gardeshban.ir

شرکت هواپیمایی امارات (Emirates Airlines) بزرگ ترین ایرلاین در خاورمیانه است و در سال ۲۰۱۶ به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی دنیا انتخاب شده است. به دلیل کیفیت بالای خدمات و امنیت پرواز امارات، بسیاری از افراد در سفر به دبی یا کشورهای دیگر دنیا ترجیح می دهند بلیط هواپیمای امارات را رزرو کنند.
کد خبر: ۱۵۱۳۱
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸-1398 April 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
هواپیمایی امارات قوانین مشخصی را برای وزن بار مجاز تعیین کرده است و میزان بار مجاز هواپیمایی امارات به نوع بلیط، مقصد و مسیر پرواز بستگی دارد. همچنین مسافران وفادار امارات و اعضای باشگاه مشتریان امارات نیز از تسهیلات ویژه ای در مورد میزان بار مجاز برخوردارند. در صورتی که بلیط هواپیمای امارات را خریداری کرده اید بامراجعه به صفحه محاسبه بار مجاز امارات می توانید مبدا و مقصد و نوع کلاس پروازی خود را وارد کنید و اطلاعات دقیق در مورد وزن مجاز را مشاهده کنید.


به طور کلی میزان بار مجاز هواپیمایی امارات به شرح زیر است:

پرواز اکونومی امارات: ۲۰-۳۵ کیلوگرم

بلیط اسپشیال : ۲۰ کیلوگرم

بلیط سیور : ۳۰ کیلوگرم

بلیط فلکس : ۳۰ کیلوگرم

بلیط فلکس پلاس : ۳۵ کیلوگرم

پرواز بیزنس کلاس: ۴۰ کیلوگرم

پرواز فرست کلاس: ۵۰ کیلوگرم


وزن مجاز برای بار همراه

در پروازهای امارات مسافران اجازه دارند تا میزان مشخصی بار همراه با خود به داخل هواپیما ببرند. این بار می تواند یک کیف دستی، ساک کوچک و ..حاوی لوازم شخصی و ضروری در طول سفر باشد. میزان بار مجاز در این مورد نیز به کلاس پروازی، مسیر پروازی و مبدا و مقصد بستگی دارد.

فرست کلاس و بیزنس کلاس: مسافران این دو کلاس پروازی می توانند دو قطعه یا بسته ساک و کیف همراه خود به داخل کابین ببرند: یک ساک یا چمدان کوچک و یک کیف دستی. ابعاد چمدان نباید بیشتر از ۴۵*۳۵*۲۰ سانتی متر باشد و کیف دستی نیز می بایست ابعادی کوچکتر از ۵۵*۳۸*۲۰ سانتی متر داشته باشد. وزن هر ساک و کیف نباید از ۷ کیلوگرم بیشتر باشد.

پرواز اکونومی: مسافران اکونومی امارات اجازه دارند یک ساک یا کیف دستی همراه با خود به داخل هواپیما ببرند. وزن مجاز برای این کیف دستی حداکثر ۷ کیلوگرم و ابعاد مجاز برای آن حداکثر ۵۵*۳۸*۲۰ سانتی متر است.
 

توجه داشته باشید که:

مسافرانی که از برزیل عزیمت می کنند می توانند تا ۱۰ کیلوگرم بار با خود به داخل کابین ببرند.
خریدهایی که از فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) انجام شده مثل عطر، سیگار، مایعات و …را می توان در مقادیر معقول با خود به داخل هواپیما برد.

مسافرانی که همراه با کودک یا نوزادشان سفر می کنند صرف نظر از نوع بلیط هواپیما می توانند یک قطعه ساک و چمدان اضافه با خود حمل کنند. ابعاد مجاز برای این ساک اضافه ۵۵*۳۸*۲۰ سانتی متر و وزن مجاز حداکثر ۱۰ کیلوگرم است. علاوه بر این، خانواده هایی که همراه با نوزادشان سفر می کنند و صندلی جداگانه برای کودک خریداری نکرده اند هم می توانند در صورت امکان یک کالسکه یا گهواره دستی تاشو را با خود به داخل کابین ببرند.

کالاها و اقلام ممنوعه

ورود هرگونه کالا و محصول که جان و مال مسافران را به خطر بیندازد به هواپیما ممنوع است. وسایل آتش بازی و قابل احتراق، ابزار دفاع شخصی مثل اسپرس فلفل و شوکر و … جزو کالاهای خطرناک دسته بندی می شوند. باتری های لیتیومی که در وسایل الکترونیکی مثل لپتاپ استفاده می شوند نباید به قسمت بار تحویل داده شود. این قبیل وسایل را تنها به صورت بار همراه و با هماهنگی می توان به داخل کابین برد.

خدمات بار در دبی

هواپیمایی امارات برای ارائه بهترین و راحت ترین سفر، سرویس ویژه بار را در فرودگاه دبی انجام می دهد.

خدمات باربری: خدمات باربری امارات هنگام چک-این کردن، حضور در فرودگاه و … وظیفه مراقبت از چمدان و بار شما را به عهده می گیرد. همچنین کلیه وسایلتان را تا دم در ماشین، اتوبوس یا تاکسی برایتان حمل می کند. برای استفاده از خدمات باربری می توانید به باجه مخصوص باربری امارات در سالن پروازهای خروجی ترمینال شماره ۳  و بعد از بخش کنترل پاسپورت در سالن پروازهای ورودی مراجعه کنید.

خدمات بسته بندی: در صورتی که ساک و کیسه های خرید زیادی همراهتان دارید می توانید از سرویس بسته بندی هواپیمایی امارات استفاده کنید. دفتر خدمات بسته بندی در ترمینال شماره ۳ پروازهای خروجی قرار دارد و کلیه کیسه های خرید شما را در بسته بندی محکم و مرتب قرار می دهد.
خدمات بار هواپیمایی امارات در دبی

انبار بار و چمدان: گاهی پیش می آید که اتاق هتلتان را تحویل داده اید و هنوز چند ساعتی تا زمان پرواز فرصت دارید، یا آنکه توقفی چند ساعته در دبی دارید. در این صورت می توانید بار و چمدان خود را به انبار بار و چمدان در فرودگاه دبی بسپرید و با خیال راحت به گشت و گذار در شهر بپردازید. تسهیلات انبار در محوطه پروازهای ورودی امارات در ترمینال شماره ۳ قرار دارد و توسط مسافران ورودی و خروجی می تواند استفاده شود.

تحویل بار: اگر وسایلتان زیاد است یا به هر دلیلی وقت و حوصله حمل بار و چمدانتان را ندارید می توانید از خدمات تحویل بار امارات استفاده کنید. هنگامی که به فرودگاه رسیدید می توانید بدون وسایل به تفریح بپردازید و کلیه وسایل و چمدان هایتان درب منزل یا هتل تحویل شما داده می شود. سرویس تحویل بار در تمام شهرهای امارات مثل دبی، شارجه، ابوظبی و .. ارائه می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار