gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به ثبت جهانی هیرکانی گفت: ايران ملزم به ارسال گزارش در مورد نقش جهان و منظر ساسانى به يونسكو شد.
کد خبر: ۱۵۰۲۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸-1398 April 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدحسن طالبیان در نشست خبرى ثبت جهانى جنگل هاى هیرکانى گفت: از نظر تعداد ثبت جهانی ما به صورت مشترک با امریکا در رده ٩ هستیم.

وى ادامه داد: در روزهاى پیش از جلسات مربوط به ثبت‌هاى جدید، جلسات و کارگاه‌هاى مختلفى از جمله جلسات مربوط به آثار در معرض خطر برگزار شد. در این جلسات گزارشى در مورد میدان امام اصفهان داده شد، توصیه نامه و پیشنهادهایى در مورد وضعیت مدیریت این سایت و منظر ساسانى مطرح شد که باید تا سال ٢٠٢٠ در این مورد گزارشى براى یونسکو ارسال کنیم.

معاون میراث فرهنگى کشور گفت: قلعه دختر به خاطر زلزله و شهر گور براى کاوش باستان‌شناسى از جمله مواردى هستند که در این پیشنهادات موضوعاتى در آن مطرح شده است.

طالبیان با اشاره به اینکه قدمت جنگل‌هاى هیرکانى مربوط به دوره سوم باستان شناسى (٢۵ تا ۵٠ میلیون سال) است، اظهار کرد: ١٢ عرصه و پهنه یا ١۵ سایت در محدوده ثبت جهانى هیرکانى وجود دارد از جمله این مناطق مى‌توان به لیسار در تالش، نوشهر، الیمستان، چهاردانگه، دو دانگه، جنگل إبر،جنگل گلستان و … اشاره کرد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار