gardeshban.ir

در این مطلب مجله اینترنتی الی گشت، شما را با نکات مهم سفر به مصر آشنا خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۴۹۷۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸-1398 April 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
امیدواریم این راهنمایی های سفر به مصر برای گردشگران و توریستان این کشور مفید باشد. اگر شما نیز قصد سفر به کشور دنیای اهرام را دارید، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانیم. اگر قبلا به این کشور سفر کرده اید و به جز نکات زیر، نکته دیگری به ذهنتان رسید حتما برای ما بنویسید. مصر به دلایل مختلف یکی از کشورهای مورد علاقه بسیاری از گردشگران در جهان است. قطعا مصر از آن جمله کشورهایی است که تنها یک بار سفر به آن کفایت نمی کند. 

با این حال یکی از سخت ترین شرایط برای سفر را ممکن است در آن تجربه کنید. بنابراین حتما نکات سفر به مصر را تا انتخای مطلب بخوانید. اگر قصد سفر به مصر را در فصل پاییز و زمستان دارید می توانید بلیط هواپیما و یا هتل خود را به راحتی از سایت الی گشت خریداری کنید. همچنین با دانلود اپلیکیشن الی گشت بر روی گوشی موبایل هوشمند خود، به راحتی کارهای مربوط به سفر خود را انجام دهید.

رشد چشم گیر گردشگران ورودی به کشور مصر در نیمه نخست سال ۲۰۱۸

اگر خودتان به تنهایی به مصر سفر می کنید و می خواهید بهترین سفرتان را رقم بزنید، حتما به دنبال راهنما و تورلیدری خوب باشید. برنامه ریزی برای سفر به مصر آنچنان که تصور می کنید به نسبت دیگر کشورهای اروپایی آسان نیست. چرا که همیشه اتفاقات غیرقابل پیش بینی زیادی پیش می آید و شما با جوامع محلی کوچک سر و کار خواهید داشت. از برنامه ریزی برای محل اقامت تا حمل و نقل تا بازدید از جاذبه های معروف وجود یک تورلیدر بسیار کمک کننده است. حتی برای بسیاری از افرادی که عادت به تنها سفر کردن و کوله گردی دارند نیز، در مصر توصیه می کنیم که حتما مسیرهای این کشور را به همراه یک تورلیدر سپری کنید. چرا که مصر کشوری، بسیار منحصر به فرد و دشوار برای سفر است مخصوصا اگر شما هیچ تجربه قبلی در سفر به آن نداشته باشید.

اگر در تور مصر شرکت می کنید، دقت کنید که تور شما شامل بیمه مسافرتی نیز باشد. بسیاری از آژانس های مسافرتی امکاناتی نظیر بیمه را برای مسافرانشان در نظر می گیرند. بعد از انتخاب تور، حتما شرایط بیمه را بخوانید و از گزینه های مختلف آن راجع به سلامتی، گم شدن چمدان ها و وسایل و … مطلع شوید. سعی کنید توری را خریداری کنید که وسایل شما را هم بیمه کرده باشد. در این صورت با خیال راحت تر سفر خود را شروع خواهید کرد و حتی دیگر نگران دزدیده شدن آن ها نخواهید بود.

با بعضی از بیمه ها شما برای تمام مسائل مربوط به پزشکی و آسیب ها، نیز پوشش داده خواهید شد. در اصل هیچ کدام از شما دلتان نمی خواهد که با حالتی بیمارگونه سفر خود را به پایان برسانید. بهتر است در مورد بیمه مسافرتی خود دقیق شوید و با تک تک موارد و مفاد آن آشنا باشید.


چانه زنی را یاد بگیرید


داشتن در چانه زنی درباره قیمت هاست. یکی از مهم ترین مهارت هایی که برای سفری عالی در مصر نیاز دارید، مهارت برخورد و مذاکره است. همه موضوعات و اجناس، در مصر قابل مذاکره هستند. بنابراین نگران پیشنهاد پایین دادن در مورد قیمت ها نباشید. با این کار به کسی توهین نخواهید کرد، بلکه شاید بتوانید با کمترین هزینه سفری ارزان به مصر را تجربه کنید. از خرید یک بطری آب معدنی در مغازه گرفته تا خرید سوغاتی در بازار سنتی مصر، تاکسی های دارای کیلومتر شمار و … مذاکره و چانه زدن مجاز است.

لوازم بهداشتی خودتان را به همراه داشته باشید

از مهم ترین نکات سفر به مصر به همراه داشتن لوازم بهداشتی همچون دستمال کاغذی در کیفتان است. در هیچ سرویس بهداشتی مصر دستمال پیدا نخواهید کرد. بهتر است که به اولین مغازه ای که رسیدید، دستمال و صابونی کوچک برای خود بخرید و به اندازه مصرف روزانه خود در کیف دوشیتان قرار دهید.

در قاهره از تاکسی های آنلاین استفاده کنید

آیا می دانستید که اپلیکیشن اوبر Uber در قاهره نیز قابل استفاده است؟ اپلیکیشن هایی همانند اوبر در قاهره نیز کاربر دارند. در نکات سفر به مصر می توانید اوبر را بر روی گوشی خود نصب کنید. یادتان باشد که اگر برای اولین بار از این اپلیکیشن استفاده می کنید، اولین سفر شما رایگان خواهد بود. از این سفر رایگان به هر کجا در مصر که بخواهید می توانید استفاده کنید. مثلا برای ترانسفر فرودگاهی می تواند بسیار مشکل گشا باشد. هر چند در شهر قاهره تاکسی ها، بسیار امن و فراوان هستند اما با اوبر خیال خود را راحت کنید.

مراقب افراد کلاه بردار باشید

مراقب باشید که در مصر به چه کسانی اعتماد می کنید. در نکات سفر به مصر تاکید می کنیم که بسیاری از مردم به دنبال پول شما هستند. عموما گفته می شود که زمانی که با کسی وارد گفتگو و صحبت می شوید در همان دقایق اول می فهمید که شخص مقابلتان چطور آدمی است و آیا می توانید به او اعتماد کنید یا خیر؟ اگر دیدید که شخصی بسیار زیاد موضوع پول را وسط می کشد، قید او را بزنید. با این حال در میان بسیاری از مردم محلی افراد قابل اعتماد زیادی را پیدا خواهید کرد. تنها کافی است که با آن ها سر گفتگو را باز کنید.

نکته: اگر کسی به شما نزدیک شد و گفت که یک فروشگاه عطر دارد یا کلمه عربی "بخشش” به معنای "انعام” را بیان نمود. به او به عربی بگویی "لا، شکراً” به معنای "نه، متشکرم”  و به راه خود ادامه دهید.

همیشه ابتدا قیمت را بپرسید

در نکات سفر به مصر همیشه قبل از خرید آب، نوشابه، شیرینی و در کل هر چیز دیگری که می خواهید در فروشگاه خریداری کنید قیمت آن را بپرسید. همیشه مغازه هایی وجود دارند که اجناس خود را به قیمتی کمتر به فروش می رسانند. کافیست کمی با فروشنده بر سر قیمت کمی صحبت کنید تا قیمت اجناس خود را پایین بیاورید. با این وجود کمی وقت گذاشتن و گشت و گذار در بازار و شهر به شما آشنایی بیشتری راجع به قیمت ها خواهد داد.


از سیستم مترو قاهره استفاده کنید

سیستم متروی قاهره یکی از سیستم های کارآمد و شگفت انگیز در این شهر است که ممکن است در مواجه با آن تعجب کنید. وجود توریست و گردشگر در مترو بسیار کم اتفاق می افتد. در نتیجه ممکن است با نگاه تعجب برانگیز مردم محلی روبرو شوید. آیا می دانستید که سیستم متروی قاهره اولین سیستم مترو از دو سیستم مترو ساخته شده در سراسر قاره آفریقا است؟

کفش های راحت بپوشید

پوشیدن کفش های پیاده روی یا کفش های راحتی مناسب مانند صندل در نکات سفر به مصر واجب است. مطمئنا شما گاه به گاه می توانید دمپایی یا صندل بپوشید، اما دقت کنید که خیابان های قاهره و اکثریت کشور مصر کثیف هستند. برای همین بهتر است در اکثر موارد، کفش های جلو بسته و پوشیده تر نیز به همراه داشته باشید.

هماهنگ با محیط لباس بپوشید

قبل از اینکه به مصر سفر کنید حتما راجع به نوع پوشش در این کشور تحقیق کنید. بسیاری از گردشگران با همان لباسی که در کشور خودشان می پوشند به مصر می آیند و این کار اشتباه است. در نتیجه بهتر است که در انتخاب لباس خود دقت کنید. در نکات سفر به مصر به خانم ها توصیه می کنیم که پوشیده لباس بپوشند. کشور مصر کشوری مسلمان است درنتیجه بیشتر قوانین کشورمان ایران نیز در آن کشور اجرا می شود. در هنگام ورود به مساجد باید کاملا حجاب خود را رعایت کنید.


اهرام ثلاثه

بسیاری از گردشگران و توریست ها نمی دانند که اهرام ثلاثه در کجای مصر قرار دارد. اهرم و اسفنکس از ورودی ایستگاه تاکسی چندان دور نیست. بسیاری از تورها، تاکسی ها و اپراتورهای گردشگری، به همکاران خود در این ناحیه کمیسیون می دهند تا گردشگران را به یک شترسواری ۲ ساعت یا اسب سواری تا اهرام ترغیب کنند. در حالی که تنها با ۵ دقیقه پیاده روی ساده به ورودی اهرام می رسید.

نکاتی دیگر:

دست های خود را در هر فرصتی که به دست می آورید، بشویید.

در مناطق و رستوران هایی غذا بخورید که مردم محلی در آنجا غذا می خورند. طبعا بیشتر مردم محلی می دانند که کدام رستوران ها، غذای سالم تر و خوشمزه تری می پزند.

مراقب جای پای خود باشید. در واقع بسیاری از خیابان ها و پیاده روهای قاهره پر از چاله است که اگر مراقب نباشید و جلوی پای خود را نبینید ممکن است درون آن بیفتید. مچ پایتان پیچ بخورد و یا حتی تا زانو در چاله بیفتید. بنابراین از نکات سفر به مصر توجه به قدم های خودتان است.

در عبور از خیابان مراقب باشید. خیابان های قاهره همانند خیابان های ایران بسیار شلوغ هستند. 

با کمی دقت می توانید به راحتی از میان ماشین ها عبور کنید. در ضمن اگر پلیسی به شمادرخواست انعام داد، این کار را موضوعی عادی تلقی کنید. شاید آن پلیس در عبور از خیابان به شما کمک کرده باشد و در نتیجه از شما برای چنین کار ساده ای انعام درخواست کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار