gardeshban.ir

هواپیمایی ایران ایر یکی از باسابقه ترین ایرلاین های داخلی به شمار می رود و در حال حاضر، به بیش از ۴۰ مقصد داخلی و خارجی پرواز مستقیم انجام می دهد. وزن مجاز بار یکی از نکات مهمی است که می بایست هنگام چمدان بستن به آن توجه کرد؛ برای مسافرانی که از این ایرلاین برای سفر استفاده می کنند نیز ممکن است این سوال پیش بیاید که میزان بار مجاز هواپیمایی ایران ایر چقدر است؟
کد خبر: ۱۵۱۳۴
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸-1398 April 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایران ایر به عنوان ایرلاینی بین المللی و معتبر قوانین و مقررات خاصی را در مورد بار و جامه دان اعمال می کند. به طور کلی هر مسافر می تواند تا میزان مشخصی بار و چمدان به صورت رایگان با خود حمل کند. میزان بار مجاز هواپیمایی ایران ایر بر اساس نوع بلیط هواپیما، کلاس پروازی و مقصد می تواند متغیر باشد و میزان دقیق آن روی بلیط مسافر نوشته می شود.  وزن بار مجاز به تفکیک کلاس پروازی به شرح زیر است:

در تمامی کلاس های اکونومی به جز کلاس نرخی Y، هر مسافر اجازه دارد تا ۲۰ کیلوگرم بار و چمدان با خود همراه داشته باشد. وزن بار مجاز برای مسافران کلاس نرخی Y ایران ایر ۲۵ کیلوگرم خواهد بود.

در پروازهای ویژه هما کلاس، وزن بار مجاز برای هر مسافر ۳۰ کیلوگرم است.

میزان بار مجاز هواپیمایی ایران ایر برای مسافر نوزاد نیز ۱۰ کیلوگرم در تمام کلاس های نرخی است.

مسافران ایران ایر می توانند کالسکه نوزاد را به عنوان بار رایگان با خود حمل کنند. البته کالسکه را نمی توان با خود به داخل کابین برد و صرفا تا در گیت خروج می توانید از آن استفاده کنید. قبل از سوار شدن به هواپیما باید کالسکه را تحویل مسئولین پذیرش بار داده و مجددا در فرودگاه مقصد آن را تحویل بگیرید. کالسکه می بایست کاملا تاشو بوده و روی آن برچسب محدودیت پذیرش الصاق شود.

مسافران پروازهای ایران ایر می توانند تا میزان مشخصی بار و چمدان همراه با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. این میزان نیز بر حسب کلاس پروازی متفاوت است. هر مسافر می تواند یک کیف دستی حاوی لوازم شخصی که در طول سفر نیاز دارد همراه خود داشته باشد. مجموع ابعاد این کیف نباید بیشتر از ۱۱۵ سانتی متر باشد. اشیاء و لوازمی که به عنوان بار همراه مجاز شناخته می شوند عبارتند از: چتر، کیف دستی، کتاب، دوربین، لپتاپ، کریر و گهواره دستی.

میزان بار مجاز هواپیمایی ایران ایر برای مسافران اکونومی پروازهای داخلی و خارجی ۵ کیلوگرم است.

مسافرانی که بلیط هواپیمای هماکلاس را در پروازهای داخلی و خارجی خریداری کرده اند تا ۷ کیلوگرم بار می توانند با خود به داخل کابین ببرند.

در صورتی که اشیاء باارزش و گرانقیمت مثل پول، لپتاپ، جواهرآلات، اسناد و مدارک و … همراه خود دارید بهتر است آن را به عنوان بار همراه به داخل کابین ببرید و از تحویل آن به قسمت بار خودداری کنید.

هنگامی که بار خود را به قسمت پذیرش بار تحویل می دهید برچسبی حاوی مشخصات شما روی آن چسبانده می شود. این برچسب به منزله هویت چمدان شماست، بنابراین تا پایان سفر از کندن آن خودداری کنید.

چنانچه باری که با خود حمل می کنید بیشتر از میزان مشخص شده توسط ایران ایر باشد مشمول اضافه بار خواهید شد. در این صورت بر اساس مبدا و مقصد و نوع کلاس پروازی مبلغی را به عنوان جریمه اضافه بار باید بپردازید. برای پرداخت این مبلغ دو راه دارید: قبل از پرواز و هنگام خرید بلیط هواپیما می توانید در دفاتر فروش بلیط هما هماهنگی های لازم را انجام دهید و هزینه به مراتب کمتری برای اضافه بار خود بپردازید. در غیراینصورت در فرودگاه و هنگام پذیرش بار به ازای هر کیلوگرم اضافه بار ملزم به پرداخت مبلغ مشخصی خواهید شد.


کلیه اشیاء و کالاهایی که می تواند به جان و مال مسافران، خدمه پرواز یا هواپیما آسیب برساند به عنوان بار خطرناک شناخته می شوند. مواد منفجره و ابزار و لوازم آتش بازی، گازهای فشرده و آتش زا، مایعات قابل اشتعال مثل رنگ، استون، تینر، انواع پاک کننده و …، مواد اکسید کننده و اکسید شونده، سفید کننده، مواد رادیواکتیو، مواد سمی و عفونی و …

همچنین ورود کلیه اشیاء تیز و برنده مثل چاقو، شیشه، قیچی، اسپری فلفل، شوکر و وسایل آسیب رسان به افراد به داخل کابین ممنوع است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار