gardeshban.ir

شاید بسیاری از شما از علاقه مندان به تماشای دریاچه های نمک باشید. هر چند ما در کشور خودمان ایران نیز از این نعمت بزرگ خدادادی بهره مند هستیم، اما تماشای نمونه های خارجی آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.
کد خبر: ۱۵۱۳۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸-1398 April 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از این نمونه های خارجی دریاچه نمک کویاشسکوی روسیه است که به واسطه ی رنگ صورتی زیبایش بسیار شهره شده و به زیبایی و منحصر بفردی معروف است. پس می تواند دریاچه ای آرمانی برای علاقه مندان به رنگ صورتی باشد. 

دریاچه نمک کویاشسکوی روسیه

شاید در ابتدا تصور کنید که این دریاچه وسعت زیادی دارد. اما اصلا اینگونه نیست و با طول حدود 4 کیلومتر و عرض دو کیلومتر دریاچه ی متوسطی از نظر وسعت به شمار می آید. ضمنا دریاچه نمک کویاشسکوی روسیه عمق بسیار کمی نیز دارد بطوریکه متوسط عمق آن یک متر بوده و همین امر باعث شده است تا جزایر کوچک و صخره ای بی شماری در سطح دریاچه بوجود بیاید. 

اگر از علت رنگ صورتی آن نیز جویا شوید باید گفت آب این دریاچه به دلیل وجود جلبک های میکروسکوپی که در آب شور رشد می کنند به این رنگ در آمده و این امر، امری طبیعی در میان دریاچه های نمک در سراسر جهان است. 

جالب است بدانید پس از تبخیر آب دریاچه، نمک موجود در آب در اطراف سنگ ها و ساحل به شکل بلور در آمده بطوریکه سنگ های بلورین آن عطری از بنفشه ی عطری به همراه دارند. در مورد موقعیت جغرافیایی دریاچه نیز می توان این چنین گفت که دریاچه ی نمک کویاشسکوی در شبه جزیره کریمه در سواحل شبه جزیره ی کرچ در شبه جزیره کریمه (محل مناقشه اوکراین و روسیه) قرار گرفته بطوریکه بواسطه ی یک نوار زمینی از دریای سیاه مجزا و تفکیک می شود. 

حال با داشتن و دانستن این اطلاعات بهتر می توانید به این دریاچه زیبا سر زده و از زیبایی های آن بهره ببرید. البته این نکته را نیز باید افزود که با توجه به اینکه این دریاچه در میان گردشگران زیاد شناخته شده نیست، مکان بکری به حساب می آید که در سال 1998 ایجاد شده و به منطقه ی حفاظت شده ی اپوکسکی تعلق دارد. البته ناکفته نماند که مردم محلی بر این باورند که گل این دریاچه خواص درمانی بسیاری داشته و از این رو این دریاچه را بسیار ارزشمند و محبوب می دانند.

دریاچه نمک کویاشسکوی در روسیه/تصاویر

دریاچه نمک کویاشسکوی در روسیه/تصاویر

دریاچه نمک کویاشسکوی در روسیه/تصاویر

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار