gardeshban.ir

گزارش/
در این مطلب 5 پیتزا فروشی‌ قدیمی تهران را معرفی می‌کنیم که هنوز هم سر پا هستند و به مشتری‌های خود سرویس می‌دهند.
کد خبر: ۱۵۰۳۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸-1398 April 24
گردشبان (gardeshban.ir) :  جدا از روایت‌های تاریخی و رجوع به مبدا پیتزا ، بد نیست نگاهی هم به حال داشته باشیم و ببینیم وضعیت قدیمی‌ترین پیتزا فروشی‌های معروف تهران در چه حال است.

همان‌هایی که جزو اولین‌ها بودند و پدر و پدربزرگ‌هایمان در آنجا خاطره پیتزا خوردن دارند. پیتزا فروشی‌هایی که با وجود هزاران فست فود تازه تاسیس با ترکیب‌های عجیب و غریب از پیتزا، هنوز هم گاهی هوس طعم قدیمی آن‌ها را می‌کنیم و به سراغشان می‌رویم. در این مطلب 5 پیتزا فروشی‌ قدیمی تهران را معرفی می‌کنیم که هنوز هم سر پا هستند و به مشتری‌های خود سرویس می‌دهند.


پیتزا داوود اولین ییتزا قدیمی‌ تهران


5 پیتزا فروشی قدیمی تهران کدامند؟

 پیتزا داوود در کوچه لولاگر تهران اولین پیتزا فروشی تهران است. درباره پیتزا داوود که از سال ۴۰ تاسیس شده تاکنون گزارش‌های زیادی نوشته شده است. اما فقط عبارت اولین پیتزا فروشی تهران دلیلی برای معروف شدن اینجا نیست. بلکه ویژگی‌های خاص صاحب رستوران و به قول معروف اخلاق و منش آقا داوود است که خیلی‌ها را به خیابان نوفل لوشاتو می‌کشاند. همینطور مغازه خیلی قدیمی که بسیار کوچک است و همه مشتری‌های روی صندلی پلاستیکی در وسط کوچه لولاگر می‌نشیند و درحالی که یک صندلی دیگر را به عنوان میز استفاده کرد‌ه‌اند پیتزایشان را می‌خورند.

اگر بار اولی باشد که به پیتزا داوود می‌روید شاید بعد از دیدن ظاهر پیتزایتان تعجب کنید. چون داوود آقا روی یک خمیز نازک چند طبقه کالباس ضخیم گذاشته و روی آن را هم پنیر پیتزا ریخته و به دست مشتری می‌دهد. اینجا فقط ۷ مدل پیتزا دارد و هیچ پیش غذا و سالادی هم در منو آن دیده نمی‌شود.

این کالباس‌ها که برش‌های نامنظم و ضخیم دارند از اول رسم این مغازه بوده و به عنوان پیش غذای رایگان به مشتری‌ها داده می‌شده است. کالباسی که شاید الان از نظر خیلی‌ها بی کیفیت باشد اما ۵۰ سال قبل که تنوعی بین فرآورده‌های گوشتی وجود نداشه، بسیار هم محبوب و پرطرفدار بوده است. پس اگر به اینجا رفتید مطمئن باشید که به یک سفر تاریخی به ۵۰ سال پیش می‌روید و خودتان را برای هر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی آماده کنید.


پیتزا پنتری

5 پیتزا فروشی قدیمی تهران کدامند؟

 پنتری از نظر تاریخی کمی بعد تر از پیتزا داوود تاسیس شد و باعث تشکیل یک دو قطبی بین پیتزا خورهای تهران شد. داوود با شکل و شمایلی کوچه بازاری و پنتری با دکوراسیون شیک و درباری.

تا اندازه‌ای که در یک روایت آمده خانواده دربار در پنتری شام خورده‌اند و به همین دلیل تا سال‌ها این رستوران از لوکس‌ترین‌های تهران بوده است . البته هنوز هم اگر برای اولین بار به خیابان ویلا بروید و پله‌های ساختمان پلاک ۵۵ را به سمت زیر زمین طی کنید وارد محیطی می‌شوید که دکوراسیون آن شما را متعجب می‌کند.

یک سالن که تعدادی میز با رومیزی‌های چهارخانه زرشکی در وسط آن قرار دارد و میز‌های دیگر به حالت نیم طبقه در اطراف سالن است. نیم طبقه‌هایی که هر کدام حالت یک میز اختصاصی دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های پنتری سالن دارهای آن هستند که از ابتدای این رستوران با آن همراه بوده‌اند و حالا بخشی از هویت آن محسوب می‌شوند. حالا پیر شده اند اما هنوز با همان اخلاق و ظاهر مهربان قدیمی سر میز‌ها می‌آیند و سفارش می‌گیرند.

منو پنتری شامل غذاهای مکزیکی، پیتزاها، استیک و لازانیا است. یعنی منویی از ترکیب چند نوع غذای ملل. و هر کدام هم آنقدر خوشمزه است که اگر هزاران پیتزا جدید را بخورید بازهم دلتان برای پیتزاهای قدیمی به سبک پنتری تنگ می‌شود. البته پیتزا پنتری یک شعبه هم در خیابان قائم مقام دارد که بیشتر حال و هوای آن غذاهای مکزیکی است.


بیگ بوی


5 پیتزا فروشی قدیمی تهران کدامند؟

بیگ بوی به پیتزا آمریکایی‌هایش معروف است که ضخیم و پرپنیر است. پیتزاهایی که هیچوقت قدیمی و تکراری نمی‌شوند و هر چند یکبار هوس آن‌ها را می‌کنیم. سبک این پیتزاها به پیتزاهای پرملات و خانگی هم شبیه است و به همین دلیل خوردن آن برایمان لذت بخش‌تر است.

پیتزا بیگ بوی در میدان تختی خیابان عباس آباد یک ساختمان قدیمی است که دکور داخلی آن هم نسبت به زمان تاسیس شیک و جذاب محسوب می‌شود. اما جای نشستن داخل آن کم است و به همین دلیل همیشه شلوغی و ازدحام در جلو آن وجود دارد. علاوه بر پیتزاهای آن ساندویچ و خصوصا برگر خیلی خوبی هم دارد که در نظرسنجی بهترین برگر فیدیلیو رتبه آورد است. البته بیگ بوی به دلیل مسائل فرهنگی چندسالی است مه مجبور شده نام خود را به نیک بو تغییر دهد اما فقط نام آن عوض شده و طعم غذاها همان طعم قدیمی و نوستالژیک است.

 
پیتزا پاشا

5 پیتزا فروشی قدیمی تهران کدامند؟

 فست فود پاشا در خیابان مطهری، یکی از قدیمی ها و بهترین های مرکز تهران است. انواع غذاهای فست فودی مثل پیتزا و ساندویچ و حتی میگو هم در منو اینجا دیده می‌شود. محیط صمیمی این رستوران، اینجارو به یک پاتوق خوب برای قرارهای دوستانه و خانوادگی تبدیل کرده است تا جایی که در روزهای تعطیل بسیار شلوغه و برای صرف غذا در این فست فود، باید کمی منتظر خالی شدن میز باشید.

اینجا طرفداران پروپاقرص زیادی دارد که اگر شب هوس پیتزا کردید و خواستید در پیتزا پاشا ، پیتزا نوش جان کنید، احتمال ۳۰ تا ۴۵ دقیقه معطلی و در شب های تعطیل حتی یک ساعت باید در صف منتظر بمانید. هرچند که پاشا سعی کرده در طول سال‌ها کیفیت خودش را حفظ کند اما همین حفظ کیفیت و نداشتن خلاقیت آن را به یک فست‌فود فوق‌العاده معمولی و ساده تبدیل کرده است که به یمن مشتریان قدیمی شلوغ است. اگر در مورد پاشا بیشتر می‌خواهید بدانید اینجا را بخوانید.



پیتزا چمن


5 پیتزا فروشی قدیمی تهران کدامند؟

 پیتزا چمن یکی از قدیمی ترین پیتزافروشی های خیابان نیاوران، با انواع ساندویچ تنوری های مخصوص خودش و پیتزاهایی به سبک آمریکایی و پرملات. داخل اینجا، جای زیادی برای نشستن نیست، اما معمولاً مشتری ها از محوطه وفضای باز جلوی رستوران برای صرف غذا استفاده میکنند. خصوصا این که نزدیک به پارک نیاوران است و  برای مردم بهانه یک شب گشتن در پارک و خوردن پیتزا یا ساندویچ در پارک شده است.

کیفیت غذاهای این رستوران بالاست اما نه به این اندازه که مانند بقیه رستوران‌های سطح بالا این منطقه. در محله نیاوران رستوران‌های جدید و لوکس زیادی وجود دارد که یک شب غذاخوردن در آن می‌تواند هزینه‌ای چند صدتومانی و چند میلیونی را رقم بزند. اما پیتزا چمن که قدیمی‌ترین رستوران این منطقه است، حال و هوای دیگری دارد و به دور از لوکس بودن، برای همه اقشار به حساب می‌آید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار