gardeshban.ir

یکی از پر جاذبه ترین قسمت های جزیره موریس برای گردشگران، بخش های جنوبی و کمتر توسعه پیدا کرده جزیره است که در آن طبیعتی بکر و مناظر و چشم اندازهای استثنائی وجود دارد.
کد خبر: ۱۵۱۹۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
 اگرچه در حوالی خلیج آبی (Blue Bay) تعداد زیادی سواحل خصوصی و عمومی مناسب برای شنا و تفریحات ساحلی در کنار ده ها هتل وجود دارد، اما به طور کلی در مناطق جنوبی به لطف قوانین منع کننده که اجازه ساخت و ساز و احداث هتل را نمی دهد، سواحلی بکر و طبیعی وجود دارد. یکی از مهمترین ساخت و سازهای اخیر در این منطقه، ساخت سه هتل بزرگ و لوکس در املاک (sugar estate of Bel Ombre) محسوب می شود. این پروژه در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز شده و انتظار می رود یک هتل بزرگ و لوکس دیگر نیز در نزدیکی دهکده سنت فلیکس (St Felix) احداث شود. اگر چه این ساخت و ساز ها سبب ایجاد تغییراتی مهم در اقتصاد این بخش از جزیره خواهد شد اما نگرانی هایی را نیز در رابطه با از بین رفته این بخش طبیعی و بکر جزیره و تبدیل شدن آن به بخشی مشابه سایر قسمت ها را در بین طرفداران محیط زیست ایجاد کرده است. با الی گشت همراه باشید:

در جنوب شرقی جزیره موریس، پارک دریایی خلیج آبی (Blue Bay Marine Park)  در کنار هتل های (Le Shandrani) و (Blue Lagoon) قرار داشته و فرودگاه بین المللی (Sir Seewoosagur Ramgoolam Airport) نیز در نزدیکی این خلیج واقع شده است.

در این پارک دریایی یک جزیره زیبا در کنار تالاب قرار دارد که (Ile des Deux Cocos) نام داشته و ۴٫۲۲ هکتار مساحت دارد. در این بخش از جزیره، یک ردیف از صخره های مرجانی بسیار منحصر به فرد، ساحل جزیره را از امواج اقیانوس محافظت کرده و منطقه ای آرام و بدون تلاطم را به وجود آورده است.

زمانی که شما در بخش مسکونی خلیج آبی هستید، به راحتی امکان پیاده روی و قدم زدن از هتل یا ویلای محل اقامت خود به ساحل را دارید زیرا این منطقه نسبتا کوچک بوده و ساخت و ساز کمی در آن انجام شده است. این موارد سبب شده اند تا خلیج آبی به منطقه ای آرام، بکر و طبیعی برای تمدد اعصاب و لذت بردن از طبیعت تبدیل شود. اگر هم دوست داشته باشید در جزیره موریس از خودروی اجاره ای بدون راننده استفاده کنید، مرکز کرایه اتوموبیل پنگوئن (Pingouin Car Rental) در این منطقه قرار دارد.

پارک دریایی خلیج آبی را می توان مهم ترین جاذبه این منطقه محسوب کرد. در این منطقه که دارای آب های شفاف و زلالی است، شما می توانید انواع صخره های زیبای مرجانی را در کنار گونه های منحصر به فرد از ماهی ها در منطقه ای که عمق آن حداکثر ۵ و نیم متر است مشاهده کنید. در این پارک دریایی بیش از ۵۰ گونه مختلف از مرجان های دریایی وجود داشته و بیش از ۸۰ درصد آن ها زنده هستند. در حال حاضر این منطقه جز مناطق حفاظت شده دولتی محسوب شده و تلاش می شود تا از آسیب های وارد شده به حیات وحش منحصر به فرد این زیستگاه دریایی که بر اثر ساخت و ساز و فعالیت های انسانی و صنعت گردشگری به وجود آمده است، کاسته شود.


کسانی که در پی تجربه فعالیت های ورزشی و هیجان انگیز هستند، می توانند در این ساحل از امکانات متنوعی مانند انواع ورزش های آبی، تنیس، پینگ پنگ، والیبال، موج سواری، قایق کایاک، قایق های پدالی، زیر آبی رفتن به کمک لوله های بلندی که به دهان وصل شده و ورودی آن بیرون سطح آب قرار می گیرد و ماهیگیری با قایق های کوچک استفاده کنند. برای انجام فعالیت هایی مانند غواصی و ماهیگری در آب های عمیق هم بهتر است از مسوولین هتل خود بخواهید برای شما با مراکز مربوطه هماهنگی لازم را به عمل آورده و برنامه ریزی مقتضی را انجام دهند.

در این منطقه شما همچنین امکان سوار شدن به کلک های شناور روی آب و قایق های تندرو را نیز دارید. یکی دیگر از دیدنی های این منطقه، جزیره (Ile Aigrettes) است که با وسعت ۵ هکتار از مرجان های قدیمی تشکیل شده که با خاک و ماسه پوشانده شده اند. این جزیره از نظر طبیعی دارای اهمیتی بین المللی بوده و در سال ۱۹۶۵ میلادی به عنوان منطقه حفاظت شده ثبت و در آن بسیاری از گونه های گیاهی منحصر به فرد رشد می کنند.

ترکیبی از جزیره،هتل و ساحل در خلیج آبی موریس

ترکیبی از جزیره،هتل و ساحل در خلیج آبی موریس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار