gardeshban.ir

شینگن معاهده ای است که بین ۲۷ کشور بسته شده و با هم منطقه ای را تشکیل داده اند که به منطقه شینگن یا حوزه شینگن معروف است.
کد خبر: ۱۴۹۰۹
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸-1398 April 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
با در دست داشتن ویزای شینگن می توانید بدون نیاز به ویزای جدیدی در بین آن ها سفر کنید. از دیگر قوانینی که در حوزه شینگن وجود دارد و می توان به استناد آن فعالیت کرد، این است:

حرکت و مبادله هر گونه کالا، اطلاعات، پول و افراد به شرط قانونی بودن در حوزه شینگن مجاز است و بدون هر گونه ملاحظات گمرکی انجام می پذیرد. در واقع این معاهده در بین ۲۷ کشور بسته شده است اما در ابتدا در سال ۱۹۸۵ و در بین پنج کشور اروپایی بسته شد. این ۵ کشور شامل بلژیک، هلند، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و در نهایت اتحادیه اروپا بود. سپس دیگر کشورها به این معاهده پیوستند.

شرایط کشورهای عضو شینگن

در واقع تمام کشورهایی که عضو شینگن می شوند با یکدیگر، هم پیمان شده و سیاستی مدون و همسان را در خصوص مرزهای خود پیش می گیرند. با این معاهده تمام مرزهای هوایی، روادید، عملیات و همکاری پلیس و حریم خصوصی اطلاعاتی در تمام کشورهای عضو شینگن مشترک خواهد بود. هر زمان که قصد و هدف شما از سفر مشخص شد می توانید یکی از ۴ نوع ویزای شینگن را برای این ۲۷ کشور دریافت کنید.

لیست کشورهای عضو شینگن و تاریخ پیوستن آن ها به معاهده


کشورهای عضو شینگن را نباید با کشورهای اتحادیه اروپا اشتباه گرفت. تعداد کشورهای اتحادیه اروپا ۲۷ کشور است اما تنها ۲۶ کشور از آن عضو پیمان شینگن می باشند.

نام کشورتاریخ پیوستن به شینگن
اتریش۲۸ آوریل ۱۹۹۵
بلژیکتاریخ ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵
جمهوری چک۱۶ آوریل ۲۰۰۳
دانمارک به جز کشور گرینلند و جزایر فارو۱۹ دسامبر ۱۹۹۶
استونی۱۶ آوریل ۲۰۰۳
فنلاند۱۹ دسامبر ۱۹۹۶
فرانسه۱۴ ژوئن ۱۹۸۵
آلمان۱۴ ژوئن ۱۹۸۵
یونان۶ نوامبر ۱۹۹۲
مجارستان۱۶ آوریل ۲۰۰۳
ایسلند۱۹ دسامبر ۱۹۹۶
ایتالیا۲۷ نوامبر ۱۹۹۰
لتونی۱۶ آوریل ۲۰۰۳
لیختن اشتاین۲۸ فوریه ۲۰۰۸
لیتوانی۱۶ آوریل ۲۰۰۳
لوکزامبورگ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵
مالت۱۶ آوریل ۲۰۰۳
هلند۱۴ ژوئن ۱۹۸۵
نروژ۱۹ دسامبر ۱۹۹۶
لهستان۱۶ آوریل ۲۰۰۳
پرتغال۲۵ ژوئن ۱۹۹۱
اسلواکی

اسلوونی

۱۶ آوریل ۲۰۰۳

۱۶ آوریل ۲۰۰۳

اسپانیا۲۵ ژوئن ۱۹۹۱
سوئد۱۹ دسامبر ۱۹۹۶
سوئیس۲۶ اکتبر ۲۰۰۴
اتحادیه اروپا۱۴ ژوئن ۱۹۸۵


کشورهای عضو شینگن را نباید با کشورهای اتحادیه اروپا اشتباه گرفت. تعداد کشورهای اتحادیه اروپا ۲۷ کشور است اما تنها ۲۶ کشور از آن عضو پیمان شینگن می باشند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامل ۲۴ کشور از کشورهای عضو شینگن البته به جز نروژ و ایسلند به علاوه ۳ کشور رومانی، انگلستان و ایرلند است. شهروندان این ۳ کشور برای ورود به کشورهای شینگن باید در هنگام ورود یا خروج کنترل مرزی شده و ویزا بگیرند. در بین کشورهای اروپایی ۶ کشور است که عضو هیچ کدام از اتحادیه یا شینگن نیستند. این کشورها کرواسی، صربستان، مقدونیه، اوکراین، مولداوی و آندورا بوده و برای ورود به آن ها باید ویزای جداگانه برای هر کدام بگیرید.

موارد درخواست برای ویزای شینگن

گرفتن ویزای شینگن مثل هر ویزای دیگری مدارک و تعهدات خاصی را می طلبد. باید یک سری فرم های درخواست را پر کرده و مدارک مربوطه را به کشوری که از طریق آن اقدام به گرفتن ویزای شینگن می کنید، ارائه نمایید. در واقع هر فردی اجازه دارد که برای ویزای شینگن درخواست دهد. به شرطی که ثابت کند برای نگهداری از خود در طول سفر و اقامتش در آن کشور یا حوزه شینگن استطاعت مالی داشته و تمام مدارک مورد نیاز را به ترتیب ارائه نماید.

مدت زمان اقامت در کشورهای عضو شینگن

به دلیل اینکه ۴ نوع ویزای شینگن داریم و با توجه به نوع سفر و دیگر شرایطی که دارید، مدت زمان های متفاوتی برای این نوع ویزا در نظر گرفته می شود. ولی به طور معمول، می توانید در یک دوره شش ماهه تا حداکثر ۹۰ روز را بعد از تاریخ ورود به آن کشور از این ویزا استفاده کنید.

گرفتن ویزای شینگن از هر کدام از کشورها در جزئیاتش با مقررات و سختگیری های متفاوتی برای ما ایرانیان همراه بوده است. گفته می شود تعدادی از آن کشورها مانند آلمان، اتریش، فرانسه و هلند به راحتی به شما ویزای شینگن می دهند با این حال این موضوع دلیل بر اینکه دیگر کشورها اصلا به شما ویزای شینگن نمی دهد نیست. 

کشور فرانسه بیشترین آمار ویزای شینگن توریستی را دارد که به متقاضیانش ارائه داده است. یک نکته دیگر که اگر  وقت، حوصله و تجربه این کار را ندارید، می توانید از طریق آژانس های معتبر برای گرفتن ویزای شینگن خود اقدام کنید. بسیاری از آژانس ها به دلیل اینکه این کار را زیاد انجام داده اند، به اصطلاح در این باره خبره شده اند. برای انتخاب کشوری که می خواهید از طریق آن ویزای شینگن خود را تهیه کنید، چند راه حل و نکته را به شما توصیه می کنیم.

بهتر است از طریق سفارت کشوری که می خواهید مدت بیشتری در آن اقامت کنید، اقدام کنید یا کشوری که در ابتدا وارد آن می شوید.

اگر در کشور مقصد آشنا، فامیل و دوستی دارید که می تواند برای شما دعوتنامه بفرستد، بهتر است که از طریق آن کشور اقدام به گرفتن اخذ ویزا کنید.

برای گرفتن ویزای شینگن بهتر است که حداقل ۲ الی ۳ ماه قبل برای گرفتن وقت مصاحبه با آن سفارت اقدام کنید. در نظر داشته باشید که سفارت ها به دلیل شلوغی و درخواست های فراوان متقاضیان، ممکن است بسیار دیر به شما وقت مصاحبه بدهد. بنابراین با درخواست زودتر از زمان سفر خود و گرفتن ویزا مطمئن خواهید شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار