gardeshban.ir

هنگ کنگ در دنیا به مرکز مالی پرزرق و برق و مراکز خرید لاکچری شناخته می شود اما مملوء از تاریخ و فرهنگ است، جزیره ای که فراتر از «دیم سام» های خوشمزه و آسمان خراش های سربفلک کشیده است و در هر گوشه ای از آن جاذبه ای منحصربفرد نظرتان را به خود جلب می کند. هنگ کنگ شهری جزیره ای در چین است که از آن جایی که منطقه ای آزاد محسوب می شود برای سفر به آن باید ویزایی جداگانه داشته باشید.
کد خبر: ۱۴۹۹۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸-1398 April 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای دریافت ویزای هنگ کنگ باید به سفارت چین در تهران بروید چون سفارت چین و هنگ کنگ یکی هستند اما در سفارت باید برای اخذ ویزای هنگ کنگ درخواست دهید.

آدرس: تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، پلاک ۷۳ (روبروی آتش نشانی)

تلفن: ۱-۲۲۲۹۱۲۴۰ (۰۲۱)


تلفن امور کنسولی: ۲۲۸۰۲۷۷۲

ایمیل: chinaemb_ir@mfa.gov.cn

وب‌سایت: chineseembassy.org

ساعت کاری سفارت: شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ عصر.

ساعت کاری بخش کنسولی سفارت: روزهای فرد از ساعت ۸:۴۵ صبح تا ۱۲:۱۵ ظهر و ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ عصر.

ویزای هنگ کنگ


گذرنامه دارای اعتبار

تکمیل فرم درخواست ویزا: باید این فرم را از وبسایت سفارت تهیه کنید و قبل از اینکه به صورت حضوری به سفارت بروید آن را تکمیل کنید.

دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید: این عکس ها باید در سال جاری گرفته شده باشند و صورت کاملا مشخص باشد.

گواهی تمکن مالی: این گواهی باید شامل پرینت حساب مالی شما باشد تا نشان دهد از توانایی مالی کافی برای این سفر برخوردار هستید.

 مدارکی که ثابت کند پس از پایان مدت به ایران برمی گردید: این مدرک می تواند بلیط رفت و برگشت هواپیما و یا وچر هتل باشد.

گواهی اشتغال به کار: به همره این گواهی باید اطلاعاتی را درباره میزان حقوق دریافتی، سمت شغلی، سابقه کار یا اسناد دیگری مانند جواز کسب را هم ارائه دهید.

سفارت هنگ کنگ


زمان تحویل مدارک و ویزا روزهای سه شنبه است.

ویزای هنگ کنگ انواع مختلفی دارد که شامل ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای تحصیلی و اقامت می باشد.

ویزای توریستی هنگ کنگ به صورت عادی، فوری و چند بار ورود صادر می شود.

مدت اعتبار ویزاهای توریستی هنگ کنگ تا سه ماه بعد از تاریخ صدور است و با این ویزا بعد از هربار ورود می‌توانید تا ۱۴ روز در این شهر بمانید.

همه مدارکی که به سفارت ارائه می دهید باید به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه رسمی شده باشد.

با ویزای گردشگری نمی توانید در مدتی که در هنگ کن هستید تحصیل و یا کار کنید.

اگر خیال دارید تا مدتی بیشتر از حد مجاز در هنگ کنگ بمانید باید این درخواست را حداقل یک هفته قبل از پایان تاریخ ویزا ارائه دهید.

در صورت ارائه اطلاعات نادرست مسئولیت آن با خودتان است و طبق قوانین با شما برخورد می شود.
زمان دریافت ویزای هنگ کنگ بین ۳۵ تا ۴۵ روز در نوسان است پس در ارائه مدارک به صورت کامل دقت کنید چون در صورت کامل نبودن مدارک، صدور ویزا با تاخیر روبرو می شود.

بعد از ارسال مدارک برای سفارت، در صورتی که از دریافت ویزا انصراف دهید هیچ پولی به شما برگردانده نمی شود و کل هزینه ویزا را باید پرداخت کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای هنگ کنگ


هنگ کنگ در واقع جزیره ای در جنوب چین است و با حدود ۷ میلیون جمعیت از مقاصد گردشگری گران دنیا به شمار می رود. یکی از مهمترین جاذبه های این شهر خودمختار «ویکتوریا پیک» است، بلندترین نقطه جزیره که چشم اندازی عالی از شهر و آسمان خراش هایش دارد و با آب و هوای خنک افراد زیادی را به خود جذب می کند. ویکتوریا پیک در واقع کوهی در نیمه غربی جزیره با ارتفاع ۵۵۲ متر است که از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر به شمار می رود.

هنگ کنگ، دیزنی لند هم دارد؛ پارک موضوعی محبوب که در آن می توانید با شخصیت های کارتونی برخورد کنید. این پارک که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شده بعد از پارک اقیانوسی، دومین پارک موضوعی بزرگ هنگ کنگ است و از ۷ بخش موضوعی مختلف تشکیل شده است. این پارک روزانه ظرفیت ۳۴ هزار گردشگر را دارد و در اولین سال افتتاح حدود ۵٫۲ میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است. این پارک در حال حاضر ۲۷٫۵ هکتار مساحت دارد و هر سال میزبان ۷٫۹۲ تا ۸٫۹۲ میلیون گردشگر است هر چند که قراره با بزرگ تر کردن مساحت پارک، تعداد گردشگران آن به ۱۰ میلیون نفر برسد.

دیزلی لند

هنگ کنگ یکی از معروف ترین شهرهای دنیا برای خرید است پیشنهاد می کنیم حتما به بازارهای آن بروید و به غیر از آشنا شدن با فرهنگ افراد بومی، کالاهای مناسب و باکیفیت بخرید. اگر می خواهید خریدی ارزان را تجربه کنید به بازار شبانه بروید، این بازارها محلی جایی عالی برای درک هیاهو و نبض تپنده شهر است و به خوبی شما را با فرهنگ این ناحیه آشنا می کند. بازارهای شبانه هنگ کنگ در دنیا معروف هستند پس برای آشنا شدن با فرهنگ خیابانی و غذایی هنگ کنگ هیچ راهی آسان تر از رفتن به بازارهای شبانه هنگ کنگ نیست، بازاهای رنگارنگی مملوء از غذاهای خوشمزه و اجناس ارزان. از طرفی یکی از بهترین جاها برای تهیه سوغاتی رفتن به همین بازارهای شبانه هنگ کنگ است پس پیشنهاد می کنیم در سفر به هنگ کنگ، رفتن به این بازارهای شبانه را به هیچ عنوان از دست ندهید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار