gardeshban.ir

برای این که بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی و استرس و به راحتی سوار هواپیما شوید، باید تمام مدارک مورد نیاز برای سوار شدن به هواپیما را به همراه داشته باشید. در نتیجه می توانید تجربه سوار شدن به هواپیما و سفری شیرین را در زندگی خود بگذرانید.
کد خبر: ۱۴۹۵۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای سفر به مسیرهای دور و طبعا خارج کشور نیاز دارید که با هواپیما سفر کنید. با هواپیما به راحتی مسافت بین شهرها را در زمان اندکی طی می کنید. حتی برای بسیاری از مقاصد داخلی در کشورمان هواپیما بهترین گزینه است. در خیلی از موقعیت ها، ممکن است که برای رسیدن به شهر مورد نظر عجله داشته باشید، محدودیت زمانی داشته باشید و یا در کل جزو آن دسته از افرادی باشید که زمان را بر همه چیز ارجح می دانند و به دنبال صرفه جویی در زمان هستند. برای این افراد نیز سوار شدن و مسافرت با هواپیما بهترین گزینه خواهد بود.

اکنون که تصمیم خود را برای وسیله حمل و نقل گرفته اید، باید به دنبال خرید بلیط آن باشید. برای اینکه به راحتی بتوانید بلیط هواپیمای مقصد خود را خریداری کنید، می توانید زمانی که بر روی مبل خانه خود لم داده و تلویزیون تماشا می کنید، بلیط پرواز خود را خریداری کنید! 

از بلیط خود عکس، پرینت و یا فایل پی دی اف بلیط را در گوشی خود نگه دارید.در قسمت رزرو بلیط هواپیما مبدا، مقصد و تاریخ رفت و برگشت خود را وارد کنید و به دنبال بهترین گزینه پرواز و قیمت برای سفرتان بگردید. پس از خرید آنلاین یادتان باشد که حتما از بلیط خود یک کپی تهیه کنید یا فایل پی دی اف آن را بر روی گوشی خود نگه دارید. با توجه به آنچه گفته شد باید گفت که از مدارک مورد نیاز برای سوار شدن به هواپیما ابتدا خرید بلیط هواپیمای سفرتان است. بر روی بلیط شما نوشته شده که باید به کدام گیت پرواز در چه فرودگاهی بروید. زمان پرواز نیز بر روی بلیط نوشته شده است. همچنین در بخش توضیحات بلیط می توانید بیشتر راجع به قوانین قبل از پرواز و بلیط خود بخوانید.

گذرنامه معتبر

بعد از خرید بلیط اگر در فرودگاه می خواهید که سوار پروازی خارجی شوید، داشتن گذرنامه آن هم با اعتبار کافی (حداقل ۶ ماه) الزامی است. در حقیقت د رزمانی که بلیط هواپیمای خود را خریداری می کنید به این گذرنامه برای پر کردن فرم خرید بلیط هواپیما نیاز دارید. با این حال کسی از شما در آن زمان نمی خواهد که خود پاسپورت یا گذرنامه را به آن ها بدهید. در فرودگاه و در زمان چک-این نیاز است که مدارک خود را به فرد مربوطه در کانتر چک-این نشان دهید. گاهی در بعضی از فرودگاه ها این بخش را می توانید به صورت آنلاین انجام دهید و دیگر در صف چک-این نایستید. بهتر ات که همیشه از صفحه اول پاسپورت خود کپی تهیه کرده و در طول سفر به همراه خود داشته باشید.

نکته: 

در پروازهای داخلی باید کارت ملی و شناسنامه همراهتان باشد و جدای از این دو مدرک امکان پرواز را نخواهید داشت. در پروازهای خارجی این موضوع متفاوت خواهد بود. برای پروازهای به خارج از کشور مدارک شناسایی شما همان پاسپورت یا گذرنامه خواهد بود.

فیش پرداختی عوارض خروج از کشور

در سال های اخیر برای افرادی که قصد خروج از کشور را دارند، مالیات و عوارض مشخصی را اعلام نموده اند که قبل از پرواز و رفتن به فرودگاه باید این مبلغ را پرداخت کرده و قبض پرداختی آن را برای چک-این به همراه داشته باشید. یادتان باشد که اگر این کار را به شعب بانک ملی در فرودگاه بیندازید ممکن است به دلیل شلوغی شعبه نتوانید در زمان مناسب کار خود را انجام دهید و از پرواز جا بمانید. در نتیجه همیشه چند روز قبل از پرواز عوارض آن را پرداخت کنید. مبلغ عوارض خروج از کشور برای بار اول ۲۲۰ هزار تومان و برای کسانی که به حج تمتع می روند ۱۱۰ هزار تومان است. اگر در یک سال برای بار دوم به سفر می روید به مبلغ عوارض ۵۰ درصد افزوده می شود و برای سفر سوم در یک سال باید این مبلغ دوبرابر می شود.

ارائه مدارک بالا در میان مدارک مورد نیاز برای سوار شدن به هواپیما به کانتر چک-این الزامی است تا بتوانید کارت سوار شدن به هواپیما را دریافت کنید.

بازرسی چمدان

در هنگام چک-این باید از گیت ورودی مورد نظرتان وارد فرودگاه  سالن انتظار شوید. در این مرحله چمدان و تمام وسایل مسافران برای امنیت بررسی می شوند. اغلب اوقات در این قسمت صفی طولانی شکل می گیرد و کمی طول می کشد تا تک تک افراد بتوانند از درون گیت بگذرند. باید چمدان خود و هر کیف و ساکی که دارید را، داخل دستگاهی قرار دهید تا محتویات آن با دستگاه اشعه ایکس بررسی شود. در برخی از فرودگاه ها لازم است که تمام اشیای فلزی تان مانند کمربند و ساعت را از خود جدا کرده و به ماموران تحویل بدهید. بنابراین ترجیحا اگر می خواهید که در این قسمت زیاد معطل نشوید. کمربند نداشته باشید، ساعت خود را درون کیف گذاشته و پس از گذشتن از گیت به دست بیندازید. از جواهرات نیز استفاده نکنید. همچنین گاهی از شما می خواهند که کفش های خود را نیز دربیارید. بهتر است کفش های راحتی و بدون بند به پا کنید. چمدان ها بعد از بازرسی به شما برگردانده می شوند و باید همچنان آن ها را با خود حمل کنید. در این قسمت همچنین مدارک مورد نیاز برای سوار شدن به هواپیما نیز بررسی می شود. سعی کنید شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و بلیط هواپیمای خود را درون کیف کوچکی به همراه و دم دست داشته باشید.

نکته:

یادتان باشد که در هر پرواز میزان بار مجاز شما از قبل معلوم شده است و اگر در زمان بازرسی چمدان شما از سنگین از میزان بار مجاز باشد، باید مبلغ جریمه تعیین شده را پرداخت کنید. پس حتما در زمان خرید بلیط هواپیمای خود میزان بار مجاز هواپیما را بپرسید و چمدان و وسایل خود را بعد از بستن وزن کنید تا بیشتر وزن بارتان بیشتر از وزن بار مجاز نباشد.

کارت پرواز و سوار شدن به هواپیما

بعد از بررسی هویتان، به شما کارت پرواز داده می شود. کارت پرواز را در تمام مراحل سوار شدن به هواپیما به همراه بلیط هواپیما در دست داشته باشید. در تمام مراحل و برای ورود به سالن انتظار نیز این کارت بررسی می شود. زمانی که می خواهید سوار هواپیما شوید، مهماندار راهروی ورودی نصف کارت سوار شدن به هواپیما را جدا می کند. در هنگامی نیز که سوار هواپیما می شوید، مهمانداری که برای خوش آمد گویی شما جلوی در هواپیما ایستاده است از شما می خواهد تا نیمه کارت سوار شدن به هواپیما را به او نشان دهید. بنابراین مراقب تمام مدارک خود در طول سوار شدن به هواپیما باشید.

ویزا

در کنار مدارک مورد نیاز برای سوار شدن به هواپیما شما به ویزای کشور مقصد برای بعد از پرواز نیاز دارید. در فرودگاه مقصد به ارائه ویزا نیاز پیدا خواهید کرد. پس ویزای خود را در میان کیف مدارک با پاسپورت به همراه داشته باشید. 

نکته:

برای رهایی از استرس سوار شدن به هواپیما سعی کنید که به موقع و حداقل یک ساعت قبل از پروازهای داخلی و حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از پروازهای خارجی در فرودگاه حاضر باشید. انجام تمام کارهای مربوط به چک-این و بار طول می کشد و عموما هواپیماها زمانی بسیار زودتر از هنگام پرواز مسافر را سوار کرده تا بتوانند آماده پرواز شوند. بنابراین سعی کنید که تا بسیار زودتر از زمان پروازتان در فرودگاه حضور یابید تا از سفر جا نمانید.

تمام مدارکی که در بالا ذکر شد را به همراه داشته باشید. در کنار آن ها به شما توصیه می کنیم که قبل از سفر به هر نقطه از جهان حتما راجع به آن شهر یا کشور اطلاعات جمع کنید. راهنمای سفر به مقصد خود را بخوانید. از شرایط اقامت در آنجا مطلع باشید و قبل از سوار شدن به هواپیما محل اقامت در مقصد خود و البته ترانسفر فرودگاهی خود را رزرو کرده باشید تا با خیالی آسوده و راحت به سمت مقصد خود بروید.


هر چند که تغذیه لازم را نمی توان جزو مدارک مورد نیاز برای سوار شدن به هواپیما دانست اما از مهم ترین نکات است. اگر به تنقلات خاصی علاقه دارید، آن را قبل از سوار شدن بخرید. اگر فکر می کنید که ممکن است در هواپیما فشارتان بیفتد یا کمی استرس بگیرید، مخصوصا اگر بار اولی باشد که سوار هواپیما می شوید و یا ترس از پرواز دارید، تنقلاتی همچون  نخودچی کشمش و شکلات می تواند کمک کننده باشد. با خود مجله یا کتاب مورد علاقه تان را بردارید. از مهماندار هر چیزی که لازم دارید را درخواست دهید. همچنین اگر مشکل خاصی مانند تنگی نفس، ترس از پرواز و … دارید، بهتر است با مهماندار در میان بگذارید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید، آن را به همراه داشته باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار