gardeshban.ir

یکی از شهرهای پرطرفدار در ایران، جزیره ی کیش در جنوب ایران است. این جزیره ی بیضی شکل به خاطر همجواری با خلیج فارس و سرمایه گذاری های که در آن انجام می شود، به یکی از قطب های توریستی و پرطرفدار ایران در سال های اخیر تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۵۱۵۲
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸-1398 April 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از شهرهای پرطرفدار در ایران، جزیره ی کیش در جنوب ایران است. این جزیره ی بیضی شکل به خاطر همجواری با خلیج فارس و سرمایه گذاری های که در آن انجام می شود، به یکی از قطب های توریستی و پرطرفدار ایران در سال های اخیر تبدیل شده است. اما تا به حال به این فکر کرده اید که اگر بخواهید در کیش زندگی کنید، به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ 

جزیره کیش با مساحت ۹۱ کیلومتر مربعی  و خط ساحلی ۴۳ کیلومتری، در فاصله ی ۱۸ متری بندر گرزه در خلیج فارس قرار گرفته است. این جزیره ی بیضی شکل در دهانه ی خلیج فارس و تقریبا در نزدیکی بخش پایانی این خلیج زیبا در محدوده تنگه ی هرمز قرار گرفته است. در واقع کیش، یکی از جزیره های خلیج فارس از شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان است. بیشترین عرض جزیره در راستای ساحل جنوبی به ساحل شمالی یعنی در فاصله‌ی بندرگاه گمرک تا فانوس دریائی، ۵/۷ کیلومتر است. سطح جزیره کاملا صاف است و از پدیده هایی چون کوه و تپه در آن خبری نیست. بیشترینش شیبی که در جزیره می توان پیدا کرد حدفاصل شمال فرودگاه به طرف ساحل است. 

کیش یکی از چهار منطقه ای در دنیا است که درصد اکسیژن خالص آن از دیگر مناطق بیشتر است و به همین خاطر کسانی که از مشکلات تنفسی رنج می برند، می توانند بدون مشکل و یا حتی استفاده از ماسک در این شهر نفس بکشند. جالب است بدانید که در جزیره ی کیش، مردم عادی هم بعد از ساعت‌ها گشت‌وگذار و تفریح کمتر احساس خستگی و بی رمقی می‌کنند و این از اثرات اکسیژن خالص این منطقه است. کیش، یکی از امن‌ترین شهرهای ایران و جهان است. سطح امکانات عمومی و رفاهی در کیش بسیار بالا است و بسیاری از افرادی که چند روزی در جزیره کیش زندگی می‌کنند، خواهان یک زندگی دائمی در کیش را دارند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کیش، جزیره ای برای زندگی

بسیاری از افراد در سفرهایشان به کیش، خواهان زندگی دائمی در کیش هستند ولی در ادامه به خاطر سکوت جزیره، باز به فکر شهر خود و زندگی پرهیاهو می افتند. اگر دوستدار سکوت و آرامش هستید، کیش محل مناسبی برای سکوت شما است. از نظر هزینه ی تهیه ی مسکن و زمین در جزیره ی کیش باید بگوییم که کیش هم مانند تمامی نقاط ایران، قیمت هر محله و خیابانش با جای دیگری متفاوت است. اما بنابر آمار منتشر شده، قیمت هر متر مربع زمین مسکونی در کیش، ۱ تا ۴ میلیون است که البته به کیفیت زمین بندی و منطقه ای که در آن واقع شده است، متغیر است. 

قیمت هر متر مربع آپارتمان با طول عمر ۱۵ سال ساخت، ۳ میلیون است و قیمت یک آپارتمان لوکس در منطقه ای مرغوب، تا ۲۶میلیون تومان برای هر مترمربع نیز رسیده است. با این حال باید بگوییم که قیمت واحدهای مسکونی از سال پیش تا به الان، افت داشته است. در کل قیمت اجاره ی مسکن در کیش نسبت به تهران ارزان تر است. خالی از لطف نیست که در ادامه بگوییم که خانه هایی که برای کرایه در کیش وجود دارد، همگی مبله هستند. قیمت نیرو و انرژِی در جزیره ی کیش به این صورت است که به علت این که شرکت آب و برق خصوصی است، قیمتش را هیئت مدیره معین می کند و بستگی به مصرف دوره دارد.

دسترسی های جزیره ی کیش

سفرها به کیش معمولا با هواپیما انجام می شود اما با کشتی هم می توان وارد جزیره شد. برای رسیدن به کیش با ماشین نیز سه راه وجود دارد.

مسیر جاده‌ای تهران-قم -کاشان- نایین-مهریز-شهربابک- سیرجان-بندرعباس- بندرلنگه به طول ۱۵۰۹ کیلومتر

مسیر ریلی تهران-بندرعباس به طول ۱۶۰۰ کیلومتر که تقریبا ۲۰ ساعت در راه هستید.

مسیر هوایی تهران- کیش که یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد.

این را هم اضافه می کنیم که به علت عدم پرداخت گمرکی در کیش، خودروها قیمت کمتری دارند. فقط نزدیک به ۶ میلیون تومان هزینه تعویض پلاک منطقه آزاد دارد و بقیه ی قیمت ها برابر با قیمت خودروها در امارات متحده عربی است. شما با  در دست داشتن مدارکی چون؛ اصل گواهینامه ی معتبر، کارت ملی، سپردن یک چک معتبر و یا وجه نقد، می توانید در جزیره خودرویی را در زمان اقامتتان، اجاره کنید. مدت زمان معمول برای اجاره ی اتومبیل در کیش، ۲۰ روز است. به خاطر داشته باشید که قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره ی کیش همنند همه جای دیگر ایران است و چه بسا سختگیر تر هم هستند. همچنین پرداخت برگه ی جریمه و ترخیص و خارج کردن ماشین فقط در خود جزیره قابل انجام است و در هیچ کجای دیگر ایران قابل انجام نیست.

آب و هوای کیش

آب‌وهوای جزیره تحت تأثیر توده‌های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داشته و به شکل کلی خشک و کم باران است. بارندگی بیشتر به صورت رگبار و در ماه‌های زمستان اتفاق می‌افتد و در کل می توان گفت که آب و هوایی گرم و مرطوب دارد.


شغل

با توجه رونق صنعت هتل داری در شهر کیش، مشاغلی که مربوط به توریسم و هتلداری است بسیار رونق دارد. البته تخصص در بخش های فنی و ساختمان سازی می تواند مهارت خوبی برای پیدا کردت شغل و کار در جزیره ی کیش باشد. خدمات گردشگری در کیش، از کیفیت بالایی برخوردار است.

قیمت ها در کیش

معمولا قیمت کالاها و خدماتی همچون رستوران ها، حمل و نقل، مواد غذایی، میوه ها و باقی کالا و خدمات در جزیره ی کیش از میانگین قیمت در شهرههای دیگر از ۵ تا ۱۰ دزصد زیادتر است. قیمت لوازم الکترونیکی و دیجیتال نیز به همین صورت است. اما به دلایل خاصی قیمت پوشاک ولوازم آرایش در کیش نسبت به نقاط دیگر ایران بیشتر است.

مراکز خرید کیش

کیش ۱۱ بازار بین المللی و مرکز تجاری دارد که اسامی آنان را برای شما می آوریم.

بازار ونوس

بازار پارس خلیج

بازار پانیذ

بازار صفین

بازار پردیس

مرکز تجاری کیش

بازار زیتون

بازار مرجان

بازار مروارید

بازار مریم

جاذبه های گردشگری کیش

جاذبه های شهر کیش بسیار زیاد است. ما در ادامه تنها برخی از این جاذبه ها که معروف ترند را برای شما به اختصار می آوریم.

ساحل مرجانی جزیره

نمایشگاه دائمی استاد کیومرث صیاد

آب انبار سنتی

کشتی یونانی

اسکله بزرگ تفریحی کیش

مساجد

مجموعه درخت سبز

پارک دلفین

باغ پرندگان

شهر زیر زمینی کاریز

لاک‌پشت‌های دریایی

آکواریوم

گذر هنرمندان

شهر باستانی حریره

سافاری کیش


دانشگاه های شهر کیش

جزیره کیش دارای دانشگاه‌هایی است که نظام آموزششیشان اکثراً به دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران وابسته‌اند. این دانشگاه‌ها اکنون دوره‌های بین‌المللی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته‌هایی مانند IT، MBA و حقوق را با همکاری دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه چند رسانه‌ای مالزی و دانشگاه موناش استرالیا برگزار می‌کند.  ۹مدرسه در مقطع ابتدایی، ۱۱ مدرسه در مقطع راهنمایی و ۱۱ مدرسه در مقطع متوسطه و دبیرستان و دو مرکز هنرستان پذیرای ۵ هزار دانش‌آموز در جزیره کیش هستند. همچنین مهدکودک‌های پیشرفته و با امکاناتی در جزیره وجود دارد که در بیشتر آنها دوربین‌های نصب شده که شما می‌توانید به‌طور آنلاین وضعیت کودک خود را در مهد مشاهده کنید و یا خیال راحت به کارهای روزانه ی خود بپردازید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار