gardeshban.ir

یک دریاچه سمّی که با رنگ آبی فیروزه‌ای چشم نوازش، متمایز می‌شود، به تازگی علاقه‌مندان و معتادان به گرفتن عکس سلفی را از سراسر جهان به سوی خود جذب کرده است.
کد خبر: ۱۵۰۱۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸-1398 April 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
دریاچه مالدیو در «نووسیبیرسک» سیبری قرار گرفته و آب‌های آن که در وهله نخست پاک و فیروزه‌ای به نظر می‌رسد، با وجود تمام هشدار‌ها سبب شده تا به مقصد گردشگری معروفی در جهان تبدیل شود.

این دریاچه مصنوعی در کنار یک ایستگاه تولید برق قرار گرفته و آب خوشرنگ آن ناشی از املاح کلسیوم و رسوبات معادن است.

مسئولان روسی درباره نزدیک شدن به این دریاچه که در نزدیکی بزرگترین شهر سیبری قرار گرفته و جمعیت آن به ۱.۶ میلیون می‌رسد هشدار داده اند. پس از آنکه دریاچه به محل بازدید توریست‌ها و مقصد مورد علاقه ستاره‌های اینستاگرامی معتاد به سلفی تبدیل شد، هشدار‌ها افزایش یافت.
از سوی دیگر، شرکت برق سیبری گفت، آب دریاچه شگفتی عجیب و غریبی نیست نیست، بلکه به دلیل سطح بالای اسیدیته و نمک‌های کلسیم و سایر اکسید‌های فلزی در منطقه به این رنگ و شکل درآمده است.

افراد اینستاگرامی، فقط به گرفتن سلفی با دریاچه بسنده نمی‌کنند بلکه گاهی به درون آن پریده و شنا می‌کنند، یکی از آن‌ها بر اثر شنا در دریاچه دچار واکنش آلرژیک شده و پوست او به مدت دو روز قرمز رنگ بود.

مقامات روسیه امیدوارند که گردشگران به دستورالعمل‌هایی که درباره دریاچه داده می‌شود، عمل کنند و به آب‌های دریاچه دست نزنند، زیرا این امر می‌تواند منجر به واکنش‌های شدید آلرژیک شود.

علاقه گردشگران به دریاچه سمّی فیروزه‌ای در سیبری/عکس




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار