gardeshban.ir

وقتی تصمیم می گیریم با هواپیما سفر کنیم چه کار می کنیم؟ اول در مورد بلیط هواپیما و ایرلاین ها تحقیق می کنیم، بعد بلیط هواپیما را رزرو می کنیم و بعد چند ساعت زودتر به فرودگاه می رویم تا از پرواز جا نمانیم. خیلی از ما فکر می کنیم اگر صرفا به موقع به پرواز برسیم یعنی می توانیم با خیال راحت سوار هواپیما شویم. اما احتمالا هیچ کدام از شما خبر ندارید که ایرلاین ها به دلایلی اجازه دارند شما را از هواپیما اخراج کنند!
کد خبر: ۱۵۱۱۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
عدم رعایت این قوانین باعث اخراج شدن از هواپیما می شود و دیگر فرقی ندارد که به موقع به پرواز رسیده باشید یا میزان بار مجاز را رعایت کرده باشید؛ خدمه و مهمانداران این حق را دارند تا شما را از هواپیما بیرون کنند! برخی از این قوانین منطقی و معقول هستند، اما برخی دیگر عجیب و شاید بی رحمانه به نظر برسند.

۱- اگر بوی بدی بدهید از هواپیما اخراج می شوید!

تا به حال برایتان پیش آمده در اتوبوس یا تاکسی کنار فردی نشسته باشید که بوی بسیار بدی می دهد و در تمام مدت مسیر باعث آزار و اذیتتان شده باشد؟ هیچ چیز بدتر از نشستن کنار فردی نیست که بویی آزاردهنده و بد می دهد. به همین دلیل بسیاری از شرکت های هواپیمایی در مورد بوی بد مسافران قوانینی وضع کرده اند و بوی بد و ناخوشایند مسافر باعث اخراج شدن از هواپیما می شود. این ایرلاین ها در این مورد قوانین مشخصی دارند و به مهمانداران و خدمه پرواز اجازه می دهند در صورت بروز چنین اتفاقی مسافران را از هواپیما اخراج کنند.

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاین (American Airlines) و بسیاری ایرلاین های آمریکایی در قراردادهای فی مابین ماده ای را وضع کرده اند که به کارکنان اجازه می دهد در صورت بوی بد و شدید مسافر، او را از هواپیما  اخراج کنند! به طور مثال، در سال ۲۰۱۰ مسافران به دفعات از هواپیما اخراج شده اند؛ چون سایر مسافران از بوی بد آن ها شکایت کرده بودند! بنابراین دفعه بعد که می خواهید سوار هواپیما شوید برای رعایت حقوق سایر مسافران و البته برای اخراج نشدن از هواپیما (!)  فکر خوردن سیر و غذاهای بودار را از سرتان بیرون کنید و نظافت و بهداشت فردی را حتما رعایت کنید.

۲- چاق ها در هواپیما جایی ندارند!

ایرلاین ها به دلایل امنیتی مسافران را موظف می کنند که قبل از تیک-آف و پرواز و قبل از فرود کمربندهای ایمنی خود را ببندند. بستن کمربند ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت بروز سانحه می تواند جان مسافران را نجات دهد. چهار شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده (امریکن، دلتا، سوت وست و یونایتد) در قوانین حمل و نقل خود ماده ای ایجاد کرده اند که می گوید: در صورتی به مسافران اجازه پرواز داده می شود که در صندلی هواپیما جا بشوند و قادر به بستن کمربند ایمنی باشند!» بنابراین چاقی بیش از حد می تواند باعث اخراج شدن از هواپیما شود و مسافرانی که اضافه وزن زیادی دارند ممکن است با وجود خرید بلیط هواپیما اجازه سوار شدن پیدا نکنند. اگر در صندلی جا نشوید جایی در هواپیما نخواهید داشت! شاید این قانون بی رحمانه به نظر برسد اما اگر از منظر امنیت پرواز به موضوع نگاه کنیم شاید به ایرلاین ها حق بدهیم.

۳- پوشیدن لباس های نامتعارف

چندی پیش یک دختر ۱۸ ساله از هواپیما اخراج شد چون روی تیشرتش جملات توهین آمیزی نوشته شده بود. مهمانداران بارها از او تقاضا کردند که لباسش را عوض کند، اما وقتی با ممانعت مسافر مواجه شدند او را از هواپیما بیرون انداختند! جملات نژاد پرستانه، شعارهای توهین آمیز قومیتی، تصاویر موهون و اشکال نامتعارف روی لباس می توانند باعث اخراج شدن از هواپیما شوند. همچنین بسیاری ایرلاین ها در مورد مدل مو یا رنگ موی عجیب و ناهنجار نیز قوانینی دارند.

۴- پابرهنه ها اخراج می شوند!

برای خیلی از ما ممکن است دوست داشته باشیم در هواپیما کفشمان را دربیاوریم تا کمی راحت تر باشیم. اما این را باید بدانید که درآوردن کفش ممکن است به اخراج شدن از هواپیما منجر شود! بسیاری از ایرلاین ها در مورد درآوردن کفش در هواپیما قوانین سختگیرانه ای دارند و به مسافران اجازه نمی دهند پابرهنه باشند. این قانون دو دلیل اصلی دارد: یکی اینکه در صورت بروز موقعیت اورژانسی لازم است کفش داشته باشید تا بتوانید به سلامت و بدون آسیب دیدگی از هواپیما پیاده شوید. دوم اینکه اگر پایتان بوی بد بدهد با درآوردن کفش باعث آزار و اذیت سایر مسافران می شوید و مشمول قانون شماره ۱ می شوید.

۵- به آجیل حساسیت دارید؟ سوار هواپیما نشوید!

سال گذشته یک مادر عصبانی از ایرلاین امارات شکایت کرد؛ چون دختر شش ساله اش را به دلیل حسایت و آلرژی شدید به آجیل از هواپیما اخراج کرده بودند! ظاهرا خلبان دوست نداشته در هواپیما مرگی اتفاق بیفتد! هواپیمایی امارات اما مدعی شد که از قبل به خانواده اطلاع داده بود که غذاهای هواپیما دارای آجیل و مغزیجات هستند. برخی افراد آلرژی بسیار شدید به آجیل دارند، به طوریکه با خوردن یک تکه کوچک ممکن است حتی خطر مرگ برایشان پیش بیاید. بسیاری ایرلاین ها می گویند برای جلوگیری از بروز حادثه و موقعیت اورژانسی از سوار شدن چنین افرادی به هواپیما جلوگیری می کنند.

۶- مرده ها به بخش فرست کلاس می روند!

این یکی از قوانین عجیب و غریب ایرلاین هاست. تا پیش از این اگر مسافری در طول پرواز فوت می کرد او را به سرویس بهداشتی می بردند. ظاهرا این امر زیاد محترمانه نبوده و به روح مسافر درگذشته توهین می شده است! هواپیمایی بریتیش ایرلاین قوانین فوت مسافر در حین پرواز را بروزرسانی کرده است. از این بعد اگر مسافری در طول پرواز بمیرد او را با تشریفات به بخش فرست کلاس هواپیما می برند! بنابراین اگر آنقدر پول ندارید که بلیط فرست کلاس را تهیه کنید و همیشه در بخش اکونومی می نشینید یک راه برای ورود به فرست کلاس دارید! انتخاب با خودتان!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار