gardeshban.ir

باکو، پایتخت آذربایجان در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد و یکی از نقاط نفت خیز جهان است.
کد خبر: ۱۵۱۷۲
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸-1398 April 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
باکو، پایتخت آذربایجان در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد و یکی از نقاط نفت خیز جهان است. این شهر به تازگی برج بلندی را ساخته که دورنمای شهری آن را جذاب تر از گذشته کرده است. برج سوکار، نمایی زیبا و منحصربفرد دارد که می خواهیم در این پست درباره آن صحبت کنیم، الی گشت را همراهی کنید.


برج سوکار (Socar Tower) بلندترین بنا در بین آسمان خراش های آذربایجان در باکو است. این برج دفتر مرکزی سوکار، شرکت دولتی نفت در جمهوری آذربایجان می باشد. ساخت این برج در سال ۲۰۱۰ آغاز و در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید.

برج سوکار در خیابان حیدر علی اف، در کنار اتوبانی قرار دارد که از فرودگاه اصلی به سمت پایین شهر می رود. اگر قصد رفتن به مرکز شهر را داشته باشید، می توانید در طول مسیر، این برج زیبا را تماشا کنید. این برج به همراه برج های شلعه و دیگر شاهکارهای معماری باکو تبدیل به یکی از جاذبه های پایتخت آذربایجان شده است.


شیوه معماری این بنا به صورت اکسپرسیونیسم (نام یک مکتب هنری) ساختاری است. کار طراحی برج را معمار هیریم از کره جنوبی انجام داده است. این برج پروژه ای دو برجه است که بالای آن به صورت سایبان می باشد و به صورت مارپیچ به طرف بالا رفته است.

 این دو برج به سمت همدیگر انحنا پیدا کرده اند و به نظر می آید که برج کوچک تر سر خود را بر روی سینه برج بلندتر گذاشته و بالای برج بلندتر کمی خم شده است. این پروژه، ۲۰۹ متر ارتفاع و ۴۲ طبقه دارد و در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع ساخته شده و ۱۰۰ هزار متر مربع فضای قابل استفاده را به وجود آورده است. اداره های مرکزی در این برج شامل دفترهای اداری هستند اما امکانات برگزاری کنفرانس های کاری، انجام فعالیت های ورزشی، اوت لت های غذا هم دارند. 

طراحی ساختمان بر اساس سیستم ترکیبی از ساخت فولاد و دیوارهای بتنی است. این برج طوری طراحی شده که در مقابل وزش بادهایی با سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و زلزله ای به بزرگی ۹ ریشتر مقاوم باشد. برج سوکار که بر اساس مفهموم باد و آتش توسط معماری کره ای طراحی شده توسط شرکت ساخت و ساز تکفن ترکیه ای ساخته شده است.

برج باکواین برج در سال ۲۰۱۷ در شورای آمریکایی شرکت های مهندسی، برنده جایزه ملی شد. آن ها این برج را یک پروژه متمایز و غروز آفرین توصیف کردند که توانسته دستاوردهای استثنائی در مهندسی را به نمایش بگذارد. مراسم رسمی اهدای این جایزه به طور رسمی در ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ در هتل ماریوت واشنگتون برگزار می شود. 

در ساخت این برج همه استانداردهای بین المللی و قوانین امنیتی رعایت شده و دارای سیستم یکپارچه اقدامات فنی و امنیتی می باشد.بلندترین برج باکوشرکت ملی نفت آذربایجان، این ساختمان که بلندترین برج در ناحیه قفقاز می باشد را تامین مالی کرده است و در کل برج،  دفاتر شرکت نفت سوکار قرار دارد به طوری که حدود دو هزار کارمند سوکار در آن مشغول به کار هستند.


آشنایی با برج سوکار در باکو/تصاویر

آشنایی با برج سوکار در باکو/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار