gardeshban.ir

یکی از بنیانگذاران بوم گردی در جاده گردشگری جندق _مصر درحالی جان خود را از دست داد که بارها بر لزوم هموارسازی این جاده به مسئولان مربوطه تاکید کرده بود.
کد خبر: ۱۴۹۳۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
سید هاشم طباطبایی یکی از بنیانگذاران خانه‌های بوم گردی در روستای فرحزاد شهر جندق در استان اصفهان بر اثر تصادف در یک جاده گردشگری ۱۳ تیر ماه جان باخت.

جاده ای که خودروی بنیان گذار خانه بوم گردی بارانداز در آن چپ کرد مسیر مصر را به جندق می‌رساند. این مسیر ۱۲ سالی است که مسئولان مربوطه قول هموار سازی و آسفالت آن را داده بودند اما همچنان نیمه تمام مانده بود در طول این سالها جاده ناهموار مصر _ جندق قربانی‌های متعددی گرفته است که آخرین آن هم سید هاشم طباطبایی بود.

او به عنوان یکی از بنیانگذاران جامعه حرفه ای بوم گردی ایران، بارها گفته بود که «سالانه ۷ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه بازدید می‌کنند درحالی که جاده دسترسی به این منطقه در شأن بازدیدکنندگان نیست و بزرگترین معضل گردشگری منطقه همین موضوع است.»

در مراسمی که روز گذشته برای یادبود او در مسجد نور تهران با حضور فعالان گردشگری و بوم گردی کشور برگزار شد، رسیدگی به این جاده در قالب نامه‌ای از سوی خانواده وی درخواست شد در بخشی از این یادداشت آمده است:. «شواهد متقنی موید این امر است که اکثر حوادث پیش آمده در این مسیر، ناشی از زیرساخت نامناسب این جاده است. کمتر از یک دهه قبل خدایار نبی (یکی از اهالی جندق) جانش را در این جاده از دست داد؛ حدود ۸ سال پیش عباس نبی در این جاده دچار حادثه شد و هنوز در کما به سر می برد. این جاده حتی چهار سال پیش نوروز را به کام یک گروه از گردشگران، سیاه کرد؛ همان زمان که کودک ۷ساله خود را در این مسیر براثر تصادف از دست دادند. حوادث دیگری نیز در این جاده جان مهمانان کویر را تهدید کرده است.

‎حالا سیدهاشم طباطبایی قربانی جدید این جاده است؛ آن هم درحالی که خود او در سالهای اخیر بارها بر سر لزوم تکمیل پروژه آسفالت این جاده ۴۵ کیلومتری با مسوولان استانی و محلی چانه زنی می کرد.

‎بی شک تلاش پدر ما برای توسعه بوم گردی منطقه با برداشتن نخستین گام ها در این زمینه و پیگیری مطالبات فعالان این عرصه بر کسی پوشیده نیست. افتخار می کنیم که حیاتش شمع این مسیر بود و حالا امیدواریم مرگ او، منشا اثری برای برداشتن گامی دیگر در راستای هموار کردن این توسعه باشد.»

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار