gardeshban.ir

دوستداران قله بیرمی در منطقه دشتی با پای پیاده تا معدن سنگ مرمریت و محل عمارت شیرینه راهپیمایی کردند تا اعتراض خود را به بی‌توجهی مسئولان و تخریب میراث طبیعی و محیط زیست منطقه نشان دهند.
کد خبر: ۱۴۹۱۶
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸-1398 April 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

فعالیت معدنکاران و تخریب یک میراث طبیعی در بوشهر!
جمعی از مردم طی امروز و دیروز (۲۰ و ۲۱ تیر ماه) در اعتراض به فعالیت معدن سنگ مرمریت تا محل عمارت شیرینه راهپیمایی و تجمع کردند تا اعتراض خود را به سازمان محیط زیست و تخریب میراث طبیعی نشان دهند.

تجمع‌کنندگان خواستار لغو مجوز معدن شده‌اند تا کوه بیرمی که بلندترین قله استان بوشهر را به ارتفاع ۱۹۵۰ متر در خود جای داده به عنوان یک ثروت ملی برای نسل آینده حفظ شود.

کوه بیرمی (شکوه بیرمی) که در استان بوشهر در میان شهرستان‌های خورموج و اهرم واقع است صاحب یکی از بهترین منابع طبیعی و از بکرترین چشم اندازهای کشور است. چشمه‌های مختلفی از این کوه سرچشمه می‌گیرند که در تمام طول سال آب دارند. منظره فوق‌العاده قله این کوه که مشرف به بیشتر نقاط استان بوشهر و خلیج فارس است از زیباترین چشم اندازهای کشور است و به همین جهت گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

عمارت شیرینه نیز در محلی موسوم به همین نام در دل کوه و در ۵ کیلومتری شرق خورموج قرار دارد. این بنا توسط محمد خان دشتی بنا نهاده شده و با توجه به اینکه سرچشمه آب شیرینی در کنار عمارت قرار داشت مشهور به عمارت شیرینه شد. قدمت این بنا به صد سال می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در واکنش به اعتراض برخی شهروندان استان بوشهر در این زمینه گفت: با حضور محیط‌ بانان از جاده‌کشی این واحد معدنی ممانعت شد و این موضوع در هفته پیش رو با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

فرهاد قلی‌نژاد با تاکید بر اینکه لغو مجوز فعالیت واحد معدنی سنگ مرمریت شهرستان دشتی واقع در محدوده منطقه حفاظت شده کوه بیرمی (تنگ شیرینه) در دست پیگیری است افزود: تاکنون چندین شکواییه نسبت به این موضوع مطرح شده با این وجود هنوز مجوز فعالیت این واحد معدنی باطل نشده است. با این وجود اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر این موضوع را تا حصول نتیجه مورد دلخواه مردم پیگیری می‌کند.

چمدان



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار