gardeshban.ir

کافه باز/
برخی از مکان ها فرصت تجربه ی تاریخ و عرفان و بقیه فرصت فرار از زندگی شهری گیج کننده و رسیدن به آرامش را در اختیارتان قرار می دهند.
کد خبر: ۱۵۱۲۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
برخی از مکان ها در این گزارش فرصت تجربه ی تاریخ و عرفان و بقیه فرصت فرار از زندگی شهری گیج کننده و رسیدن به آرامش را در اختیارتان قرار می دهند. بسیار بعید است که بتوانید همه ی این کافه ها را در طول اقامتتان در استانبول امتحان کنید، ولی مطمئناَ چند تا از آنها همان مکان هایی خواهند بود که شما دنبالش هستید.



Çorlulu Ali Paşa

ساختمان آن سابقاَ مدرسه بوده و در مجاورت مسجد Çorlulu Ali Paşa قرار دارد. بنای آن در سال ۱۷۰۹ احداث گردیده و به نام وزیر اعظم "علی پاشا” که اهل شهر Çorlu بود نامگذاری شده. محیط تاریخی بنا، آرامشی شگفت انگیز به همراه دارد. هنگامی که وارد محل می شوید، دیگر خبری از سر و صدا و شلوغی شهر نیست. همچنین به اعتقاد بسیاری از توریست ها، اینجا یکی از بهترین مکان ها برای تجربه ی قلیان (nargile به زبان ترکی) در استانبول است. این اعتقاد وجود دارد که دوستی هایی که در این مکان شکل می گیرند، جاودانه و همیشگی هستند، به همین دلیل همواره با روی خوش و مهربانانه از شما استقبال می شود. Çorlulu Ali Paşa از ۷ صبح تا ۲ نیمه شب باز است.

آدرس: خیابان Yeniçeriler 28/36 – هنگامی که از Sultanahmet به سمت Beyazıt حرکت می کنید، در سمت راست قرار دارد.

معرفی 5 کافه جذاب استانبول

Galata Konak Cafe

شیرینی فروشی Konak در سال ۱۹۷۵ در محله ی Nişantaşı توسط خانواده ی Aki تأسیس شد و به خاطر کیک های ترد و خوشمزه و شیرینی های ظریف و تازه اش شهرت دارد. نسل جدید خانواده تصمیم گرفتند حوزه ی کاری خود را تغییر داده و یک کافه/رستوران با منویی گسترده و بین المللی در سال ۲۰۰۶ افتتاح کنند.

این مکان رویایی با ظرفیت ۱۵۰ نفر در بخش تاریخی استانبول و بر روی یک تراس واقع شده است و تنها ۵ دقیقه با برج گالاتا فاصله دارد. Galata Konak Cafe ترکیب تأثیرگذاری از آرامش و نمای ۳۶۰ درجه ی باشکوه شامل برج گالاتا، تنگه ی بسفر و پل آن، شاخ طلایی، پل گالاتا، کاخ توپکاپی، Yeni Camii، ایاصوفیه و مسجد سلیمانیه را به شما ارائه می دهد.

این محل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب باز است و یکشنبه ها برانچ (صبحانه ی دیر وقت که جای صبحانه و نهار خورده می شود.) سرو می کند.

Address: Bereketzade Mah. Hacı Ali Sk. No:2 Kuledibi, Beyoğlu
Telephone: +90 212 252 53 46
www.galatakonakcafe.com

 معرفی 5 کافه جذاب استانبول

Kumpir در ساحل Ortaköy

اگر از افراد محلی بپرسید بهترین محل برای خوردن kumpir کجاست، پاسخ آنها Ortaköy خواهد بود. Ortaköy که در وسط تنگه ی بسفر واقع شده، به معنی دهکده ی میانی می باشد. این محله به خاطر گالری های هنری، کلاب ها، کافه ها، بار ها، رستوران ها، یکشنبه بازار و کومپیر (kumpir) معروف است. کومپیر سیب زمینی پخته شده با کره و پنیر چدار است. (پنیری نیمه سفت و به رنگ زردِ کم رنگ که از شیر پاستوریزه نشده تهیّه می شود.) چاشنی روی کومپیر بر اساس خواسته و ذائقه ی شما متفاوت است. بعضی از چاشنی ها عبارتند از: مایونز، سس گوجه فرنگی، ترشی، ذرت شیرین، تکه های سوسیس، قارچ، سالاد روسی و بسیاری موارد دیگر.

برای اینکه از "سلطان احمد” به Ortakaöy برسید، ابتدا با تراموآ به Kabataş بروید و از آنجا سوار تاکسی شوید. اگر مبدأ شما "میدان تکسیم” است می توانید از همانجا سوار تاکسی شوید و با گذر از مسیری ۴ کیلومتری در کنار مسجد دلمباغچه، کاخ دلمباغچه، موزه و گالری هنری Maritime، اسکله ی بشیکتاش و کاخ Çırağan (قابل بازدید نیست ولی چشم انداز زیبایی دارد.) که همگی در سمت راست جاده قرار دارند (سمت دریا) به Ortakaöy برسید. گزینه های زیادی در مجاورت پارک Yıldız برای خوردن کومپیر وجود دارند. از طرف دیگر اگر از نظر زمانی تحت فشار نیستید و و آمادگی پیاده روی طولانی را دارید، می توانید با انتخاب این مسیر بسیاری از نقاط دیدنی استانبول را ببینید.


معرفی 5 کافه جذاب استانبول

Çengelköy Çınaraltı

سکونت اوّلیه در منطقه ی Çengelköy به قرن پنجم میلادی باز میگردد. این محله همچنان برخی ویژگی های سنتی و قدیمی ساکنین اطراف تنگه ی بسفر را حفظ کرده است. برای مردم محلی Çengelköy بابت حضور Çınaraltı مشهور است. (ترجمه ی آن "زیر درخت چنار” می شود.) یکی از مجموعه های تلویزیونی پرطرفدار ترکیه در دهه ی ۹۰ میلادی به نام Süper Baba در یک باغ چای در این ناحیه فیلم برداری شد. درخت چناری که سایه و محیطی منحصر به فرد را در این محل به وجود می آورد، قدمتی در حدود ۹۰۰ سال دارد.

شما آزاد هستید که هر نوع غذایی را همراه خود بیاورید، ولی آوردن نوشیدنی ممنوع می باشد. خرید börek از مغازه های اطراف و گرفتن چای در محل، کاری است که افراد محلی به ویژه صبح زود برای یک صبحانه ی دلچسب قبل از رفتن به مدرسه یا کار انجام می دهند. چشم انداز تنگه و پل بسفر هم از این مکان بسیار زیباست.

این محل همه روزه باز است. برای رسیدن به اینجا می توان از بعضی مناطق مانند Eminönü قایق های به سمت Çengelköy را سوار شد. راه دیگر این است که خود را به Üsküdar در ۶ کیلومتری Çengelköy رسانده و از آنجا سوار تاکسی شوید و از جاده ی ساحلی در قسمت آسیایی استانبول لذت ببرید. در صورتی که در Kadıköy اقامت داشته باشید می توانید اتوبوس های شهری ۱۴M یا ۱۵F را سوار شوید.

Address: Çengelköy Cad. Çınarlı Camii Sok. No:4, Üsküdar
Telephone: +90 216 422 1036
www.cengelkoycinaralti.com


Mangerie Bebek Terrace


تعدادی کافه، رستوران و کلاب لوکس در منطقه ی Bebek استانبول واقع شده اند. یکی از نقاط ضعف مکان های واقع در منطقه ی Bebek محبوبیت و شلوغی زیاد آنهاست! مکان های جدید به سرعت به وجود می آیند و رشد می کنند، در نتیجه کسب و کارهای قدیمی تر مشتریان خود را از دست داده و ورشکست می شوند. Mangerie مکانی است که با مدیریت صحیح و با هدف رعایت استانداردهای بالا و یا حتّی بهبود مداوم آن ها، توانسته از گزند این موج همیشگی در امان بماند.

این محل در بین افراد محلی بیشتر به خاطر صبحانه و برانچ اش شناخته شده است، هر چند سایر وعده های غذایی را نیز ارائه می کند. تراس، نما و دکوراسیون باعث می شود احساس کنید قسمتی از استانبول هستید، در عین حال که غذایی خوش مزه را تجربه می کنید. این مکان آرام و خوب همه روزه از ۸ صبح تا ۱۲ شب باز است.

Address: Cevdet Paşa Caddesi 69, Küçükbebek
Telephone: +90 212 263 51 99
www.mangeriebebek.com
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار