gardeshban.ir

هواپیمایی ترکیش ایرلاین یکی از ایرلاین های معتبر و خوشنام بین المللی است و به بیش از ۳۰۲ مقصد در سرتاسر دنیا پرواز مستقیم انجام می دهد. به دلیل کیفیت بالای خدمات و امنیت پرواز، بسیاری از افراد در سفر به استانبول و ترکیه یا کشورهای دیگر دنیا سعی می کنند بلیط هواپیمای این ایرلاین را تهیه کنند. یکی از اولین پرسش ها در مورد پرواز، میزان بار مجاز است؛ در مورد میزان بار مجاز ترکیش ایرلاین اطلاعی دارید؟ آیا می دانید در پروازهای مختلف تا چه میزان بار می توانید با خود داشته باشید؟
کد خبر: ۱۵۱۲۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفر با هواپیما می تواند تجربه ای جالب و هیجان انگیز باشد. با رعایت برخی قوانین و نکته ها می توانید از بروز هرگونه مشکل و مسئله جلوگیری کنید و سفری آسوده و بی دغدغه داشته باشید. بهتر است هنگام رزرو بلیط هواپیما یا حداقل قبل از چمدان بستن و رفتن به فرودگاه در مورد قوانین بار و میزان بار مجاز هر ایرلاین اطلاع پیدا کنیم تا با خیال راحت به فرودگاه برویم. میزان بار مجاز هواپیمایی ترکیش ایرلاین به شرح زیر است:

میزان بار مجاز در پروازهای داخلی

پرواز بیزنس کلاس: در پرواز تجاری یا بیزنس کلاس (Business Class) ترکیش ایرلاین، هر مسافر اجازه دارد تا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بار و چمدان با خود داشته باشد.

پرواز اکونومی: مسافران پرواز اقتصادی یا اکونومی (Economy) ترکیش ایرلاین می توانند تا حداکثر ۲۰ کیلوگرم چمدان و بار داشته باشند.

نکته: بسیاری از پروازهای داخلی ترکیش ایرلاین توسط ایرلاین زیرمجموعه ترکیش، یعنی آنادولوجت انجام می شود. میزان بار مجاز هواپیمایی آنادولوجت ۱۵ کیلوگرم برای بزرگسالان و ۱۰ کیلوگرم برای کودکان است.



میزان بار مجاز ترکیش ایرلاین در پروازهای بین المللی

پرواز بیزنس کلاس: مسافران بیزنس کلاس پروازهای بین المللی ترکیش می توانند تا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بار و چمدان با خود حمل کنند.

پرواز اکونومی: در مورد پروازهای بین المللی اکونومی نیز میزان بار مجاز هواپیمایی ترکیش ایرلاین ۲۰ کیلوگرم است.

نکته: در پروازهای بین المللی محدودیتی از نظر تعداد چمدان و ساک وجود ندارد و صرفا وزن بار مجاز می بایست رعایت شود.

میزان بار مجاز در سیستم بسته ای

سیستم بسته ای با قطعه ای (baggage piece concept) یکی از سرویس های ارائه شده به مسافران است که در برخی مسیرهای پروازی اعمال می شود. این قانون در مسیرهای زیر اعمال می شود: آنگولا، آرژانتین، بنین، بورکینافاسو، کامرون، کانادا، کلمبیا، کوبا، غنا، گینه، ژاپن، آمریکا، ونزوئلا و …

بیزنس کلاس: در پرواز بیزنس کلاس به/از کشورهای ذکر شده هر مسافر می تواند ۲ بسته با قطعه چمدان و بار به مجموع وزن ۳۲ کیلوگرم با خود حمل کند. مجموع ابعاد هر چمدان نباید بیشتر از ۱۵۸ سانتی متر باشد (ارتفاع+عرض+طول).

اکونومی: مسافران اکونومی مسیرهای پروازی مذکور اجازه دارند ۲ قطعه با بسته بار و چمدان به مجموع وزن ۲۳ کیلوگرم با خود همراه داشته باشند.

مسافر کودک: به ازای هر کودک مسافر می توان مجموعا ۲۳ کیلوگرم بار شامل ۱ بسته یا قطعه بار و چمدان و یک کالسکه یا گهواره دستی تاشو همراه داشته باشید. مجموع ابعاد این وسایل می بایست کمتر از ۱۱۵ سانتی متر باشد.

نکته: توجه داشته باشید که میزان بار مجاز هواپیمایی ترکیش ایرلاین بسته به نوع رزرواسیون و  مسیر پروازی می تواند متغیر باشد. بنابراین هنگام رزرو بلیط و انتخاب مبدا و مقصد به جزئیات دقیق وزن بار مجاز توجه کنید. در پروازهای به/از آرژانتین یا برزیل هر مسافر می تواند تا ۲ بسته بار و چمدان با خود داشته باشد. میزان بار مجاز در این مسیرهای پروازی ۳۲ کیلوگرم در پروازهای بیزنس کلاس و اکونومی است.


وزن مجاز برای بار همراه (کیف دستی)

در پروازهای ترکیش ایرلاین مسافران می توانند یک کیف یا ساک دستی حاوی وسایل شخصی و ضروری سفر همراه با خود به داخل کابین هواپیما ببرند.

پرواز بیزنس کلاس: در پرواز بیزنس کلاس هر مسافر (علاوه بر بار و چمدانی که به قسمت پذیرش بار تحویل داده) می تواند ۲ قطعه ساک و کیف دستی به وزن ۸ کیلوگرم (برای هر قطعه) با خود به داخل هواپیما ببرد.

پرواز اکونومی: مسافران اکونومی ترکیش ایرلاین نیز می توانند یک کیف دستی و ساک به وزن مجموعا ۸ کیلوگرم با خود به داخل کابین ببرند.

نکته: در مورد ورود مایعات به داخل کابین هواپیما محدودیت هایی وجود دارد. مایعات مثل آب، عطر و … نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی لیتر وزن داشته باشند. این مایعات می بایست در بطری یا بسته بندی مناسب قرار داشته باشند.

قوانین اضافه بار هواپیمایی ترکیش

در صورتی که وزن یا ابعاد بار مسافر بیشتر از میزان مجاز باشد مشمول اضافه بار خواهد شد و مسافر ملزم به پرداخت جریمه اضافه بار می شود. اگر بارتان بیشتر از میزان مجاز است نگران نباشید، هواپیمایی ترکیش تسهیلاتی برای حمل بار و چمدان فراهم کرده و مسافران می توانند با پرداخت هزینه، بار بسیار بیشتری را با خود همراه داشته باشند.

در پروازهای داخلی (بیزنس کلاس و اکونومی) به ازای هر کیلوگرم بار ۸ لیره ترکیه باید بپردازید. در پروازهای بین المللی جریمه اضافه بار به مبدا و مقصد شما بستگی دارد. مثلا در پرواز از تهران به شهرهای ترکیه بابت هر کیلوگرم اضافه بار باید ۱۱ لیره بپردازید. در پروازهای خارج از ترکیه مثل پرواز از تهران به تفلیس گرجستان نیز به ازای هر کیلوگرم بار اضافه می بایست مبلغ ۱۷ لیره بپردازید. برای محاسبه دقیق هزینه اضافه بار (با توجه به مبدا و مقصد) می توانید جدول مناطق پروازی ترکیش را مشاهده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار