gardeshban.ir

معاون گردشگری مازندران گفت: تور‌های گردشگری در صورتی که خارج از حوزه دفاتر خدمات سفر فعالیت کنند خلاف قانون عمل کرده و با آن‌ها برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۴۹۱۷
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸-1398 April 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۲۲۷ مجوز فعالیت تور گردشگری در استان تاکنون صادر شده است، گفت: این تور‌های گردشگری در شهر‌های ساری، بابل، قائم شهر و آمل فعالیت دارند.

وی به شناسایی و جلوگیری از فعالیت یک گروه ۹ نفره تور گردشگری آزاد و غیرمجاز در قائمشهر در ۲۰ تیر ماه اشاره کرد و افزود: این افراد به صورت غیرمجاز اقدام به جابجایی گردشگران در استان می‌کردند که با همکاری کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان شناسایی شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به برگزارکنندگان اینگونه تور‌ها هشدار داد و به باشگاه خبرنگاران گفت: تور‌های گردشگری در صورتی که خارج از حوزه دفاتر خدمات سفر فعالیت کنند خلاف قانون عمل کرده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

حسنی افزود: تور و تورگردانی صرفاً در حوزه فعالیت آژانس‌ها و دفاتر خدمات سفر است و در صورتی که خارج از این حوزه فعالیت کنند خلاف قوانین است.

وی ادامه داد: افرادی که قصد برگزاری تور را دارند باید از طریق یکی از دفاتر و شرکت‌های مورد تأیید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اقدام کنند تا برای برخورداری از خدمات گشت شامل قرارداد، بیمه مسافرتی، اسکان و پذیرایی مناسب، راهنمای گردشگری کارت‌دار دچار مشکل نشوند.

وی گفت: همشهریان باید از طریق دفاتر، شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری که دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند برای شرکت در تور اقدام کنند.

چمدان






پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار