gardeshban.ir

کافه باز/
می خواهیم به سراغ کافه هایی در دل خانه های قدیمی تهران برویم، کافه هایی که باعث شده اند تا فضای این خانه های قدیمی و بعضا فراموش شده، دوباره زنده و پویا شود.
کد خبر: ۱۵۰۷۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸-1398 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
 می خواهیم  به سراغ کافه هایی در دل خانه های قدیمی تهران برویم، کافه هایی که باعث شده اند تا فضای این خانه های قدیمی و بعضا فراموش شده، دوباره زنده و پویا شود.


خانه فخرالملوک


آدرس: خیابان امیرکبیر، خیابان جاویدی، پلاک ۱۱۴

این خانه قاجاری، یکی از زیباترین کافه های سنتی تهران را در دل خود جای داده است. کافه نان و نمک در دل این خانه قدیمی تهران قرار دارد. این خانه قدیمی بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد، دارای بخش های مختلفی است که بهار خواب یا بالکن و پشت بام به عنوان کافه مورد استفاده قرار می گیرد.

کافه سینما

آدرس: خیابان ولیعصر، باغ فردوس، موزه سینمای ایران

این کافه مانند کافه مارکوف در دل یک بنای قدیمی قرار گرفته که امروز تبدیل به موزه سینما شده است. این کافه مدرن که در دل یک بنای قدیمی قرار گرفته است، فضایی آرام و به دور از شلوغی را برای تان فراهم می کند که با توجه به قرار گیری محله کافه بیشتر شبیه یک معجزه است. البته حضور موزه سینما هم به جذابیت این کافه کمک کرده است.

کافه آپ آرت مان


آدرس: خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، خیابان کلانتری، پ ۴۸

یکی دیگر از کافه هایی که در خانه های قدیمی تهران قرارگرفته است، کافه آپ آرت مان است که خیلی ها آن را به اسم آپارتمان می شناسند. ساختمان این کافه یک خانه قدیمی است که بدون آن که فضای داخلی آن تغییرات اساسی بکند، تبدیل به کافه شده است. فضای کافه بیشتر مناسب قرارهای دوستانه و دسته‌جمعی است. هر چند اگر قرار کاری هم داشته باشید نیز محل مناسبی برای قرارهای کاری است.


باغ موزه هنر ایرانی


آدرس: خیابان ولیعصر ، الهیه ، خیابان دکتر حسابی

در دل این باغ کهنسال عمارتی وجود دارد و در کنار این عمارت یک کافه. این کافه و عمارت مکمل هم هستند و خیلی خوب با هم کنار می آیند فضای سرسبز اطراف کافه، به دکوراسیون کافه حس طراوت خاصی بخشیده است که پیشنهاد می کنم خودتان از نزدیک آن را تجربه کنید.


کافه روحی

آدرس:میدان بهارستان، خیابان دانش‌سرا، خیابان شریعت‌مدار رفیع، مجموعه فرهنگی باغ نگارستان

قرینگى ساختمون آجرى کافه، فرورفتگى ورودى و حوض آب جلوش با سیب‌هاى قرمز توش، به سمت کافه جذبت می‌کنه! در فضاى باز تعداد کمى میز و صندلى بود و فضای داخل با یه لوستر سبز قدیمى، فرش‌های دلربا، یک میز اجتماعى، چند میز و صندلى و چند تیکه اسباب و اثاثیه‌ی نوستالژیک و دوست‌داشتنىِ مامان‌بزرگی دکور شده بود.

از ویژگی‌های خوب کافه روحی اینه که می‌تونین بعد از یه کافه‌نشینی به فضای باغ نگارستان برین و کلی عکاسی هم بکنین. فضای کافه روحی مناسب قرارهای دوستانه و حتی خانوادگیه!

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار