gardeshban.ir

چمدان استفاده های مختلف و کاربردهای متفاوتی دارد و یکی از الزامات استفاده از آن این است که شما هدف از سفر و میزان اقامتتان و دوری از خانه را مشخص کرده و بدانید تا با توجه به این اطلاعات، چمدانتان و وسایلی را که می خواهید به همراه ببرید را انتخاب نمایید.
کد خبر: ۱۴۹۳۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
این قانون در بیشتر اوقات صدق می کند اما درباره ی سفرهای هوایی این قانون کمی فرق می کند. برای سفرهای هوایی شما باید توجه داشته باشید که به طور مثال بسته به نوع و شکل سفرتان، مثلا چمدان چرخدار بردارید یا حتی یک کیف دستی هم برای شما کفایت می کند.

با توجه به توضیحاتی که بالاتر دادیم، پر واضح است که ما به عنوان مسافرانی که می خواهیم با هواپیما سفر کنیم، برای حمل وسایل مورد نیاز سفر چمدان های متعدد و شیوه های مختلفی وجود دارد. از آن جایی که اکثر مسافران هنگام بستن چمدان دچار سر در گمی برای انتخاب نوع چمدان خود می شوند و همچنین با کمبود فضای کافی برای جای دادن وسایل خود در چمدان مواجه می شوند، بنابراین از اولین قدم یعنی انتخاب نوع چمدان تا بستن آن و جای گذاری وسایلتان در آن را باید مدیدرت نمایید. در ابتدا برای شروع مطلب چمدان های مناسب برای سفرهای هوایی به سراغ اولین قدم یعنی خرید چمدان مسافرتی می رویم.

برای خرید چمدان مسافرتی باید در ابتدا به این موضوع توجه کنید که از آن جایی که بدون شک نیازهای مربوط به چمدان شما بر اساس فعالیت، مقصد و سبک سفر متفاوت خواهد بود، شما به یک چمدان بسیار با دوام نیاز دارید.

فقط چند لحظه تصور کنید که چمدان نازنینتان را که وسایل نازنین ترتان در آن است را بر روی سطوح خشن و نامسطح سنگ فرش، سنگ، یا پیاده روهایی با سنگ های شکسته بکشید و عمر آن را آنقدر کم کنید که حتی دیگر یارای همراهی شما در سفر بعدیتان را نداشته باشد.


اگر در این شرایط چمدان خود را حمل نمایید، شاید کمترین آسیبی که به چمدان شما وارد می گردد این است که چرخ های چمدانتان از جای خود در برود که در این صورت و اتفاقات بدتر به شما پیشنهاد می دهیم که در ضمن خرید چمدان خود دقت نمایید که کیفیت و خدمات پس از فروش آن به گونه ای باشد که شما بتوانید از گارانتی طول عمر چمدانتان استفاده نمایید.

نکته ی بعدی که باید آن را در نظر بگیرید این است که حتما استحکام دسته های چمدانتان را چک کنید زیرا یکی از شایع ترین اتفاقاتی که می تواند برای چمدان شما اتفاق بیفتد این است که دسته ی چمدان شما بشکند. توصیه می کنیم که در خرید چمدان های مناسب برای سفرهای هوایی از آن ها خرید نمایید دو طرف آن میله دارد و جنسی مستحکم تر و قوی تری دارند.

نکته ی دیگری که باید در خرید چمدان های مناسب برای سفرهای هوایی به آن توجه داشته باشید این است که چمدان های نرم را به چمدان های سفت و سخت ترجیح دهید زیرا، به تجربه این ثابت شده است که چمدان های نرم بسیار عالی هستند اگر دوست دارید که آن را با دست حمل کنید، زیرا سبک وزن هستند و راحت تر در قفسه هایی مانند قفسه ی چمدان بالای سر در هواپیما قرار می گیرند.


آن ها همچنین ممکن است شوک های فیزیکی را بهتر از چمدان های سخت جذب کنند. برای راهنمایی بیشتر به شما توصیه می کنیم که از خرید چمدان هایی با جنس پلی استر را اصلا در دایره ی انتخابی خود قرار ندهید و در عوض از پارچه هایی با جنس نایلون ریپ استاپ را انتخاب نمایید که بی شک انتخاب هایی بهتر و با دوامی هستند.

اگر انتخبتان چمدان و یا ساک دستی هایی از جنس چرم هستند باید در زمینه ی خرید چمدان های مناسب برای سفرهای هوایی توجه نمایید که در صورت انتخاب چرم حتما باید توجه نمایید که جنس چرم شما چقدر به شما اجازه ی مانور می دهد. اگر می خواهید همیشه جلوه ی روز اول را داشته باشد، از چمدان ها و کیف دستی هایی با جنس چرم لایه لایه نشده استفاده نمایید.

توجه نمایید که از خرید چرم پردازش شده خودداری کنید زیرا در طول زمان ترک خواهد خورد. چرم های پردازش شده ۱۰۰ درصد چرم است، اما از لایه های پوستی داخلی می آید و به اندازه چرم لایه لایه نشده پایدار نیست.


نکته ی بعدی این است که زیپ چمدانتان را حتما در زمان خرید چمدان های مناسب برای سفرهای هوایی چک نمایید. خرید چمدانی هایی که شامل زیپ هایی هستند که می توانند خود را تعمیر کنند، یک سرمایه گذاری عالی است. زیپ ها می توانند به رنگ طرح کلی چمدان شما یا مخالف رنگ آن باشند، اما در هر صورت زیپ باید از نظر اندازه نسبت به کل چمدان در هماهنگی کامل باشد.

البته جدای از زیپ به سیستم قفل چمدانتان نیز دقت کنید زیرا دیگر با خیال راحت چمدانتان را به قسمت بار فرودگاه تحویل خواهید داد. چمدان ها هم قفل دستی و هم قفل خودکار دارند.

چگونه چمدان خود را ببندیم؟

برای بستن بار و بندیل خود و جا دادن همه ی وسیله هایی که دوست دارید در چمدانتان به جدای از خرید چمدان های مناسب برای سفرهای هوایی باید چندین نکته ی مهم را حتما مد نظر خود قرار دهید. اول از همه نکته ی مهمی که در پیش روی شماست این است که؛ قبل از بستن چمدان مسافرتی فهرستی از وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید و به طور مثال با توجه به شراط های مختلف آب و هوایی مقصدتان لباس مناسب بردارید.

بعد از آن نیز فهرستی که از لباس و لوازم مورد نیازتان نوشتید را به طور مرتب آماده کنید و در جلوی چشمانتان بچینید تا ببینید چیزی را فرامش کرده اید یا این که حتی شاید وسیله ای را نیز اضافه برداشته باشید. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که یکی از عادت هایی که همه ی مسافران دارند، داشتن تمایل به جمع آوری لباس و وسایل اضافه است.

نکته ی بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فضای چمدان مسافرتی را با وسایلی که خیلی جا گیر هستند پر نکنید و سعی کنید تا فقط لوازم و لباس های ضروری را در چمدان مسافرتی قرار دهید. بهترین کار این است که به تعداد روزهای سفرتان لباس بردارید و لباس ها و وسایلی که فکر می کنید شاید به کارتان می آید را در چمدان قرار ندهید.

اما این در طی تمام این مراحل فراموش نکنید که شما باید به اندازه و وزن چمدان مسافرتی خود نیز توجه کنید زیرا، حمل چمدان بیش از اندازه ی مجاز بزرگ برایتان دردسر ساز است. همچنین اگر وزن بار از میزان بار مجاز قید شده باشد؛ چک کنید که بر روی بلیط هواپیما تخطی نشده باشد. پس قبل از انتخاب چمدان قوانین بار ایرلاینی که با آن سفر می کنید را مطالعه نمایید.

البته برای راحتی و جداسازی وسایل و بارهایتان می توانید از بقچه های زیپ دار پارچه ای چند منظوره استفاده کنید زیرا، این بقچه ها که به صورت مکعب مربع و مکعب مستطیل هستند از مغازه ها قابل تهیه می باشند می توانند تا لباس ها و وسایلتان را با توجه به نیاز و نوع استفاده به طور جداگانه و مرتب دسته بندی کنید و سپس داخل چمدان مسافرتی خود قرار دهید.

چه ساک هایی را می توان به داخل هواپیما برد؟

از مزیت های این روش برای جمع آوری لباس ها در چمدان مسافرتی این است که اگر چمدان را باز کردید وسایلتان روی زمین نمی افتند و چیزی را گم نخواهید کرد. مورد بعدی که توجه شما را به آن در جمع کردن چمدانتان جلب می نمایم این است که، وسایل و لباس ها را در چمدان مسافرتی به ترتیب اهمیت استفاده ی خود قرار دهید.

به طور مثال در ابتدا کفش ها را در حالی که جوراب هایتان به صورت گوله ای در آن قرار گرفته است را بگذارید و پس از آن، وسایل دیگر را در حالی که کاملا حرفه ای آن ها را پیچیده و یا تا کرده اید را قرار دهید.

حتما برای یادگیری شیوه های جدید چیدن وسایل در چمدان به فیلم های آموزشی که در فضای آنلاین قرار گرفته است، سر بزنید. پیشنهاد می کنم که برای سبک تر شدن بارتان در هنگام برگشت، از وسایل یک بار مصرف استفاده کنید.

چه ساک هایی را می توان به داخل کابین هواپیما برد؟

مسافران نیز اجازه دارند تا ساک دستی شخصیشان را با خود به داخل هواپیما ببرند و در طول پرواز به آن دسترسی داشته باشند. البته اجازه ی حمل ساک دستی در واگن هواپیما با نام بار داخل کابین نیز شناخته می ‌شود و یکی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های مثبت سفر با ترین مزیت آن این است که دیگر از لحاظ گم شدن چمدان، نگرانی برای شما وجود ندارد.

در خرید ساک دستی و چمدان های مناسب برای سفرهای هوایی توجه داشته باشید که پول، مدارک مهم مانند پاسپورت، لوازم قیمتی و جواهرات، داروهای ضروری، مسواک و وسایل الکترونیکی را همیشه درون ساک دستی خود بگذارید. به باد داشته باشید که ساک دستی شما باید حداکثر ۵۶ سانتی ‌متر، عرض آن ۴۵ و گودی آن در نهیات ۲۵ سانتی‌ متر باشد تا به راحتی در قفسه‌ های بالای سرتان در هواپیما جای بگیرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار