gardeshban.ir

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا وابسته به شهرداری تهران، کیفیت هوای پایتخت با شاخص ۸۸ در شرایط سالم قرار دارد.
کد خبر: ۱۵۰۱۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸-1398 April 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در صبحگاه روز جاری (دوشنبه، ۲۴ تیر) بوده که عمدتا ناشی از ازدیاد تردد خودرو‌ها در سطح شهر است. هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) انتظار می‌رود که در بعضی ساعات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت.

همچنین طی برخی ساعات بعدازظهر امروز، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن (بین ساعات ۱۴ الی ۱۸) مشاهده خواهد شد که به طور موقت سبب کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق شهر تهران می‌شود. از این رو، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق) در برخی ساعات بیست و چهارمین روز از تابستان ۹۸، برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا (به ویژه برای گروه‌های حساس) در بیشتر مناطق پایتخت طی برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز سه شنبه، برخی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد شدید (با بزرگی بالاتر از ۸ متربرثانیه) بوده که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. بر این اساس، انتظار می‌رود در برخی ساعات بیست و پنجمین روز از تیرماه ۹۸ بر غلظت برخی آلاینده‌ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) به طور موقت افزوده شود که این امر سبب برقراری شرایط ناسالم کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت خواهد شد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار