gardeshban.ir

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد انتقال ریل راه‌آهن به خارج شهر اشتباه است.
کد خبر: ۱۴۸۹۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
سعید رسولی در مورد اهمیت شبکه ریلی در اقتصاد کشور افزود: برای داشتن سفر ایمن، نمی‌توان راه آهن را به خارج از شهر برد و انتقال ریل راه آهن به خارج از شهر از نظر کارشناسی اشتباه است، البته می‌توان ایستگاه‌های باری را به خارج از محدوده شهری انتقال داد که در قم این اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: رسیدن به ایستگاه‌های قطار نیاز به راه دسترسی دارد، از طرفی خطوط ریلی داخل شهری نیز به بهسازی، زیباسازی و بازسازی نیاز دارد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: شبکه ریلی یک سرمایه عظیم اقتصادی است و در کشور ۱۳ هزار کیلومتر خط ریلی وجود دارد، این شبکه ریلی در ایران در سال ۱۳۰۶ کلنگ زنی شد و در سال ۱۳۱۷ به بهره برداری رسید و امروز عمری ۹۱ ساله دارد.

رسولی در مورد وضعیت نابسامان حریم راه اهن در مدیریت شهری عنوان کرد: فراموش نکنیم اول راه آهن بوده، سپس شهرسازی آغاز شده است و نوع نگاه مدیریت شهری وضعیت حریم راه آهن را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: اگر مدیریت شهری یکپارچه بود و امکانات به یک اندازه توزیع می‌شد، حریم راه آهن، این قدر آسیب خیز و محروم نمی‌شد.

وی گفت: در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، خطوط راه آهن در داخل شهرها همراه با بیش از ده ایستگاه قرار دارد، ما نیز به دنبال ارتقای زیرساخت‌ها و ارائه خدمات تفریحی و اقامتی با همراهی بخش خصوصی در محل ایستگاه‌های قطار هستیم.

وی در مورد قطار سریع السیر تهران قم اصفهان عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح شروع شده است و پیشرفت فیزیکی دارد و با تأمین منابع مالی در ۴ سال آینده عملیاتی می‌شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران مقصد ۵۰ درصد مسافران راه آهن کشور را شهر مشهد دانست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار