gardeshban.ir

این روزها پروسه ی ویزا گرفتن برای کشورهای اروپایی یکی از سخت ترین کارهایی است که می توان در زمینه ی درخواست ویزا تجربه کرد. البته این به آن معنا نیست که شما همه جوره برای گرفتن این ویزا دچار مشکل و زحمت خواهید شد ولی با توجه به این که این روزها درخواست ویزا بسیار رد می شود اما، هنوز هم خیلی ها ویزای شینگن را دریافت می کنند.
کد خبر: ۱۴۹۰۶
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸-1398 April 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
قبل از این که به دلایل رد ویزای شینگن بپردازیم، بیایید تا ابتدا ویزای شینگن را مورد بررسی قرار دهیم.

ویزای شینگن نوعی از روادید است که تنها مختص به کشورهای حوزه ی اتحادیه ی اروپا است. اتحادیه ی اروپا به این معنا نیست که همه ی کشورهای اروپایی دارای ویزای شینگن می باشند بلکه تنها کشورهایی که این پیمان را امضا کرده باشند، در محدوده ی این ویزا قرار می گیرند.

 از طرفی دیگر، کسی که بتواند این ویزا را دریافت کند؛ در طی هر مدت روزی را که در ویزایش برای او قید کرده باشند مجاز است تا اگر می خواهد به صورت زمینی و یا هوایی به دیگر کشورهای عضو این پیمان با همان ویزا سفر کند. البته تمام این ها منوط به این است که وی در زمان مقرر شده که در ویزا قید شده، به کشور خود باز گردد.

در واقع شینگن تعرفی کننده ی یک حد مرزی گسترده در قاره ی اروپا است و از نوع معروف ترین ویزاهای جهان نیز می باشد. در حال حاضر ۲۶ کشور عضو این پیمان هستند که برخی از آن ها عبارتند از: بلژیک، اتریش، لوکزامبورگ، ایتالیا، اسپانیا، هلند، آلمان، فرانسه، لهستان، اسلوونی، سوئیس و دیگر کشورها. 

ویزای شینگن دارای انواع مشخصی است که بر اساس هدف فرد از سفر و مدت زمان اقامت او، دسته بندی می شوند. البته هر کدام از این دلایل سفر، مدارک معتبری می خواهد که هدف شما از سفر را راستی آزمایی نمایند. بر اساس توضیحاتی که دادیم، انواع ویزای شینگن عبارتند از:

انواع این ویزا که اصطلاحا به آن ویزا تایپ نیز می گویند، عبارتند از:

ویزای نوع A: این نوع ویزا بیشتر مخصوص تزانزیت های فرودگاهی است و کسی که این ویزا را دریافت نماید، نمی تواند از محوطه ی فرودگاه کشورهایی که عضو محدوده ی شینگن هستند، خارج شود.

ویزای نوع B: این ویزا هم ترانزیت است با این فرق که با داشتن این ویزا فرد می تواند تا به کشورهایی که عضو این محدوده نیستند تا حداکثر ۵ روز سفر کنند.

ویزای نوع C: این ویزا کوتاه مدت است و برای اقامت در کشورهای شینگن آن هم کوتاه مدت صادر می شود. این نوع ویزا انواع مختلفی دارد که متقاضی با توجه با هدف سفر ش می تواند آن را انتخاب نماید. ویزای یک بار ورود، ویزای دو بار ورود و ویزای چندبار ورود.

پرچم کشورها

برای دریافت این ویزا باید مدارکی همچون: اصل گذرنامه ای که ۶ ماه حداقل از اعتبار آن باقی مانده باشد، ویزا و پاسپورت قبلی شما در صورت سابقه ی دریافت ویزای شینگن، اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی آن ها، فرم دقیق پر شده ی درخواست ویزای شینگن، عکس پرسنلی مخصوص دریافت ویزا، مدارک و گواهینامه ی شغلی، بلیط رفت و برگشت، واچر هتل و بیمه مسافرتی را به همراه داشته باشید.


دلایل رد ویزای شینگن چه مواردی است؟

ارائه ندادن مدارک شفاف مالی

حال به بررسی پاسخ این سوال می رسیم که چرا ممکن است که درخواست ویزای شینگن کسی رد شود. اولین دلیلی که می خواهیم در این رابطه به شما بگوییم این است که ممکن است از نظر سفارت و یا افسر پرونده، مدارک مالی شما واضح و شفاف نباشند. برای ارائه ی مدارک گردش ۶ ماهه ی آخر حساب مالی، شما باید اوراق ترجمه شده توسط بانکی که در آن حساب دارید را ارائه دهید. این مدارک تاثیر زیادی در دریافت ویزای شما دارند و نشان می دهند که شما در طول سفرتان از پس هزینه های خود برخواهید آمد.

اسناد سفر جعلی

یکی از موارد مهمی که در لیست دلایل رد ویزای شینگن قرار می گیرد، مدارک ارائه شده ی جعلی است. این مدارک دارای ابهاماتی هستند که مسئولان پرونده ی شما را دچار ابهام می کنند. این کار باعث از بین رفتن اعتماد سفارت نسبت به شما می شود و طبق یک قانون نانوشته حتی ممکن است برای همیشه دیگر درخواست های ویزای شینگن شما رد شوند! پس لطفا این ریسک را نکنید و هر چه که هست را به صورت واقعی ارائه دهید.


خطا در روند بررسی فایل شما

یکی از دلایلی که گاهی پیش می آید، اشتباهاتی است که ممکن است در روند بررسی پرونده ی شما از طرف افسر پرونده و یا کسانی که ویزای شما را مورد بررسی قرار می دهند، پیش بیاید. واقعیت این است که دراین رابطه هیچ کاری از دست شما پیش نمی آید جز درخواست بررسی مجدد درخواست ویزا.

نظر افسر پرونده

یکی دیگر از دلایل رد ویزای شینگن شما نظر افسر پرونده است. در این زمینه حتی ممکن است شما همه ی مدارکتان را به درستی جمع آوری کرده باشید اما افسر پرونده به این نتیجه نرسد که شما قصدتان از سفر دقیقا همانی است که بیان کردید. در این زمینه بیشتر دلایلی همچون عدم مطاقبت مدارک شغلی و صلاحیت حرفه ای، منطبق نبودن دوره ی برنامه ی ویزا، ابهام در وضعیت مرخصی و مواردی از این قبیل منجر به عدم جلب نظر و توجه افسر پرونده می گردد.

سابقه کیفری

داشتن سابقه ی کیفری هم یکی از دیگر دلایلی است که یک تنه همه ی مسئولیت های دلایل رد ویزای شینگن را بر دوش می کشد. شاید این جمله برایتان مبهم باشد و به همین خاطر در توضیحش باید بگوییم که در صورت داشتن سابقه ی کیفری به راحتی همه ی مدارک دیگر شما بی اهمیت می شوند و ویزای شما رد می شود.

پاسپورت آسیب دیده

شاید باورتان نشود اما اگر ویزاهای قبلی شما و یا پاسپورتتان دچار خرابی و آسیب دیدگی شده باشند هم بر روی روند دریافت ویزای شما تاثیر گذار خواهند بود و ممکن است از دلایل رد ویزای شینگن شما باشد.

مدارک

شناسنامه و یا ازدواج مجدد غیر قابل قبول

از دیگر دلایل رد ویزای شینگن این است که مدارک تولد و ازدواج شما مبهم باشد. هرگونه عدم ارائه ی این اسناد باعث عدم پذیرش دیگر اسناد شما توسط سفارت و کنسول گری می گردد.

عدم ارائه ی مدارک اقامت

ابهام در زمینه ی محل اقامت شما رد طی زمان سفر یکی از دیگر دلایلی است که افسر پرونده حتما پرونده ی شما را رد خواهند کرد. این ابهامات عبارتند از: عدم ارائه ی دعوتنامه از طرف میزبان و یا عدم توانایی در ارائه ی مدرک رزرو هتل.

بیمه ی مسافرتی نامعتبر

از دیگر دلایل رد ویزای شینگن این است که بیمه ی مسافرتی شما نا معتبر باشد. مواردی که باعث اثبات این عدم اعتبار می گردد می تواند ناتوانی در تامین بیمه ی مسافرتی مناسب با سیاست های حوزه ی شینگن است.

عدم بازگشت به کشور مبدا

یکی از مواردی که بسیار باعث رد درخواست ویزای شینگن شما می شود، عدم توانایی شما و مدارکتان در اثبات این باشد که شما به کشور خود باز می گردید.







مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار