gardeshban.ir

قوانین پوشش هوایی با پوشش زمینی تفاوت دارند. وقتی که قرار است ساعت‌ها در مسافرت هوایی به سر ببرید، راحتی بیشتر از شیک بودن اهمیت پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۵۱۸۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
تنها کافی است لباسی بپوشید که برای شما راحت است. در این صورت قطعاً از کسی که با پوشیدن لباس‌های تنگ و مصنوعی سراپا عرق کرده، شیک ‌تر به نظر خواهید آمد.

کفش های پاشنه دار


این یکی واضح به نظر می‌رسد. با این وجود بسیاری از افراد کفش ناراحت به پا دارند. راه رفتن در فرودگاه با یک جفت کفش راحت، کار را برای شما بسیار تسهیل می‌کند. علاوه بر این، پوشیدن کفش‌های سنگین به جای قرار دادن آنها در چمدان به شما کمک خواهد کرد تا فضای بیشتری داشته باشید و شامل اضافه بار هم نشوید.

کفش‌های سخت و سنگین

بوت های سخت و بنددار را در ذهن تصور کنید! آنها کابوس هر مسافری هستند که عجله دارد و از قضا در صف حراست، پشت سر شما قرار گرفته؛ چون سرگرم باز کردن بندهای بی‌شمار آن هستید! بهتر است در هنگام پرواز، دمپایی یا کفش‌هایی به پا کنید که پوشیدن آنها ساده است؛ چون باید در صف حراست فرودگاه، آنها را از پای خود در بیاورید.

لباس‌هایی که منفذ تنفسی ندارند

هر لباسی را که منفذ تنفسی ندارد، مانند لباس‌های نایلونی، کنار بگذارید. بارانی نایلونی و ضدآب‌تان را هم به این فهرست اضافه کنید. اما به یاد داشته باشید که برخی از کت‌های ضدآب باکیفیت کاملا تنفس ‌پذیر هستند. لباس‌هایی که تنفس ‌پذیری کمتری دارند، در هوای گرم عرق را روی پوست نگه می‌دارند و از جریان هوا نیز جلوگیری به‌ عمل می‌آورند. وقتی هواپیما زیر خورشید سوزان در حال حرکت است، پوشیدن لباس‌های تنگ و نایلونی اصلاً شیک نیست! می‌توانید از فروشگاه‌هایی که لباس مخصوص مسافرت دارند، لباس بخرید.

لباس های تنگ

تا حالا چیزی در مورد ترومبوز سیاهرگی (vein thrombosis) شنیده‌اید؟ این بیماری وقتی رخ می‌دهد که خون در سیاهرگ لخته شود. این لخته‌ها می‌توانند منجر به آمبولی ریه (pulmonary embolism) شوند که بسیار کشنده است. بنابر پژوهش دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، نشستن برای مدت زمان طولانی می‌تواند ریسک ترومبوز سیاهرگی را افزایش دهد. لباس‌های تنگ هم می‌توانند چنین ریسکی به همراه داشته باشند. پس از پوشیدن لباس‌های تنگ و نایلونی که ممکن است موجب محدود کردن جریان خون شوند، جلوگیری نمایید.

لباس‌های پیچیده

سرویس‌های بهداشتی هواپیما، بسیار کوچک هستند. بنابراین جای زیادی برای مانور دادن ندارید. به همین خاطر است که شلوارهای راحت با نام Claspies برای استفاده در این سرویس‌ها ابداع شده‌اند. مبادا کیف پول‌تان در توالت بیفتد! پس چیزی بپوشید که در سرویس بهداشتی با چنین مشکلاتی روبرو نشوید. از پوشیدن لباس‌های پیچیده یا شلوارها یا دامن‌های بلند که ممکن است خیس شوند هم خودداری کنید.

ادکلن

به خاطر راحتی همسفرانتان هم که شده، از این مورد خودداری کنید! ادکلن‌هایی با بوی تند، اسپری بدن و غیره، نباید در طی پرواز مورد استفاده قرار بگیرند. ممکن است ادکلن مطبوع شما برای برخی از مسافرین بسیار ناراحت‌کننده باشد و حتی ممکن است برخی حساسیت هم داشته باشند. می‌توانید پس از فرود در فرودگاه و روانه شدن به سوی مقصد، از ادکلن خود استفاده کنید.


لنز چشم

گفته می‌شود فضای داخل هواپیما آنقدر خشک است (معمولاً ۱۰ تا ۲۰ درصد رطوبت و برخی اوقات حتی ۱ درصد) که سلامت مسافرین ممکن است به خطر بیفتد. اگر در این فضا چشم شما خشک باشد و رطوبت کافی نداشته باشد، استفاده از لنز می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. پس بهتر است کلاً در هنگام پرواز از استفاده از آنها صرف نظر کنید.

لباس گرم

خیلی خوب است که در هواپیما لباس سبک بپوشید. اما هواپیماها اغلب خیلی سرد هستند و این روزها پتو هم بین مسافرین توزیع می‌شوند. بنابراین با استفاده از پتو با هوای خنک داخل کابین مبارزه کنید. گرم‌تان می‌شود؟ پتو را جمع کنید و از آن به عنوان یک بالش استفاده کنید!

لباس نامناسب

معمولاً شرکت‌های هواپیمایی قضاوت در مورد لباس مسافرین را به مهمانداران واگذار می‌کنند. بنابراین چطور می‌توان متوجه شد که یک لباس برای پرواز مناسب است یا نه؟ از گذشته درس بگیرید: مسافرین زیادی به خاطر پوشیدن لباس های کوتاه، شلوارهای پر از جیب و تی ‌شرت‌هایی که روی آنها عبارت‌های توهین ‌آمیز نوشته شده، از سوار شدن به هواپیما منع شده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار