gardeshban.ir

کارت‌ های نقدی و کارت ‌های عابر بانک بهترین انتخاب برای این موضوع هستند، تا افکار و دغدغه های مختلف شما برای سفر به این امر اختصاص پیدا نکند.
کد خبر: ۱۵۱۹۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
این کارت ها ایده ‌آل برای دریافت پول نقد به ارز محلی هستند. مزایایی که این کارت در سفر دارد اینست که، در زمان برداشت پول با این کارت ‌ها می‌توانید درست مانند خرید مستقیم با کارت اعتباری، از نرخ‌ های بسیار مناسب جابه جایی ارز بین ‌بانکی بهره‌ مند شوید. دستگاه‌ های عابر بانک در فرودگاه ‌های شهرهای بزرگ در سراسر جهان قابل‌دسترسی هستند و به همین دلیل نیز این روش یکی از ارزان‌ ترین و مناسب‌ ترین راه برای دریافت پول نقد به واحد پول محلی است.


معایب آن را نیز می توان در این موراد خلاصه کرد. هر برداشت پولی که انجام بدهید شامل هزینه ‌های تبدیل ارز، هزینه ‌های استفاده از عابر بانک ‌های خارجی و سایر کارمزدهای بانک خود شما یا بانک‌های محلی برای دستگاه ‌های عابر بانک خواهد شد. کارت ‌های نقدی در هنگام انجام خرید تقریبا به ‌صورت کامل شبیه به کارت‌ های اعتباری معمولی عمل می‌کنند ولی اگر کارت شما گم شده یا به سرقت برود، سطح مشابهی از امنیت را تجربه نخواهید کرد.

 بنابر قوانین آمریکا اگر گم‌ شدن کارت خود را در کمتر از ۲ روز کاری گزارش بدهید، حداکثر بدهی شما برای استفاده از کارت برابر با ۵۰ دلار خواهد بود که این رقم مشابه با هزینه اعمال‌شده برای کارت‌ های اعتباری است. 

بااین‌ وجود اگر بیش از زمان یادشده برای گزارش دادن صبر کنید، آنگاه مسوولیت صدها دلار هزینه بر گردن شما خواهد افتاد.

مواردی که دانستن آن‌ها در مورد کارت های عابر بانک ضروری است. اگر کارت عابر بانک کشور شما به شبکه‌ های بین ‌المللی‌ مانند Cirrus یا PLUS متصل نیست بهتر است به دنبال گرفتن یک مسترکارت یا کارت نقدی ویزاکارت باشید. درحالی‌که این کارت ‌ها ازنظر ظاهری شبیه به کارت ‌های عادی هستند و می‌توان از آن‌ها درست مانند کارت ‌های شارژی عادی استفاده کرد، در حقیقت این کارت صورت ‌حساب ‌های شما را درست مانند کارت ‌های بانکی مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌دهند.

اگر خودرو کرایه می‌کنید باید بدانید که کارت‌های نقدی همیشه در این مراکز موردپذیرش نیستند ولی حتی در برخی از موارد ممکن است شامل هزینه‌ های اضافه نیز باشند. در پایان نیز فراموش نکنید که با بانک خود تماس گرفته و آن‌ها را از برنامه ‌های خود آگاه سازید. دلیل این امر این است که اگر یک کارت‌ بانکی به‌صورت ناگهانی در یک کشور دیگر مورد استفاده قرار بگیرد، حساب شما به علت احتمال کلاهبرداری به ‌صورت آنی مسدود خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار