gardeshban.ir

گاهی آنقدر به مسافرت عادت می کنیم که سفر بخشی از زندگی مان می شود و حتی در روزهای برفی هم نمی توانیم دور آن را خط بکشیم. همه ما دوست داریم تا سفر زمستانی مان با کمترین زحمت و بیشترین لذت همراه باشد و هر چقدر هم باران و برف ببارد باز هم صحیح و سالم به مقصد برسیم. درست است که روزهای برفی یکی از زیباترین و شادترین روزهای زندگی اند و سفر در این روز می تواند حسابی خاطره انگیز شود اما برای اینکه در روز برفی سفر ایمنی داشته باشید باید یک سری نکات را رعایت کنید.
کد خبر: ۱۵۱۳۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸-1398 April 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
برف می آید، می خواهید به سفر بروید و به دنبال یک مقصد مناسب می گردید. اگر می خواهید در زمستان، سفر خوبی داشته باشید باید همیشه چشمتان به گزارش هواشناسی باشد. بهتر است قبل از اینکه به دل جاده بزنید کمی درباره مقصد سفرتان فکر و برنامه ریزی کنید که چند روز قرار است در آن شهر بمانید و محل اقامتتان کجاست.


یکی از نکاتی که باید در هنگام گرفتن بلیط رعایت کنید این است که پروازی مستقیم را انتخاب کنید. ممکن است طبق عادت همیشگی از پرواز غیر مستقیم استفاده کنید اما برف پرواز اول را با تاخیر روبرو کند و در نهایت باعث شود که پرواز دوم را از دست بدهید. شاید هم شرایط جوی طوری پیش برود که پرواز اول را انجام دهید اما مدت ها در فرودگاه منتظر بمانید تا تاخیر پرواز دوم تمام شود.

اگر مجبور هستید که فقط از پرواز غیرمستقیم استفاده کنید این کار را با ایرلاین های معتبر انجام دهید چون آن ها در صورت رخ دادن شرایط اضطراری به خوبی به شما پاسخ و امکانات لازم را برایتان آماده می کنند.

حتما پرواز را برای ساعت های صبح رزرو کنید تا اگر پرواز با تاخیر روبرو و یا کنسل شد بتوانید تا شب پرواز دیگری را برای خودتان پیدا کنید.


رانندگی در روزهای برفی با روزهای آفتابی و معمولی فرق دارد و باید در این روز قوانین خاصی را به کار برد.  سطح جاده لیز و یخ زده و هر آن حادثه ای در کمین است پس باید با نهایت دقت و احتیاط رانندگی کرد. تا حد ممکن در روزهای برفی رانندگی نکنید چون حتی مقدار کمی برف و یخ هم می تواند رانندگی را خطرناک کند اما می توانید با رعایت یک سری نکات رانندگی ایمنی داشته باشید:

خودرو را برای سفر زمستانی آماده کنید: در روزهای برفی حتی کوچک ترین نقص در خودرو هم می تواند حسابی آزاردهنده و حادثه آفرین باشد پس حتما قبل از سفر، خودرو را چک کنید. در رادیاتور ضدیخ بریزید و حتما از داشتن لاستیک زاپاس و زنجیر چرخ مطمئن شوید.

در جاده ها و بزرگراه های اصلی رانندگی کنید و قید جاده هایی که پستی و بلندی های زیادی دارند و سطحشان لغزنده هست را بزنید.

تا جایی که می توانید در روشنایی روز رانندگی کنید و حتما کسی همراهتان باشد.

همراه خود پتو داشته باشید تا در صورت سرد شدن بیش از حد هوا از آن استفاده کنید. داشتن آب بطری شده و نوشیدنی داغ هم کمک می کند تا بدنتان بی آب و تشنه نشود.

به اعضای خانواده تان بگویید که قرار است به کجا بروید و کی می خواهید از این سفر به خانه برگردید.

شرایط رانندگی در برف

اگر شدت برف و کولاک امکان رانندگی بیشتر را ازتان گرفت و مجبورتان کرد که توقف کنید به گوشه جاده بروید و چراغ خطر را روشن کنید.

اگر برای مدت طولانی در برف گیر کردید هر یک ساعت یک بار به مدت ۱۰ دقیقه ماشین ر اروشن کنید تا گرم بمانید. وقتی ماشین روشن است کمی پنجره ررا باز بگذارید تا هوا تهویه شود و مسمومیت گاز منوکسید کربن پیش نیاد. حواستان به اگزوز ماشین باشد و اگر برف، راه آن را مسدود کرد حتما برف ها را از آن خارج کنید.

اگر در برف گیر کردید و مجبور شدید که شب را در ماشین بگذرانید چراغ داخل ماشین را روشن بگذارید تا نیروهای امداد بتوانند شما را پیدا کنند.

غذای مناسب همراه خود داشته باشید

شاید در فصل های دیگر سال به راحتی بتوانید حتی در جاده های فرعی هم مغازه ای را پیدا کنید که از آن مواد خوراکی بخرید اما در زمستان و روزهای برفی شرایط کمی فرق می کند. گاهی هوای برفی شما را مجبور می کند که کنار بزنید و مدتی را در ماشین بمانید برای همین حتما باید همراه خود خوراکی و تنقلاتی مثل انواع مغزها و کنسروها را داشته باشید. کمی آب جوش هم همراه خود بردارید، در هنگام سرمای هوا خوردن یک لیوان چای داغ هم می چسبد و هم گرمتان می کند.


هرچند که در همه فصل های سال بهتر است که این کیف کمک های اولیه را همراه خودتان داشته باشید اما نیاز به این جعبه در فصل های سرد سال بیشتر است. در این جعبه داروها و چیزهایی مثل باند ساده و چسب زخم قرار دهید.

لباس های گرم و مناسب بردارید

از لباس های سبک و در عین حال گرم استفاده کنید و یادتان باشد که یکی از لباس هایی که باعث گرم ماندن می شود اما معمولا نادیده گرفته می شود کلاه های گرم پشمی است. از آنجاییکه پاها با برف در تماس است باید حتما از کفش گرم و مناسب استفاده کنید. اگر دوست دارید در هوای برفی، برف بازی کنید همراه خود دستکش داشته باشید چون بدون دستکش دست زدن به برف کمی سخت است!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار