gardeshban.ir

تا به حال زمانی که سوار بر هواپیما شده اید به این فکر کرده اید که ممکن است مریض شوید؟ یا این که ممکن است که چه مریضی هایی در پرواز گریبانگیر شما ممکن است بشوند؟ اصلا چرا در هنگام پرواز ممکن است که با مشکلات پزشکی و مریضی روبرو شویم؟… . در این زمینه سوالات بسیار و البته پاسخ های بسیار نیز وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۸۹۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر تجربه ی سفر داشته باشید و کمی هم ترس از ارتفاع، بی شک تا به حال به این مسئله زیاد فکر کرده اید که دفعه ی بعدی که سوار بر هواپیما شدید، چطور باید از مشکلات پزشکی اورژانسی در پرواز جلوگیری کنید. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در سال چند بار مسافرت هوایی می روند و یا حتی کارهایشان با مسافرت هوایی عجین بی شک به شما توصیه می نماییم که این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید. درابتدا این را بدانید که اگر مشکلی برایتان پیش آمد، حتما در اولین فرصت با مهماندارن پرواز در میان بگذارید زیرا آنا در این زمینه آموزش های کافی را دیده اند و ی توانند در اکثر شراط به شما کمک نمایند.

اولین نکته ای که برای بررسی مسئله ی مریض شدن در پرواز باید در نظر بگیرید این است که از موارد اورژانسی پرهیز کنید و اگر مشکل سلامتی دارید، ابتدا از شرکت هواپیمایی که با آن پرواز می کنید، برای این پرواز اجازه بگیرید. در بیشتر موارد شرکت های هواپیمایی از مسافرینی که دارای بیماری و شرایط خاص هستند گواهی پزشکی دریافت می‌ کنند.

اگر به سایت این شرکت های هواپیمایی مراجعه کنید و شرایط سفر را در قسمت بیماری ها مطالعه فرمایید خواهید دید که این گواهی برای افرادی با شرایطی که در ادامه می گوییم، الزامی است: افرادی که بیماری جدی داشته ‌اند یا مورد جراحی قرار گرفته‌ اند_ مسافرینی که وضعیت پزشکی بی ‌ثباتی دارند_ مسافرینی که برای نفس کشیدن، نیاز به اکسیژن اضافی دارند_ مسافرینی که در طول پرواز، نیاز به تجهیزات پزشکی دارند_ مسافرینتی که برای درمان پزشکی مسافرت می‌کنند_ خانم هایی که دوران حاملگی سختی دارند. این افراد باید حتما با ایرلاین مورد خود را در میان بگذارند تا بهترین جایگاه پرواز به آن ها برای جلوگیری از مریض شدن در پرواز تعلق بگیرد.


برای این کار هم حتما باید گواهی کتبی پرزشک معالج شما ضمیمه ی پرونده ی پروازتان بشود. مورد بعدی این است که اصلا چگونه در پرواز ممکن است فوریت‌ های پزشکی اتفاق بیفتد؟ باید این را در نظر بگیرید که با این که فوریت ‌های پزشکی ممکن است هر جا و هرزمان اتفاق بیفتد و حتما هم شرکت های هواپیمایی در این مورد بحث ما برای این شرایط تمهیدات مخصوص و ویژه اندیشیده اند اما بودن در هواپیما ممکن است مشکل را بیشتر از شرایط عادی و یا هر مکان دیگری بغرنج نماید.

برای مثال تصور کنید که: مسافری شوار هواپیما شود که مشکلات تنفسی دارد این را هم می دانید که مشکلات تنفسی از جمله مشکلات رایج در پرواز است. تنظیمات هواپیما این گونه است که سطح اکسیژنی که در هواپیما وجود دارد برای مسافرین به گونه ای استاندارد در هواپیما ترکیب شده است که برای افراد سالم مناسب است اما به طور مثال در نظر بگیرید که مسافری مشکل قلبی و یا هر بیماری دیگری که با سطح اکسیژن مرتبط است دارد و سوار هواپیما می شود، همین می تواند یکی از عوامل مریض شدن در پرواز باشد.

یکی دیگر از مواردی که موجب مریض شدن در پرواز می شود، لخته شدن خون در پاها است. به طور مثال توجه کنید که شما در یک پرواز طولانی هستید و اگر بخواهیم یک استدلال منطقی انجام دهیم، شما برای یک زمان طولانی در هواپیما نشسته اید و پاهایتان حرکت نمی کنند و در نتیجه، جریان خون به خوبی در بدن اتفاق نمی افتد.

همین مساله به تنهایی می تواند باعث لخته شدن خون در پاها شود و یا حداقل احتمال آن را افزایش دهد. باز هم لازم به تذکر است که برای افرادی که سابقه ی لخته شدن خون دارند، این یک مسئله ی بسیار جدی است. به این نکته توجه کنید که اگر شرایطی دارید که امکان دارد در هنگام پرواز در حالت مریضی و اورژانسی قرار بگیرید، موارد زیر را حتما رعایت کنید و آن ها را به همراه داشته باشید:

_ تمامی داروهای خود را بردارید و اطمینان حاصل کنید که تمامی داروهای لازم را برده اید. داروها را می توانید در کیفی که به پرواز می ‌برید، قرار دهید. حتما با ایرلاینتان داروهایتان را هماهنگ کنید و نامه ی پزشک داشته باشید تا با ماموران پرواز و قوانین فرودگاه و ایرلاین به مشکل برنخورید.

_ حتما مطمئن شوید که وسایل پزشکی مورد نیاز با شرایطتان را قبل از رفتن به فرودگاه با خود به همراه برده اید.

_ اگر ممکن است درخواست اکسیژن داشته باشید، با شرکت هواپیمایی خود قبل از رفتن هماهنگ نمایید تا مخزن اکسیژن را در دسترس شما قرار دهند.

_ برای پرواز نوعی از جوراب ‌های فشرده وجود دارند که از لخته شدن خون در پاها جلوگیری می کنند. پیشنهاد می کنیم از این جوراب‌ های فشرده مخصوص بپوشید.

_ در هنگام پرواز می توانید بلند شده و راه بروید. این حرکت به عدم لخته شدن خون شما کمک می نماید.

به نکته ی مهمی می رسیم، اگر در پرواز با مسئله ی مریض شدن در پرواز مواجه شدید، چه باید بکنید؟ بی شک ،اگر در پرواز متوجه علائم بیماری شدید، حتما سرپرست و خدمه ی پرواز را در جریان قرار دهید. این نکته را به یاد داشته باشید که نوع تجهیزات پزشکی موجود در هواپیمایی که شما به عنوان یک مسافر سوار بر ان هستید، بسته به نوع هواپیما و این که پرواز چقدر طولانی است و حتی شرکت هواپیمایی، متفاوت است. به همین خاطر است که تاکید می کنیم که حتما با ایرلاینی که با ان قصد سفر رادارید کاملا حتی کمترین مشکلات سلامتی خود را در میان بگذارید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار