانه برای سفر هنگام ماه عسل!+تصاویر

۶. جزیره کبو (Cebu)، فیلیپین

جزیره کبو محل مناسبی برای ماه عسل است. شانگری لا مکتان (Shangri-la Mactan) که در این مکان قرار دارد، یکی از بهترین هتل‌های آسیا است. غواصی در آب تمیز و زلال یکی از جاذبه‌های جزیره‌ی مالبول (Moalboal) است.

14 جزیره عاشقانه برای سفر هنگام ماه عسل!+تصاویر

۷. ماداگاسکار، آفریقا

ماداگاسکار جزیره‌ای به فاصله‌ی ۴۵۰ کیلومتری از موزامبیک است و اکثرا با نام جزیره‌ی قرمز بزرگ شناخته می‌شود. این جزیره تنوع آّب و هوایی دارد، برای مثال قسمتی آب و هوای استوایی و قسمتی پر از صخره و ساحلی است. ماداگاسکار چهارمین جزیره‌ی بزرگ جهان بوده و تنوع بالایی از حیوانات را در خود جای داده است، مانند انواع پرندگان، خزندگان و لمور‌ها (lemurs). اگر به دنبال سوژه‌های اینستاگرامی هستید، به جز لمورها می‌توانید از گونه‌های کمیاب ارکیدی که در این جزیره رشد می‌کند هم عکس بگیرید.




۸. سنت کرویکس (St. Croix)

سنت کرویکس از جزیره‌ی همسایه‌ی خود، سنت توماس، از نظر اندازه بزرگ‌تر بوده و جمعیت کمتری دارد. سنت کرویکس برای زوج‌هایی که پاسپورت آمریکایی داشته و دوست دارند، از همه‌ی دغدغه‌ها دور شده و به دنبال تبدیل پول یا عوض کردن پاسپورت نباشند، مکان مناسبی برای ماه عسل است.

در این جزیره غذا‌های لذیذ کارائیبی در رستوران‌ها سرو می‌شود. جزیره چند شهر کوچک با معماری زیبا را شامل می‌شود. کسانی که برای ماه عسل به این محل سفر کرده‌اند، می‌توانند با تورهای تفریحی همراه شوند و به جزیره‌ی کوچک باک (Buck Island Reef National Monument) بروند. همچنین تماشای طلوع خورشید در پوینت اودال (Point Udall) بسیار لذت‌بخش خواهد بود.



۹. کرت، یونان

کرت بزرگترین جزیره‌ی یونان است. اکثرا زوج‌ها برای ماه عسل، سانتورینی و میکونوس (Mykonos) را ترجیح می‌دهند، در حالیکه منظره‌ی کرت بی‌نظیر است. شام‌های لب دریای این جزیره بسیار معروف بوده و نباید آن را از دست داد.

14 جزیره عاشقانه برای سفر هنگام ماه عسل!+تصاویر

۱۰. ملوک (Maluku)، اندونزی


جزیره‌ی ملوک که در دریای باندو (Bandu) واقع شده، یکی از جرایز آتشفشانی اندونزی است که سواحل زیبایی دارد. به علت جاده‌ای که در قرن ۱۶ میلادی برای تجارت ادویه در این محل قرار داشته، این جزایر به جزایر ادویه معروف هستند. اگر برنامه‌ی ماه عسل در اندونزی را دارید، به راحتی می‌توانید بین این جزایر و بالی رفت و آمد کنید.

14 جزیره عاشقانه برای سفر هنگام ماه عسل!+تصاویر

۱۱. ساومای آمریکا (American Saoma)

ساومای آمریکا، مجموعه‌ای از جزایر در جنوب اقیانوس آرام است که بین هاوایی و نیوزیلند قرار گرفته است. این جزیره آمریکایی محسوب شده و حال و هوایی فیجی را دارد. این جزیره هم جنگل و هم صخره‌های بسیاری دارد که می‌توانید بین آن‌ها گردش کنید. در این مکان هتل‌های ۵ ستاره وجود ندارد، ولی بدون شک از اقامت خود در این جزیره‌ی خودمانی راضی خواهید بود.



۱۲. جزیره پوم پوم (Pom Pom)، مالزی

جزیره‌ی پوم پوم هیچ جمعیتی ندارد و در ساحل شرقی مالزی واقع شده است. صخره‌های مرجانی آن محل زندگی انواع ماهی‌ها بوده و محل مناسبی برای غواصی است. در این جزیره می‌توانید در هتل‌ها یا ویلاهای ساحلی سکونت کنید.

۱۳. سنت جورج کی (St George’s Caye)، بلیز (Belize)

سنت جورج کی به فاصله‌ی کمی از شهر بلیز قرار دارد و به معنی واقعی مترادف بهشت است. از آنجایی که این جزیره، جزیره‌ای خصوصی است، تعداد گردشگران کم بوده و حال و هوایی آرام دارد. هیچ نوع خودرو یا وسیله‌ی حمل و نقل عمومی در جزیره نبوده و این یکی از علل آرام بودن جزیره است. در سنت جورج کایه کلاس‌های غواصی برای سرگرمی گردشگران برگزار می‌شود. می‌توانید شام خود را در ویلای روی آب میل کنید و هر وقت از جزیره خسته شدید، به راحتی به شهر بلیز بازگردید.



۱۴. سیشل (Seychelles)، آفریقا
 

سیشل، مجمع‌الجزایری تشکیل شده از ۱۱۶ جزیره در اقیانوس هند و در ساحل آفریقا است. این جزیره محل ماه عسل پرنس ویلیام و کیت میدلتون است. غذاهای چینی، آفریقایی، فرانسوی و هندی در این جزیره سرو می‌شود و تعداد زیادی هتل ۵ ستاره در آن ساخته شده است.

14 جزیره عاشقانه برای سفر هنگام ماه عسل!+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار