gardeshban.ir

کشور امارات یکی از کشورهای همسایه ماست که به راحتی به ما ویزا می دهد و از محبوب ترین مقاصد توریستی محسوب می شود.
کد خبر: ۱۵۰۵۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸-1398 April 25
گردشبان (gardeshban.ir) : در این کشور استفاده از سیم کارت ایران یا هر کشوری که زندگی می کنید می تواند هزینه های زیادی برایتان داشته باشد. پس پیشنهاد می شود که چه برای سفری چند روزه و چه برای سفری طولانی یک سیم کارت در دبی خریداری کنید تا هم بتوانید از اینترنت آن و هم از مکالمات ارزان تر برخوردار شوید.

در امارات دو اپراتور اصلی وجود دارد: اتصالات و دو موبایل (Etisalat and Du Mobile). هر دو اپراتورها قوانین سفت و سختی برای تایید سیم کارت دارند و همیشه در رقابت با یکدیگر، امکانات متفاوتی ارائه می دهند. سرویس هر دو اپراتور، توسط مردم بومی و گردشگران استفاده شده و قابل اعتماد است. آن ها پوشش شبکه خوبی دارند و تنها ممکن است در بعضی از کویرها برایتان دردسرساز شوند که این مشکل برای تمام خطوط تلفن همراه وجود دارد.

اتصلات بزرگترین اپراتور در امارات است. این شرکت، پوشش شبکه ای خوبی به همراه اینترنت پرسرعت دارد و از اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE پشتیبانی می کند. سیم کارت های از قبل آماده شده را می توانید از فروشگاه های معتبر بخرید و برای خرید آن ها قوانین متفاوتی را باید رعایت کنید. خرید اعتبار از بیشتر فروشگاه های شهر قابل انجام است که با افزایش اعتبار می توانید بسته های دیتا و ترکیبی موجود را خریداری نمایید.

سیم کارت «واصل» را می توانید با پرداخت حدود ۵۵ درهم خریداری کنید که یک جایزه ۱ درهمی برای یک روز دارد. اعتبار این سیم کارت ها را نیز می توانید با قیمت های ۲۵، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ یا ۵۰۰ درهم خریداری کرده و با شماره گیری کد زیر، سیم کارت خود را شارژ کنید:

#کداعتبار*۱۲۰*

برای اطلاع از باقیمانده اعتبار خود نیز می توانید *۱۲۱# را شماره گیری نمایید. برای اینکه مطمئن شوید که سیم کار شما رجیستر و فعال شده است، *۱۴۰# را شماره گیری نمایید. این سیم کارت ها تا ۹ ماه بعد از آخرین استفاده فعال می مانند. نرخ استاندارد دیتا در این سیم کارت ها ۱ درهم به ازای هر مگابایت است. پکیج های زیر را نیز می توانید خریداری کنید که البته تنها بخشی از بسته های دیتای موجود هستند:



مدت
حجمقیمتفعال سازی
۲۴ ساعت۱۰۰MB  درهم ۵SD
۷ روز۲۵۰MB  درهم ۱۰D250M
۱۰۰MB  درهم ۱۵W100M
۵۰۰MB  درهم ۳۵W500M
۱GB  درهم ۵۰W1G
۳۰ روز۱GB  درهم ۱۰۰۱G
۳GB  درهم ۱۵۰۲G
۵GB  درهم ۲۰۰۵G
۷GB  درهم ۲۵۰۷G
برای خرید بسته، یک مسیج به همراه کد فعال سازی به ۱۰۱۰ بفرستید و یا *۱۷۰# را شماره گیری کرده و بسته مربوطه را انتخاب کنید.

برخی دیگر از بسته هایی که می توانید خریداری کنید که رومینگ نیز هستند، عبارتند از:

بسته های ترکیبی روزانه اتصالات

روزانه ۵۰MB ۲٫۵ درهم شماره گیری برای فعال سازی *۱۳۵*۷# شماره گیری برای غیر فعال سازی *۱۳۵*۳*۱*۲#

بسته های ترکیبی ماهیانه اتصالات

بسته Small۱۰۰MB data۶۰ دقیقهدرهم ۴۰
 بسته New Combo 100۱GB data۱۰۰ دقیقهدرهم ۱۰۰
بسته New Combo 150۲GB data۱۵۰ دقیقهدرهم ۱۵۰
بسته New Combo 200۳GB data۳۰۰ دقیقهدرهم ۲۰۰
این بسته ها برای ۳۰ روز در ۶۶ کشور فعال هستند.


تنها اپراتور دیگر سیم کارت در دبی اپراتور دو موبایل  است که پوشش شبکه ای خوبی دارد و از اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE پشتیبانی می کند. شما می توانید سیم کارت را از فروشگاه های معتبر و اعتبار را از هر فروشگاهی در دبی یا دیگر شهر های امارات تهیه کنید. شما می توانید سیم کارت را توسط یکی از روش های زیر خریداری کنید:

پرداخت در لحظه: ۵۵ درهم – ۲۰ دقیقه مکالمه بین المللی به همراه اعتبار هدیه که برای یک روز فعال است. این سیم کارت تا حداقل ۹ ماه فعال است.

سیم کارت توریست پلن: ۷۵ درهم – ۲۰۰ مگابایت دیتا، ۲۰ دقیقه مکالمه بین المللی که ۷ روز اعتبار دارد. این نوع سیم کارت در دبی بعد از فعال سازی تا ۹۰ روز فعال خواهد بود. شما با پرداخت ۵ درهم می توانید فعال بودن آن را با شماره گیری*۱۳۵#  تمدید کنید.

برای مشاهده اعتبارتان می توانید *۱۳۵# را شماره گیری کنید. نرخ استاندارد دیتا در این سیم کارت ها ۱ درهم به ازای هر مگابایت است. پکیج های زیر را نیز می توانید خریداری کنید که البته تنها بخشی از بسته های دیتای موجود هستند:



حجمقیمتفعال سازی ارسال کد زیر به ۱۳۵۵
۱۶۰MB  درهم ۲۰data 80MB
۴۵۰MB  درهم ۵۰data 300MB
۱GB  درهم ۱۰۰data 1GB
۵GB  درهم ۲۰۰data 5GB
۲۵GB  درهم ۵۰۰data 25GB
دو موبایل همچنین بسته های رومینگ خوبی در ۶۶ کشور ارائه می دهد که با پرداخت ۲۰۰ درهم می توانید ۱ گیگابایت اینترنت داشته باشید که برای یک هفته قابل استفاده است. برای فعال سازی می توانید کد *۱۳۵*۲۰# را شماره گیری کنید.

چند نکته از زبان مسافران

زبان رسمی امارات، عربی است اما انگلیسی نیز در بیشتر نقاط صحبت می شود که کار شما را راحت خواهد کرد.

مردم محلی به سیم کارت، سیم یا چیپ می گویند.

در هنگام خرید سیم کارت در دبی از فروشنده بخواهید که سیم کارت را برای شما تنظیم کند، زیرا آن ها می دانند که چگونه این کار را انجام دهند. اگر این کار را نکردید، می توانید به وب سایت اپراتور سیم کارتتان مراجعه کرده و مراحل را مشاهده کنید.

همیشه بهتر است که کارهایتان را در صبح اول وقت انجام دهید، قبل از آنکه مغازه ها زیاد شلوغ شوند. در این زمان ها، معمولا کمک بهتری از فروشنده ها دریافت می کنید و سوال هایتان را هم به راحتی می توانید بپرسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار