gardeshban.ir

اگر می خواهید به دبی سفر کنید شاید به این فکر کنید که در این شهر چگونه و با چه وسایلی می خواهید حمل و نقل کنید و یا شاید بخواهید اطلاعاتی را درباره حمل و نقل در این شهر داشته باشید.
کد خبر: ۱۵۱۹۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر می خواهید به دبی سفر کنید شاید به این فکر کنید که در این شهر چگونه و با چه وسایلی می خواهید حمل و نقل کنید و یا شاید بخواهید اطلاعاتی را درباره حمل و نقل در این شهر داشته باشید، دبی به شهری مدرن و پرطرفدار تبدیل شده و امکانات بسیار خوبی دارد سیستم حمل و نقل در این شهر بسیار گسترده، ایمن و راحت است.

مترو :مترو شهر دبی در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد، این مترو ۴۷ ایستگاه دارد و دارای چهار خط قرمز، بنفش، آبی و سبز می باشد. شروع خط قرمز مترو از نزدیک فرودگاه بین المللی دبی است که با ۵۲٫۱ کیلومترطول به ساحل جبل علی می رسد در هر ایستگاهی که پیاده شوید اتوبوس ها و تاکسی هایی در بیرون مترو وجود دارد که شما را به مقصد می رساند. برای سوار شدن به این مترو باید از قبل بلیط تهیه کنید و با گذاشتن کارت در جایگاه از کارت شما هزینه کم می شود، هزینه مترو برای کودکان زیر ۵ سال و افراد معلول رایگان است، مترو دبی یک سری قوانینی دارد مثلا اینکه در آنجا نباید غذا یا آب بخورید و در صورتی که آن را رعایت نکنید جریمه می شوید.


تاکسی :  بیشتر تاکسی های دبی از مدل های معروف دنیا مثل فولکس واگن هستند، اگر به تاکسی احتیاج داشتید می توانید به سایت تاکسی مراجعه و یا  یکی از تاکسی های گذری را انتخاب کنید، هزینه ورودی تاکسی دراین شهر ۱۲ درهم و تعرفه آن به ازای هر یک کیلومتر ۲ درهم است.

اتوبوس های آبی: اتوبوس های آبی ۵ مسیر مختلف دارند و از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب فعالیت می کنند هزینه هر مسیر متفاوت است،  اتوبوس های آبی سیستم حمل و نقل امنی را در خور دبی ایجاد کرده است این اتوبوس ها صندلی های راحت با فضای زیادی دارند که باعث می شود مسافران از تجربه سفر خود لذت ببرند.

اتوبوس: در دبی هم برای مسیرهای خارج شهر و هم برای مسیرهای داخلی اتوبوس وجود دارد، برای فهمیدن اینکه این اتوبوس ها به کجا می روند به شماره های جلوی اتوبوس توجه کنید اتوبوس ها در این شهر تمیز، ایمن و با قیمت مناسب هستند، برای پرداخت هزینه باید از کارت های اعتباری استفاده کنید ولی اگر کارت اعتباری نداشتید می توانید پرداخت نقدی هم داشته باشید.

مونوریل : مونوریل های بدون راننده در جزیره پالم جمیرا قرار دارند و این جزیره را به دبی مارینا وصل می کنند، تعداد ایستگاه های این مونوریل فقط دو ایستگاه است که آن را در زمان ۵ دقیقه طی می کند هزینه سوار شدن به این قطارها برای یک طرفه ۱۵ درهم و دوطرفه آن ۲۵ درهم است.

قایق : قایق های چوبی و قدیمی بین دو مسیر دیره و بر دبی رفت و آمد می کنند که هزینه سوار شدن در آن ها ۱ درهم است و اگر بخواهید قایق ها را دربست کرایه کنید هزینه آن ۱۰۰ درهم می شود، یک سری قایق های جدید هم وجود دارند که هزینه کرایه آن ها حداقل ۵۰ درهم است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار