gardeshban.ir

جشنواره بازی های بومی محلی و ساخت مجسمه های شنی با حضور شهروندان و گردشگران، به منظور ترویج نشاط اجتماعی در نوار ساحلی آستارا برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۹۳۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
 رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا روز جمعه در حاشیه این برنامه در طرح سالمسازی سفیر امید گفت: در این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای تجسمی و سازمان مردم نهاد بانوان خلاق حدود ۲۰۰ نفر شرکت کردند.

وحید خاصی پور افزود: در گذشته بیش از ۱۰۰ بازی محلی نظیر طناب کشی، کمربند بازی، وسطی و هفت سنگ در آستارا رایج بود، اما بسیاری از آنها برای نسل‌های سوم و چهارم ناشناخته است و در این جشنواره، تعدادی از آنها اجرا شد.

وی ادامه داد: بازی‌های بومی و محلی ریشه در فرهنگ، آداب و رسوم مردم دارد و برای معرفی آئین‌های سنتی به گردشگران تا پایان فصل تابستان جشنواره بازی‌های بومی و محلی در سطح ملی به میزبانی آستارا برگزار خواهد شد.

خاصی پور گفت: آموزه هایی نظیر احترام به قانون و حقوق دیگران، مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، مدیریت رفتار و برتری جویی در بازی‌های بومی محلی گنجانده شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم گفت: کودکان و نوجوانان هنر خلاق خود را با طرح‌های ابتکاری گره زده و با آفرینش مجسمه‌های زیبای شنی در ساحل این شهرستان، احساس‌ها و خلاقیت‌های لطیف خود را به نمایش گذاشتند.
شاپور تشرینی افزود: دریا موهبتی برای ساحل نشینان است و با تلاش مسئولان و برگزاری جشنواره های فرهنگی، برای استفاده از فرصت‌های بی نظیر دریا و ساحل تلاش می‌شود.

دنیای پاک کودکان و زیبایی آبی رنگ خزر دست به دست هم داد تا رازهای تندیس‌های شنی به گوش صدف‌های دریا نیز برسد و از بخش‌های جالب این جشنواره، مشارکت والدین کودکان و نوجوانان بود که با نگارش دلنوشته های خود با موضوع دوستی با دریا بر ساحل، جلوه دیگری به این جشنواره دادند.

در پایان با نظر هیأت داوران به ۲۰ برگزیده، جوایزی اهدا شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن در حاشیه خزر، سه محدوده طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار