gardeshban.ir

هرکس که نام کشور سوئیس را می شنود قبل از هرچیز یاد طبیعت زیبا و نفس گیر این کشور می افتد. در سوئیس طبیعت بسیار بخشنده و دست و دلباز بوده و جنگل های سرسبز و مراتع خوش و آب و هوا این کشور را به بهشت دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. اما نکته جالب در مورد سوئیس این است که با وجود چنین طبیعت زیبایی، تنها یک پارک ملی در این کشور وجود دارد!
کد خبر: ۱۵۰۸۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸-1398 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
پارک ملی سوئیس تنها پارک ملی سوئیس است و در غرب رشته کوه آلپ و در شرق کشور سوئیس قرار گرفته است. این پارک در لیست ذخیره های زیست کره یونسکو به ثبت رسیده است و پوشش گیاهی و حیوانات آن تحت حفاظت قرار دارند. طبیعت فوق العاده زیبای کوهستان آلپ و گونه های نادر و کمیاب حیوانی را می توانید در این پارک مشاهده کنید. امروز قصد داریم سری به پارک ملی سوئیس بزنیم و علاوه بر تماشای تصاویر فوق العاده زیبای این پارک، اطلاعاتی نیز در مورد آن کسب کنیم.

گشت و گذاری در طبیعت منحصر به فرد آلپ

پارک ملی سوئیس در ۱ آگوست ۱۹۱۴ تاسیس شده و یکی از نخستین پارک های ملی در اروپا به شمار می رود. این پارک، تنها پارک ملی سوئیس است و برنامه هایی برای ایجاد پارک های دیگر در دست اقدام است. پارک ملی سوئیس در مساحتی بالغ بر ۱۷۴٫۲ کیلومتر مربع واقع شده و بزرگ ترین منطقه حفاظت شده در کشور به حساب می آید. این پارک توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در درجه اول حفاظت (شدیدترین سطح حفاظت) قرار گرفته است.

پارک ملی سوئیس در زمستان

در این پارک حدود ۸۰ کیلومتر مسیر کوهنوردی، پیاده روی و مناطق تفریحی ایجاد شده تا کودکان و خانواده ها نیز بتوانند از زیبایی های این پارک لذت ببرند. هرکس با هر توان بدنی که داشته باشد می تواند سری به این پارک بزند و از طبیعت منحصربفرد آن دیدن کند. پارک ملی سوئیس قدیمی ترین پارک در منطقه آلپ نیز محسوب می شود. برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش این پارک نباید مسیرهای مشخص شده را ترک کنید. بز کوهی، مارال، موش خرمای کوهی، خرگوش صحرایی، مارمولک و پرندگان بی شمار در این پارک ملی زندگی می کنند.

تنها پارک ملی سوئیس

پارک ملی سوئیس به دلیل قرار گیری در رشته کوه آلپ، پوشش گیاهی بسیار نادر و خاصی دارد. زیباترین چشم اندازهای آلپ را می توانید در این پارک مشاهده کنید.گیاهان رو به انقراضی مثل گل برفی در این پارک دیده می شوند. برای حفاظت از گیاهان و حیوانات این پارک قوانین و مقررات خاصی برای گردشگران وضع شده است. به طور مثال، گردشگران اجازه ایجاد مسیر و جاده و روشن کردن آتش را ندارند. همچنین در برخی مناطق اجازه کمپ زدن نیز داده نمی شود. همچنین آسیب رساندن به حیوانات یا گیاهان در این پارک ممنوع است. این قوانین به طور سختیگرانه اجرا می شوند تا از گنجینه طبیعی باارزش و نادر این منطقه تا حد امکان محافظت شود. انسان ها حق دخل و تصرف در طبیعت بکر این پارک را ندارند و تنها می توانند زیبایی های نفس گیر آن را تماشا کنند.

آدرس: Swiss National Park,Chastè Planta-Wildenberg,CH-7530 Zernez
تلفن تماس: ۰۰۴۱۸۱۸۵۱۴۱۴۱
ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱:۳۰ تا ۵ بعدازظهر
ایمیل: Info@nationalpark.ch
وبسایت: www.nationalpark.ch

حفاظت شدید از منابع طبیعی پارک

این قوانین و سختگیری در اجرای آن ها با توجه با گذشته این منطقه کاملا قابل درک است. پیش از تاسیس پارک ملی این منطقه محل معدن کاری و استخراج معدن بود و به شدت مورد تخریب و آسیب قرار گرفته بود. تا حدی که بسیاری از گیاهان نادر و حیوانات این منطقه در معرض خطر نابودی قرار گرفته بودند. متاسفانه شکار بی رویه و از بین بردن محیط زیست این منطقه که در اواخر قرن ۱۹ صورت گرفت باعث نابودی گونه های نادری مثل سیاه گوش (lynx)، خرس قهوه ای و گرگ شد.

رودخانه پارک سوئیس

خوشبختانه تاسیس پارک ملی و تحت حفاظت قرار گرفتن این منطقه به این تخریب های انسانی پایان داد و طبیعت جان تازه ای پیدا کرد. امروزه، گونه های بی شمار و نادر مخصوص منطقه آلپ در این پارک دیده می شوند. گیاهان و حیواناتی مثل بز کوهی، موش خرمای کوهی (marmots) و گوزن قرمز یا مارال در صلح و آرامش در تنها پارک ملی سوئیس زندگی می کنند. سالانه بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر از سرتاسر جهان برای بازدید از حیات وحش بی نظیر این پارک به سوئیس سفر می کنند.

جنگل کاج در سوئیس

همان طور که گفتیم مسیرهایی مشخص شده و بازدید کنندگان تنها در این مسیرها می توانند به پیاده روی و کوهنوردی بپردازند. مسیر تعیین شده حدود ۸ کیلومتر طول دارد. گردشگران در طول این مسیر از جنگل های درخت کاج، دشت های پوشیده از گل و سربالایی های نفس گیر عبور می کنند تا به بالای پارک در ارتفاع ۲۳۲۸ متری برسند. اگر قصد اقامت در پارک ملی سوئیس را داشته باشید می توانید در اواسط مسیر به هتل پارک Naziunal Il بروید. این هتل که در واقع، یک انبار متعلق به قرن ۱۶ میلادی است بازسازی شده و به هتل تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۴ به مناسبت ۱۰۰ سالگی پارک مراسمی توسط موسسه پارک ملی سوئیس برگزار شد. در این مراسم از تلاش ها و اقدامات افرادی که نخستین پارک ملی سوئیس را تاسیس کرده بودند تجلیل شد. همچنین از فعالان حفاظت از محیط زیست که در طول سالیان طولانی از گنجینه باارزش و غنی گیاهی و حیوانی پارک محافظت کرده بودند نیز تقدیر و قدردانی شد.

چگونه به پارک ملی سوئیس برویم؟

نزدیک ترین فرودگاه به این پارک، فرودگاه بین المللی زوریخ است. با استفاده از قطار نیز در مدت زمان ۲٫۵ ساعت می توان از زوریخ به زرنز (Zernez ) رسید. از آنجا اتوبوس هایی گردشگران را به پارک ملی سوئیس می برد. بلیت حمل و نقل سوئیس (Swiss Transfer Ticket) شامل مسیر رفت و برگشت به فرودگاه و هرگونه مقصد در سوئیس است. هتل پارک Parc Naziunal Il Fuorn امکان اقامت گردشگران در پارک را فراهم کرده است. خدمات هتل شامل صبحانه نیز می شود.

تنها پارک ملی سوئیس در رشته کوه آلپ + تصویر

تنها پارک ملی سوئیس در رشته کوه آلپ + تصویر

تنها پارک ملی سوئیس در رشته کوه آلپ + تصویر

تنها پارک ملی سوئیس در رشته کوه آلپ + تصویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار